Bukefalos 28 år!

Korrekt/Icke korrekt form

Sv: Korrekt/Icke korrekt form

Här går min pålle i bra form tycke rjag dock så skulle jag önksa lite mer tryck bakifrån. men vad mer kan man önska av en 22 årig travare =)
16349917.jpg


här går hon super fint i galoppen. väl undersatta bakben och bra i formen och jobbar på bra med ryggen
16176181.jpg
 
Sv: Korrekt/Icke korrekt form

Här går min pålle i bra form tycke rjag dock så skulle jag önksa lite mer tryck bakifrån. men vad mer kan man önska av en 22 årig travare =)
16349917.jpg


här går hon super fint i galoppen. väl undersatta bakben och bra i formen och jobbar på bra med ryggen
16176181.jpg

Jättefin häst! :)

Själv skulle jag ha önskat lite mer lätthet fram snarare än tryck (om du med tryck menar påskjut) på den första bilden.
 
Sv: Korrekt/Icke korrekt form

KL* Jag och ponnyn ligger på LA nivå, vi nosar på FEI

Här tycker jag att min häst är rusktigt dyr :d
Fin igenom ryggen, loss i hals och nacke, bra bakben.
CarinaTrning2007-11-25052.jpg


Här är hon lite kort i halsen men annars super enligt mig.
Carinatrning022.jpg


Återkommer senare med bilder på sämre form.
 
Sv: Korrekt/Icke korrekt form

+ Totala: Nja idag var hon så dyr att hon inte är tillsalu på länge :D Har gjort illa mig rejält och kan inte använda v-skänkel helt rätt men hon var så förlåtande och verkligen försökte att förstå mina otydliga singaler :love:
 
Sv: Korrekt/Icke korrekt form

+ Totala: Nja idag var hon så dyr att hon inte är tillsalu på länge :D Har gjort illa mig rejält och kan inte använda v-skänkel helt rätt men hon var så förlåtande och verkligen försökte att förstå mina otydliga singaler :love:

Okej, då räcker det med att jag får låna den så den kan lära upp min kuse i galoppen! ;)
 
Sv: Korrekt/Icke korrekt form

+ Totala: Nja idag var hon så dyr att hon inte är tillsalu på länge :D

Äh det finns väl andra sätt att ta det man vill ha :devil: *kopplar transporten till bilen*




När jag tänker efter så låter det kanske läbbigt om en okänd person från internet säger så egentligen :angel:
 
Sv: Korrekt/Icke korrekt form

Det vet jag faktiskt inte... :o
Här är en till bild när hon är fin: :D
16654211.jpg

Här travar hon på fint och får en fin överlinje men blir ändå lite tung i handen kanske pga att hon stretar emot lite (eller för hård hand :angel:)
 
Sv: Korrekt/Icke korrekt form

Åh vad synd att du inte vet. Tänkte bara om det kunde vara akleja:idea:
 
Sv: Korrekt/Icke korrekt form

ja det stämmer det du säger!
Det är ju väldigt svårt, men man får göra sitt bästa:idea:
 
Sv: Korrekt/Icke korrekt form

Ja precis!, ögonblicksbilder kan verkligen lura en:p Men man får bedömma sina ögonblicksbilder nu^^
 
Sv: Korrekt/Icke korrekt form

Hittade lite bilder från 3,5 år sedan ungefär...:p Hästen är inte min.

DSCF3314.jpg

Det här är inte alls bra. Formen är fusk. Hästen är i framvikt och spänner ryggen, det är mest benen som fladdrar... Att formen är för hög behöver jag väl inte nämna, hästen kröker bara på nacken utan att jobba genom kroppen. Själv sitter jag för mycket framåtlutad, med stela armar och händer och jag anar lite taskig balans pga sadeln elelr för korta stigbyglar...

DSCF3310.jpg

Här ser det bättre ut. Hästen är mer avslappnad och formen är lite lägre, ryggen har börjat komma upp och bakbenen jobabr lite bättre. Sen finns det ju alltid mer att önska, framförallt så är han lite lång och fortfarande lite för mycket i handen. Själv sitter jag bättre även om jag fortfarande är lite framåtlutad och lite stel i armar och händer (mitt stora problem)

IMG_2549.jpg

Den här hästen gillar jag (Dublin Horse show 2007) den har så härlig form. Visst lite bakom hand och kandaret är vidrigt fel, men i övrigt harmonisk lätt, bra bakben, jobbar bra med ryggen. Även lite framtung lite lång, men det känns som att en halvhalt senare och "pling", den perfekta formen...;)
 
Sv: Korrekt/Icke korrekt form

Fört : Jättefin häst! (fuxen):d:love:
Man såg verkligen skillnad på 1:a och 2:a bilden, man kan bli lurad om man tror att hästen bara ska böja på nacken.!
Beskrivningen var jättebra!:bow:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: cassiopeja
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 942
Senast: LovingLife
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 260
Senast: Migo
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 786

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp