Bukefalos 28 år!

kommer han att accepteras av flocken?

mullah

Trådstartare
Hej, släppte ihop min sex månaders hingstfölunge idag med en jämngammal kille samt två 2,5 års valacker. Den jämngamla har han gått i hop med en vecka men inte de två äldre. En av dem satte min unge, som var rätt stöddig i början, ordentligt på plats. Idag ( första dagen ihop) får han inte vara med i flocken men tror ni att han kommer att accepteras vad det lider. ?
 
Sv: kommer han att accepteras av flocken?

Det tror jag definitivt! Vi fick också hit en 6 mån liten kille som sällskap till mitt föl och det tog några dagar innan han var helt accepterad.
Var noga med att lägga ut flera högar med hö, jag vet inte om du har på lösdrift med ligghall med är det så kan du också göra några halmhögar så han får ligga varmt även om han inte får komma in ligghallen.

Är det en av gamlingarna som är besvärlig och inte ger sig på ett par dagar så plocka ut denne ur flocken och låt de andra bekanta sig några dagar innan du släpper tillbaka gamlingen.
 
Sv: kommer han att accepteras av flocken?

Ja, det är den ena gamlingen. Det är lösdrift med ligghall men nu ska de få vara inne någta nätter, kanske hinner de flocka ihop sig til dess det är dags att vara ute dygnet om.
Min hinhstunge visade ingen som helst underkastelse mot den andra så han fick sig en rejäl tillrättavisning och det är väl så det fungerar men samtidigt får det ju inte fortgå för då kommer han ju varken åt vatten, mat eller loggplats. H
Det tror jag definitivt! Vi fick också hit en 6 mån liten kille som sällskap till mitt föl och det tog några dagar innan han var helt accepterad.
Var noga med att lägga ut flera högar med hö, jag vet inte om du har på lösdrift med ligghall med är det så kan du också göra några halmhögar så han får ligga varmt även om han inte får komma in ligghallen.

Är det en av gamlingarna som är besvärlig och inte ger sig på ett par dagar så plocka ut denne ur flocken och låt de andra bekanta sig några dagar innan du släpper tillbaka gamlingen.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 987
Senast: Stereo
·
Hästhantering Hej buke, jag skulle behöva era samlade erfarenheter av att ha blandflock, dvs med alla kön i samma flock. Jag har två dräktiga ston, en...
2
Svar
28
· Visningar
3 153
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
946
Senast: Cattis_E
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp