Kommer paketet komma fram??

ercan

Trådstartare
Jag beställde ett par airpods pro från marketplace här om dan, swishade, gav adress, post nr och allt. Han skickade bild på det vid posten och allt stog rätt med en knappt läsbar skrivstil:crazy: Tror inte alls att de spelar roll hahah men sedan ser jag att det inte står något post nummer?... Han hade redan postat innan jag ens hann skriva o fråga om han glömde. Det hade gått några dar, kollat på google om paketet ens kommer fram utan post nummer, hittar ingen i samma situation som mig. När jag kollade ifall han ens svarat på mitt meddelande så ser ja att han inte läst det. Går in på hans profil och alla hans posts var borta, innan hade han skor och annat.

Vill gärna ha dom eftersom dom kostade en del

Vill bara helt enkelt veta om är dum o blivit lurad, eller om paketet kommer/inte kommer fram! ;)
 
Senast ändrad:
Bilder på paket och adresser är tyvärr ingen garanti. Har han tagit bort sin profil och slutat läsa meddelande är du nog blåst, tyvärr.
Polisanmäl som bedrägeri.
Skulle säga detsamma.

Paket/brev kan komma fram även utan postnummer om inte samma adress finns på flera platser (bor man på tex Fågelvägen lär det vara kört för det finns sådana överallt). Att post skickas med helt fel postnummer eller inget postnummer är ganska vanligt tyvärr
 
Postnord vet jag iaf lägger ner en del detektivarbete för att hitta rätt mottagare.
Är postorten rätt tex så har lokala kontoren koll på vilken adress som finns var, men det kan ju ta lite längre tid eftersom det måste hanteras mer manuellt.
Men det förutsätter ju att paketet/brevet har skickats också.
 
Bilder på paket och adresser är tyvärr ingen garanti. Har han tagit bort sin profil och slutat läsa meddelande är du nog blåst, tyvärr.
Polisanmäl som bedrägeri.
Du kan förmodligen ha rätt, är inte så bra på sånt här men bilden som han skicka var vid posten, man såg personalen bakom paketet efter som det låg på bänken där vid alla frimärken🤔🤔 vet inte dock, hoppas bara på de bästa...
3AD46337-A678-4F9D-AF70-CDB8BF0F15CD.jpeg
 
Jag beställde ett par airpods pro från marketplace här om dan, swishade, gav adress, post nr och allt. Han skickade bild på det vid posten och allt stog rätt med en knappt läsbar skrivstil:crazy: Tror inte alls att de spelar roll hahah men sedan ser jag att det inte står något post nummer?... Han hade redan postat innan jag ens hann skriva o fråga om han glömde. Det hade gått några dar, kollat på google om paketet ens kommer fram utan post nummer, hittar ingen i samma situation som mig. När jag kollade ifall han ens svarat på mitt meddelande så ser ja att han inte läst det. Går in på hans profil och alla hans posts var borta, innan hade han skor och annat.

Vill gärna ha dom eftersom dom kostade en del

Vill bara helt enkelt veta om är dum o blivit lurad, eller om paketet kommer/inte kommer fram! ;)
Postnord är bra på att leta rätt på adresser även utan postnummer. Jag har fått fram ett paket där bara mitt namn och ort stämde.😅
Däremot låter säljaren som en bedragare. Kam nästan till 99% säga att det är en bedragare. Men vi får hålla tummarna att hen tog bort sona inlägg av någon annan anledning
 
Ser ut som hen har valt ett onödigt stort paket för ett par airpods
Jag tycker du ska polisanmäla.
Uppdatering till alla, paketet kom!! men.. inte oöppnat som han sa själv och dessutom smutsiga:crazy: Är inte säker på om dom är riktiga, tack allihopa för hjälpen, finns det något mer ja kan göra, anmäler jag fortfarande?
 
Postnord är bra på att leta rätt på adresser även utan postnummer. Jag har fått fram ett paket där bara mitt namn och ort stämde.😅
Däremot låter säljaren som en bedragare. Kam nästan till 99% säga att det är en bedragare. Men vi får hålla tummarna att hen tog bort sona inlägg av någon annan anledning
Uppdatering, paketet kom!! men.. inte oöppnat som han sa själv och dessutom smutsiga:crazy: Är inte säker på om dom är riktiga, tack allihopa för hjälpen, finns det något mer ja kan göra, anmäler jag fortfarande?
 
Dom färdiga postpåsarna får packas upp till 2kg för det porto som ingår. Kan alltså lika gärna väga 50g 👍
Jo, men det vet jag ju. Jag var bara förvånad över att det krävdes en såpass stor påse till vad jag i alla tror (?) är en liten pryl? Dessutom dyrare än att använda skicka lätt som är spårbar. Märkligt fraktval, med andra ord.
 
Jo, men det vet jag ju. Jag var bara förvånad över att det krävdes en såpass stor påse till vad jag i alla tror (?) är en liten pryl? Dessutom dyrare än att använda skicka lätt som är spårbar. Märkligt fraktval, med andra ord.

Påsen kostar 45 kr. Skicka lätt 66.
 
Påsen kostar 45 kr. Skicka lätt 66.
Nej. Den stora påsen (L som man får packa upp till 2 kg i) kostar 80 kr.

Oj, EDIT. Ber om ursäkt. Det vara ju en S-påse på bilden. Jag såg bara 2 kg... :banghead:

Hur som helst känns det ändå märkligt att inte skicka spårbart. Jag har använt mig av påsarna några gånger när jag har skickat böcker, och en gång kom försändelsen bort. Tack och lov var det "bara" ett gratisex men det kändes ändå irriterande att inte ha bevis för att man faktiskt hade skickat till personen!
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 877
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 742
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 319
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 938

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp