Kom med ideer ang min "tvåbenta" hingst *långt*

Sv: Kom med ideer ang min "tvåbenta" hingst *långt*

va bra att han funka med hexocilen. :)

ja tycker det låter som att han behöver ett break bara.... och om han är hingsr kanske det är det som har slagit till??? lite spontana hingshormoner som erövrat skallen på honom?
 
Sv: Kom med ideer ang min "tvåbenta" hingst *långt*

Detta har alltså bara skett på ett par dagar och jag blir så frustrerad!!!
Jag tror att det kan vara kylan och i kombination med testande som gjort hästen knäpp, min häst blev helknäpp och förvandlad under bara en natt pga kylan, va helt tossig att rida, inga stegringar men hoppande och skuttande och bockande och ville ingenting jag ville.

Hästen har väl också musklat på sej och fått bra kondition under året som kan göra honom mycket piggare. Pigga hästar kan bli knäppa. Sen om jag va du skulle jag ta bort all havre.

Dra ner på kraven lite och få upp viljan igen, jobba med lätta saker, konditionsträna lite så hästen får ur sej energin osv men inga krav på samling kanske. Hästarna behöver vila huvet emellanåt.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kom med ideer ang min "tvåbenta" hingst *långt*

va bra att han funka med hexocilen. :)

ja tycker det låter som att han behöver ett break bara.... och om han är hingsr kanske det är det som har slagit till??? lite spontana hingshormoner som erövrat skallen på honom?

Ja, det känns skönt.

Jag är nästan helt säker på att det inte är hingstfasoner..
från marken är han som ett lam och verkligen visar att jag är hans boss, han är inte skrikig.. han gör alltså inget annat.. :crazy:

Den dagen han reste sig så att jag for av var det en annan tjej på ridbanan med sin häst, när jag hade landat så stod han bara där och tittade med sina snälla vackra ögon.. alltså inte ett dugg intresserad av den andra hästen! jag menar.. han är ju hingst, såg han inte sitt tillfälle?? :p eller är han bara lite trögtänkt..? hehe!

Enda gången han vart lite hingstig var väl i sommras när värmen kom som mest och stona var brunstiga.. men han är van sånt så det hörde till vardagen! .. Det är klart, han visar ju att han är hingst! blåser upp sig, smågnäggar, passagar.. men det är helt okej för mig, han är hingst och då ska han visa en viss hingstkaraktär! men längre än så sträcker jag mig inte :)

Detta är alltså den mest underbara, snälla och pussigaste lilla prins! Han är verkligen min dröm! Hoppas han bli bra snart.. :(

24067071.jpg
 
Sv: Kom med ideer ang min "tvåbenta" hingst *långt*

cutiepie.... :d

klart det kommer gå bra.
med lite vila och en bra sadel kommer det att släppa tror ja.

(Han skulle ju göra sig såååååå snygg framför en vagn!!!!!!) :love:
 
Sv: Kom med ideer ang min "tvåbenta" hingst *långt*

cutiepie.... :d

klart det kommer gå bra.
med lite vila och en bra sadel kommer det att släppa tror ja.

(Han skulle ju göra sig såååååå snygg framför en vagn!!!!!!) :love:

haha, visst skulle han :laugh:
synd att matte varken har erfarenhet eller intresse av att köra.. men man kan ju lära sig ;) ..skulle nog kunna bli ganska kul!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 383
Senast: vildeld
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 537
Senast: Lisa2014
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 079
Senast: mackan
·
A
Ridning Hej, Det är så att innan jag hade mitt avbrott i ridningen för c 3-4 år sedan så var jag medryttare på ett 5årigt halvblods sto...
Svar
14
· Visningar
2 274
Senast: alegria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp