Bukefalos 28 år!

kostnad för invandring

Sv: kostnad för invandring

Väl talat.

Problemet med denna kalkyl är att endast ca 60% av offentliga utgifter inkluderas för OECD överlag. Kostnander av insfrastruktur, näringspolitik, rättsväsende, etc som totalt motsvarar ca 40% av offentliga utgifter ignoreras i beräkningen.

Samtidigt visar all seriös och mycket mer djupgående svensk forskning på att invandringen är en stor förlustaffär. Case pretty much closed.
 
Sv: kostnad för invandring

Det är väl tämligen klart att invandringen innebär en kostnad men och det är ju det intressanta, invandringen är inte den blytunga kostnaden som vissa velat påskina, det följer även svarta siffror i den balansräkningen.

Sedan måste man ju vara medveten om skillnaden mellan invandring och asylinvandring, den senare gruppen lär kosta betydligt mer per person än vad invandrarna i snitt ligger på
 
Sv: kostnad för invandring

Malmö , Södertälje, Katrineholm och Borlänge märker ju av hur mkt rikare dom blivit pga invandringen, lär väl vara Sveriges rikaste kommuner utan några som helst sparkrav........not!
 
Sv: kostnad för invandring

Och ändå hade Malmö råd att slaska fram arton mille till eurovision-spektaklet.
 
Sv: kostnad för invandring

Dagens Göran Dahlström blogg (S) saxat ur Katrineholms Kuriren.

"Jag är heligt förbannat"
Katrineholm

Nu är kommunalrådet Göran Dahlström arg. Och kallar Ullenhag för pratminister.
 
Sv: kostnad för invandring

Vad är det jag har missat?
Vad är det för kalkyl ni pratar om???
 
Sv: kostnad för invandring

Malmö , Södertälje, Katrineholm och Borlänge märker ju av hur mkt rikare dom blivit pga invandringen, lär väl vara Sveriges rikaste kommuner utan några som helst sparkrav........not!

:D det finns ju en hel del invandrare som inte bor i de orter du beskriver, skulle tro att rätt många bor på Djursholm ex,

har du varit skriven utomlands för arbete eller studier och sedan flyttar hem igen så hamnar du i gruppen invandrare

har för mig att den största enskilda gruppen invandrare är just hemvändande svenskar.....
 
Sv: kostnad för invandring

Jag har svårt att tro att hemvändande svenskar behöver underhållsstöd om de är bosatta i Djursholm, men det kan du ju undersöka. Presentera svaret här :D
 
Sv: kostnad för invandring

Jag har svårt att tro att hemvändande svenskar behöver underhållsstöd om de är bosatta i Djursholm, men det kan du ju undersöka. Presentera svaret här :D

Nej just det..om en av två bidrar med en mille och den andra behöver understöd på 1/2 mille så bidrar de två med 250 000 per kapita eller hur?:D

Det är ju därför invandringskostnaden i stort är +-0 Därför att den största enskillda gruppen bidrar med så mycket så att det lyfter upp hela gruppens resultat
 
Senast ändrad:
Sv: kostnad för invandring

Nej just det..om en av två bidrar med en mille och den andra behöver understöd på 1/2 mille så bidrar de två med 250 000 per kapita eller hur?:D

Det är ju därför invandringskostnaden i stort är +-0 Därför att den största enskillda gruppen bidrar med så mycket så att det lyfter upp hela gruppens resultat

halleluja nån som kan matte!

att de uppradade kommunerna har utgifter är för att andra kommuner får ta emot intäkterna från de invandrarna som är en plusaffär. Det är inte invandrare som bor i ghetton, det är fattiga människor som befinner sig i ett utanförskap. (om man ska generalisera)
 
Sv: kostnad för invandring

halleluja nån som kan matte!

att de uppradade kommunerna har utgifter är för att andra kommuner får ta emot intäkterna från de invandrarna som är en plusaffär. Det är inte invandrare som bor i ghetton, det är fattiga människor som befinner sig i ett utanförskap. (om man ska generalisera)

Fel. Det är därför att man har gjort sin skyldighet gentemot staten och tagit emot de flesta ensamkommande barnen i sverige. Det lär inte Djursholm vara känt för.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article15086749.ab
 
Senast ändrad:
Sv: kostnad för invandring

Jag tycker att det är helkonstigt hur man kan räkna på invandringen som helhet. Det är ju jättestora skillnader i din invandringen som sker. Arbetskraft eller anhörignvandring från tex Danmark eller Norge är ju helt olik den invandringen som sker genom flyktingar. Försöker man på något vis manipulera alla SD-väljare genom att spy ut missvisande information har man ju inte alls lyckats, snarare blir folk ännu mer arga på de etablerade och vänder sig till motståndarna.

Ärligt talat....måste vara den mest korkade rapporten jag har läst i mitt liv. Snacka om att blanda äpplen och päron och sen kalla det för äppelmos.
 
Sv: kostnad för invandring

Jag tycker att det är helkonstigt hur man kan räkna på invandringen som helhet. Det är ju jättestora skillnader i din invandringen som sker. Arbetskraft eller anhörignvandring från tex Danmark eller Norge är ju helt olik den invandringen som sker genom flyktingar. Försöker man på något vis manipulera alla SD-väljare genom att spy ut missvisande information har man ju inte alls lyckats, snarare blir folk ännu mer arga på de etablerade och vänder sig till motståndarna.

Ärligt talat....måste vara den mest korkade rapporten jag har läst i mitt liv. Snacka om att blanda äpplen och päron och sen kalla det för äppelmos.

Humorartikel från DN, gjorde min dag :D
http://www.dn.se/ekonomi/invandrare-betalar-mer-till-samhallet-an-de-far-tillbaka/

Jag förstår inte varför politiker måste envisas med att försöka manipulera och ljuga om något som är så uppenbart.
De kan väl börja med att rakryggat säga att invandringen/asylmottagandet, med allt vad det innebär, kostar skjortan men att de i egenskap av folkvalda bestämt att det är kostnader som måste få vara.
Därefter kan kanske en lösningsorienterad debatt ta vid - någon gång.
 
Sv: kostnad för invandring

Malmö , Södertälje, Katrineholm och Borlänge märker ju av hur mkt rikare dom blivit pga invandringen, lär väl vara Sveriges rikaste kommuner utan några som helst sparkrav........not!

Här i Borlänge har man precis beslutat att lägga 50 miljoner på en fotbollsplan... Kallas att prioritera :cool:
 
Sv: kostnad för invandring

Jag tycker att det är helkonstigt hur man kan räkna på invandringen som helhet. Det är ju jättestora skillnader i din invandringen som sker. Arbetskraft eller anhörignvandring från tex Danmark eller Norge är ju helt olik den invandringen som sker genom flyktingar. Försöker man på något vis manipulera alla SD-väljare genom att spy ut missvisande information har man ju inte alls lyckats, snarare blir folk ännu mer arga på de etablerade och vänder sig till motståndarna.

Ärligt talat....måste vara den mest korkade rapporten jag har läst i mitt liv. Snacka om att blanda äpplen och päron och sen kalla det för äppelmos.

Det är väl ingen missvisande information om man säger att invandringen i Sverige kostar i stort sett ingenting? Det stämmer ju.Intäkterna väger upp kostnaderna. Sedan kan man ju dela upp gruppen i närande o tärande grupper.



Men så är det ju i samhället i övrigt med. Vissa har resurser o hälsa att klara sig helt på egen hand, andra behöver tom hjälp att torka sig efter toalettbesök, vilket kostar stora pengar.

Allt är en fråga om värderingar o val.
 
Sv: kostnad för invandring

Humorartikel från DN, gjorde min dag :D
http://www.dn.se/ekonomi/invandrare-betalar-mer-till-samhallet-an-de-far-tillbaka/

Jag förstår inte varför politiker måste envisas med att försöka manipulera och ljuga om något som är så uppenbart.
De kan väl börja med att rakryggat säga att invandringen/asylmottagandet, med allt vad det innebär, kostar skjortan men att de i egenskap av folkvalda bestämt att det är kostnader som måste få vara.
Därefter kan kanske en lösningsorienterad debatt ta vid - någon gång.

Så du menar att svenska politiker manipulerat oecd till att publicera felaktig statistik?

Såvitt jag förstod så redovisades kriterierna för vad som beräknats. och om då siffrorna utifrån den beräkningen stämmer så kan det väl knappast kallas lögn.'

Att asylinvandring och den påföljande familjeinvandringen kostar och har följder vida överstigande det som officiellt redovisas är nog tämligen klart o ska lyftas upp. men inte genom att skjuta på budbärare.

Det verkar ju som om vissa har lika ömma tår i invandrarfrågor som en del folkpartister o vänsterfolk. Man börjar klaga högljutt så fort något presenteras som inte passar...
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Samhälle Sverigedemokraterna har av TV4:s Kalla Fakta avslöjats driva en trollfabrik. SD:s anonyma konton har spridit propaganda och även sådant...
7 8 9
Svar
172
· Visningar
6 823
Senast: Asko
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
18 19 20
Svar
399
· Visningar
15 265
Senast: Tranan
·
Samhälle Att SD vill att trafikverket (?) ska komma till riksdagen och förklara varför E22-kaoset kunde uppstå. Har de kollat ut genom fönstret...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
9 038
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp