Kostnad för att skicka sadlar

B

Bucus

Hej jag ska sälja en sadel som jag har och jag undrar vad det kostar att skicka den och hur man går till väga. Är det bara på posten man kan göra det? Jag har hört om nån bussfrakt. Hur funkar det?
 
Sv: Kostnad för att skicka sadlar

Busslast brukar vara smidigt, betalade 160 kr för 15 kg tror jag det var. Ring och fråga, brukar bara vara några tior som skiljer sig mellan strl (brukar vara 5,10,15,20 osv)
 
Sv: Kostnad för att skicka sadlar

Det bästa med Bussfrakt tycker jag är att man kan skicka mot efterkrav. D v s mottagaren betalar för sadel (och frakt om man kommit överens om det) när de löser ut paketet.

För att få samma service på Posten måste man ha ett pg-konto.

www.bussgods.se
 
Sv: Kostnad för att skicka sadlar

Tyvärr har jag lite dåliga erfarenheter från bussgods. Jag har använt dem 3ggr - en har fungerat bra, en mindre bra och en katastrofalt!

Dels är de svåra att få tag i när inte den ansvariga lokala affären kan lyckas svara på ens frågor.
Dels har pengarna tagit en väldans lång tid på sig att komma fram!

Katastroferfarenheten:
En som sålde en vara till mig har fortfarande inte fått sina pengar - det är nu 2!!! månader sedan. Förutom detta tog varan ca 2 veckor på sig att landa på rätt ort.
De påstod dessutom att varan hämtades ut på en helt annan ort än den gjordes.
Och jo, jag har hämtat ut och betalat varan! :crazy:

:( :( :(
 
Sv: Kostnad för att skicka sadlar

Jag har använt Bussgods mot efterkrav (mottagaren betalar). Som mest har det kostat 450 kronor i frakt och då for sadeln från Tingsryd till Umeå... och det är andra gången jag använt mig av Bussgods...före den här skickade jag en westernsadeln till Dalarna...Har inte dåliga erfarenheter, på ett par dagar har sadeln kommit fram till rätt plats och pengarna har kommit in på någon vecka.
 
Sv: Kostnad för att skicka sadlar

Har själv bra erfarenheter av Bussgods. Någon gång har det tagit tid innan det ansvariga bolaget (det är flera, olika på olika orter) varit långsam med utbetalningen, men jag är rätt bra på att jaga, så pengarna kom in snabbt när jag väl låg på.

Fortfarande tycker jag Bussgods är bättre än Posten....
 
Sv: Kostnad för att skicka sadlar

jag har använt posten och det har båda gångerna kostat 235;. inkl postförskott. enda nackdelen är som tidigare inlägg påpekat att man måste ha någon med postgirokonto.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 536
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 032
Senast: QueenLilith
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 689
Senast: Amk
·
Utrustning Hej! Hoppas detta är en okej tråd att göra här :) Jag måste sälja min mammas sadel då hon inte rider längre och undrar lite om den...
Svar
8
· Visningar
760

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp