Trafikkaoset på E22 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31)

Kanske varför folk gav sig ut alls?
Det är nog den största frågan?
Fast lastbilarna kan ju inte bara stanna hemma godset måste levereras
För det var väl många lastbilar som satt fast?
Om de har fel däck eller undermåliga däck så ja då är det åkeriet kanske som ska ställas till svars inte helt lätt om det är ett åkeri från långtbortistan som kör så billigt som det bara går
 
Jag stör mig på lastbilar! Räddningstjänsten i min stad gick ut med summering över de utryckningar de gjorde under stormen/snöstormen häromdagen. Fler trafikolyckor än vanligt, såklart. Över hälften involverade lastbilar! Kaoset på E22 orsakades av lastbilar! Igår tror jag det var när de sa att alla bilar körts iväg/bogserats så var det 180 lastbilar kvar! Av totalt 1000 fordon! 20% av alla fordon som körde fast/fastnade var alltså lastbilar. Det är alldeles för mycket lastbilar på vägarna! De är för farliga. När ska alla chaufförer tvingas blåsa i alkomätare och alla lastbilars däck kontrolleras vid inkörseln till Sverige? När ska det ställas krav på de företag i Sverige som anlitar dessa chaufförer och lastbilar att ta sitt ansvar för att de kör lagligt och säkert?

Utländska lastbilar kommer, enligt svenska chaufförer (och andra), hit med dåliga däck och ingen kollar det! Jag HOPPAS att de lastbilar som fastnade på E22 som inte hade tillräckligt bra/godkända däck åker dit på rejäla böter!

Sen undrar jag om det går att komma till rätta med problemet, annars får man väl förbjuda utländska lastbilar att köra när det är vinterväglag.
 
Jag stör mig på lastbilar! Räddningstjänsten i min stad gick ut med summering över de utryckningar de gjorde under stormen/snöstormen häromdagen. Fler trafikolyckor än vanligt, såklart. Över hälften involverade lastbilar! Kaoset på E22 orsakades av lastbilar! Igår tror jag det var när de sa att alla bilar körts iväg/bogserats så var det 180 lastbilar kvar! Av totalt 1000 fordon! 20% av alla fordon som körde fast/fastnade var alltså lastbilar. Det är alldeles för mycket lastbilar på vägarna! De är för farliga. När ska alla chaufförer tvingas blåsa i alkomätare och alla lastbilars däck kontrolleras vid inkörseln till Sverige? När ska det ställas krav på de företag i Sverige som anlitar dessa chaufförer och lastbilar att ta sitt ansvar för att de kör lagligt och säkert?

Utländska lastbilar kommer, enligt svenska chaufförer (och andra), hit med dåliga däck och ingen kollar det! Jag HOPPAS att de lastbilar som fastnade på E22 som inte hade tillräckligt bra/godkända däck åker dit på rejäla böter!

Sen undrar jag om det går att komma till rätta med problemet, annars får man väl förbjuda utländska lastbilar att köra när det är vinterväglag.
Inga lastbilar inga varor
Allt vi handlar kommer med lastbil
Allt vi förbrukar kommer med lastbil
Och alla vill ha leverans så billigt som möjligt därför många utländska lastbilar
Lösningen är teleportering ;)
 
Fast lastbilarna kan ju inte bara stanna hemma godset måste levereras
För det var väl många lastbilar som satt fast?
Om de har fel däck eller undermåliga däck så ja då är det åkeriet kanske som ska ställas till svars inte helt lätt om det är ett åkeri från långtbortistan som kör så billigt som det bara går
Ja men 1000 bilar?
 
Inga lastbilar inga varor
Allt vi handlar kommer med lastbil
Allt vi förbrukar kommer med lastbil
Och alla vill ha leverans så billigt som möjligt därför många utländska lastbilar
Lösningen är teleportering ;)

Lösningen är att de har godkända och effektiva vinterdäck samt körs av nyktra och utvilade chaufförer som vet hur man kör i vinterväglag. det känns rätt basic men verkar för för komplicerat för många...
 
Ja men 1000 bilar?
Nu var det väl ca 180 lastbilar problemet är ju att de är tunga och stora och inte så lätta att flytta på
Vet inte hur många tungbärgare vi har i Sverige
Och alla som ska till och från jobbet kan inte heller stanna hemma
Visst en del kunde säkert låtit bli och borde låtit bli men många behövdes kanske på jobbet
 
Lösningen är att de har godkända och effektiva vinterdäck samt körs av nyktra och utvilade chaufförer som vet hur man kör i vinterväglag. det känns rätt basic men verkar för för komplicerat för många...
Ja absolut
Men då kommer många varor och tjänster bli dyrare
Det är också brist pä lastbilschaufför har träffat på många som knappt kan backa :nailbiting:
 
Vilken nytta gjorde de på jobbet när de satt fast på E22 i ett dygn?

Det kan ju inte vara nån jättechock att under pågående snöstorm blir det trafikkaos = det är så gott som garanterat att fastna i evighetskö om man är ute i trafiken.


Personligen stannar jag hemma när det är snöstorm ute.
En del var ju på väg hem från jobbet
Ska man stanna hemma för säkerhets skull utan lön för att det kanske blir trafikstockning när man ska hem?
Ja en del borde säkert stannat hemma och alla lastbilarna borde stannat på kontinenten men alla chansade och det gick inte
 
Det tog ju lång tid innan de stängde av den! Jag tror att det kommer utredas hur så många fordon kunde fastna innan Trafikverket agerade.
Ja absolut ska det utredas och ett stort bekymmer är utländska lastbilar
Men varför vi har så många utländska lastbilar kommer kanske bli svårt att rätta till omedelbart
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 948
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 933
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 654
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 905
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp