Kommer inte in på vissa sidor, jag blir galen.

Skogstrollet

Trådstartare
Det är något mystiskt fel på min dator. Vissa dagar funkar surfandet bra men andra dagar (som idag) kommer jag bara in på vissa sidor och får "vit sida" överallt. Kan inte söka på google, eniro, hitta osv och kan inte beställa hem det hundfoder jag behöver typ nu.... Det underliga är att det varierar hela tiden vilka sidor som inte funkar! En period funkade allt utom facebook och buke (jag fick mycket annat gjort) och nästa underliga ledtråd är att runt femtiden på eftermiddagen så funkar plötsligt allt igen?

Har en relativt ny dator (laptop) som kom färdiginstallerad med windows 7. Är uppkopplad på trådlöst nätverk här hemma och internet funkar fint på de övriga datorerna så det är ju något i min "burk" som är knas men jag har ingen aning om vad!

Sambon är linuxnörd och säger bara "ja men det är ju windows" (som om det förklarar allt) när jag ber om hjälp... :cool:

Någon som har några idéer?
 
Sv: Kommer inte in på vissa sidor, jag blir galen.

Hej!

Och förlåt.. men jag håller med din sambo.. Det är ju Windows..

Har du kollat virus och sånt??

/Lavinia
 
Sv: Kommer inte in på vissa sidor, jag blir galen.

Japp, har gjort regelbunda viruskontroller och inte hittat något.
 
Sv: Kommer inte in på vissa sidor, jag blir galen.

det är ingen garanti för att det inte är skit i den.

blås den och börja om är mitt tips.
 
Sv: Kommer inte in på vissa sidor, jag blir galen.

Det är något mystiskt fel på min dator. Vissa dagar funkar surfandet bra men andra dagar (som idag) kommer jag bara in på vissa sidor och får "vit sida" överallt. Kan inte söka på google, eniro, hitta osv och kan inte beställa hem det hundfoder jag behöver typ nu.... Det underliga är att det varierar hela tiden vilka sidor som inte funkar! En period funkade allt utom facebook och buke (jag fick mycket annat gjort) och nästa underliga ledtråd är att runt femtiden på eftermiddagen så funkar plötsligt allt igen?

Har en relativt ny dator (laptop) som kom färdiginstallerad med windows 7. Är uppkopplad på trådlöst nätverk här hemma och internet funkar fint på de övriga datorerna så det är ju något i min "burk" som är knas men jag har ingen aning om vad!

Sambon är linuxnörd och säger bara "ja men det är ju windows" (som om det förklarar allt) när jag ber om hjälp... :cool:

Någon som har några idéer?
Anslutningen till ditt trådlösa nätverk kan vara lite skakig. Prova att surfa med en sladd direkt till din router. Kvarstår problemet är det din dator.

Då kan du prova andra webbläsare: Firefox, Internet Explorer, Chrome etc
Eller prova att surfa med Linux på din dator, då kan ju sambon hjälpa dig.
 
Sv: Kommer inte in på vissa sidor, jag blir galen.

Ska testa med sladd.

Har surfat både med explorer, firefox och crome - samma problem.

Fiiiiii för att säga till sambon att installera linux istället... :p "Vad var det jag SA....!"
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Träning och hälsa del 11
  • Dejtingtråden del 37
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp