Bukefalos 28 år!

Konstig känsla

millus

Trådstartare
Jag fick ta bort min ögonsten förra onsdagen. Han blev 16,5 år och vi har hållit ihop i vått och torrt. Han har varit min tröst när livet varit jobbigt, tex när min häst dog i en bilolycka. Han har legat på mina ben varje natt och babblat och pratat dagarna i ända sen han kom hit. När han tittade på mig såg jag kärlek i hans ögon. En "enkvinnaskatt"!

Jag grät mycket veckan innan vi tog beslutet att han skulle somna. Men nu är sorgen borta. Jag förstår inte min egen reaktion. Jag saknar att pussa och krama honom och min famn känns tom, men den stora sorgen och värken i bröstet är borta. Jag vill inte låta konstig, men det är som att han är kvar här. Jag känner hans närvaro och det känns verkligen som att han ligger här på soffan och tittar på mig. När jag är ute så kan jag "se" honom på de ställen som var hans favoritplatser.

Usch, låter det normalt?
 
Sv: Konstig känsla

Ja, det låter helt normalt. Jag kände likadant efter att "mina" hundar blev berövade livet för 10 år sedan. En av dem, hon som stod mig närmast, kunde jag känna hos mig ända fram tills nyligen då vi skaffade en ny vovve av samma ras. Det känns som att hon kom och kollade mig ibland, då ingen annan kunde göra det.

Fast bara för att jag skrev om henne nu kom känslan tillbaka.
 
Sv: Konstig känsla

Ja, visst är det en konstig känsla. Han är här, jag känner det så starkt! Men min famn är väldigt tom och jag kan i fantasin känna hans päls mot mina läppar och hans goda doft!
 
Sv: Konstig känsla

Ja jag vet precis vad du menar! Jag är ofta säker på att "vänder jag mig nu, så sitter Sofie där och tittar upp mot mig". Oftast tittar jag inte efter, för det känns bättre att fortsätta tro att hon är där :love:
 
Sv: Konstig känsla

Det är så fruktansvärt att mista ett djur. Ingen annan fattar det som inte har djur.
Min ögonsten, en norsk skogkatt, saknar jag hemskt mycket ännu. Sorgen går bara inte över. Det är 2 år sedan hon blev överkörd. Kan känna hur hon kändes att kela med, när hon "pussade" mej, hur gott hon luktade... Ja, listan kan göras hur lång som helst. :cry:
 
Sv: Konstig känsla

Jag hoppas det blir så för mig med och det snart för nu är det bara väldigt väldigt jobbigt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 628
Senast: Tofs
·
Övr. Katt När Nikita dog var smärtan och sorgen outhärdlig och det kändes verkligen som livet var slut. Hon var inte bara min 'once in a lifetime'...
2
Svar
26
· Visningar
2 683
Senast: Caoimhe
·
Hundhälsa I tisdags kväll fick min älskade Abbe somna in. Ute på landet där han alltid mådde som allra bäst. Fem år och fyra dagar. Den orättvist...
Svar
11
· Visningar
1 603
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 557
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp