Kreativa alternativa stavningar på vanliga ord.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jeffery

Trådstartare
Detta är en tråd där anonyma människors kreativa alternativa stavningar på vanliga ord på Internet ska lyftas fram,
så att vi i en positiv anda kan se hur vårt språk utvecklas.

Mitt första bidrag är från morgonens Facebookflöde:

Har varit mycket chaffs i det stallet under åren.
Kommunen har ägt området länge och varit hyresvärd,,
absolut tråkigt det försvinner börjar bli ont om stall i området.
 
När jag skriver för hand och ska skriva ordet "fem", blir stavningen nästan alltid "5em". En ytterst begränsad form av ordblindhet (eller sifferblindhet??) på just det ordet.Tänker att det blir ju lite roligare att blanda in siffror sådär i ord som ändå handlar om siffror.
 
När jag skriver för hand och ska skriva ordet "fem", blir stavningen nästan alltid "5em". En ytterst begränsad form av ordblindhet (eller sifferblindhet??) på just det ordet.Tänker att det blir ju lite roligare att blanda in siffror sådär i ord som ändå handlar om siffror.

Men gud det där gör jag också! :o Fast steget längre, jag växlar femmor och f oavsett ord. Jättemärkligt!
 
Får jag komma med ett namn som jag får lite nervös ryckningar när jag ser det i skrift? Viljam, jag trodde att det var ett barn som hade stavat tills jag insåg att nej det skulle stavas så... :nailbiting: Där hade jag gått och trott att personen hette William... :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp