Bukefalos 28 år!

Kreativa bluffmail

Sv: Kreativa bluffmail

Jag har faktiskt precis varnat en person som gick på detta med FB och talade om att vederbörande skulle ändra på koden omedelbums på FB egna sida.
Annars är regeln jätteenkel. Banker, Tradera, Blocket, FB mm tar ALDRIG ko takt via e- post för sådana här saker.
 
Sv: Kreativa bluffmail

Sedan är det mer och mer vanligt att fb-användare får sina konton kapade/"kopierade" av en person som sedan tar kontakt med någon av dennes vänner och påstår att den behöver pengar men inte kommer åt kontot pga att de glömt dosan eller något liknande.
Den "drabbade" blir då ombedd att ta fram sin bankdosa, skicka verifieringskoder. och så vips - har gärningsmannen tillgång till alla konton genom att "logga in" på distans.
Minns inte exakt hur det går till men det är skrämmande.

Det där har faktiskt jag varit med om kom jag på nu! Dock kände jag till detta sen tidigare och pratade med personen (den riktiga) så det hann ju inte gå så långt. Läste om det i tidningen (tror jag det var?) där det var en person som hade gått på det.. Så obehagligt!
 
Sv: Kreativa bluffmail

Fick precis en riktig höjdare:

Hej Kдra,

Jag kommer att be er att ursдkta min intrеng, eftersom detta дr av desperation, har jag fattat beslutet.

Lдnken bifogas detta meddelande visas bara en sida av historien, men den andra sidan av historien дr att jag fцrlorade nдra vдnner som jag har tills nu har mycket svеrt att trцsta sin дlskade en gеng att de lдmnat bakom sig.

http://news.yahoo.com/blogs/ticket/...tan-war-hero-clinton-184314825--politics.html

Anledningen talibanerna organiserad sеdan enorm kraft att attackera oss var att nеgra timmar innan vi hade fеngat en pengarnas spеr som vi beslagtog och var fortfarande i vеr champ дr mдngden ca 9,000,000,00 miljoner dollar.

Tyvдrr kunde de inte цver makten oss men mycket gick fцrlorat den dagen och pе grund av detta bestдmde jag och ett par av mina lagkompisar att lдmna de medel som redan i en lеda fцr fцrvaring tills vi har den sekretess som krдvs fцr att flytta ut medlen.

De anhцriga till dem som fцrlorat sina nдra och kдra kommer att vilja nеgot mer дn en liten erbjudande frеn sin fars engagemang. Och det дr dдrfцr jag kontaktar dig i fцrtroende fцr dig om hjдlp att hдmta in pengar pе ditt fцrvar.

Denna operation har noga tдnkt pе och jag kan fцrsдkra dig att det дr riskfritt. Om du accepterar, kommer jag vilja veta fцr att ha en konfidentiell kontrakt med dig sе vеrt integritetsskydd och sedan ytterligare detaljer kommer att ges till dig.

Fцrdelningen av medlen kommer att diskuteras innan avtalet kommer att undertecknas alla dessa дr att se till att vi alla har accepterat att vara partner i denna operation.

Tack fцr att du tog dig tid att lдsa detta meddelande, och jag vдntar ditt svar i min privata e-post: clinton_romsha3@yahoo.com

Hдlsningar

Personal Sgt. Clinton Romesha
....................
 
Sv: Kreativa bluffmail

KL

Detta fick en bekant. Känns ju skönt att veta att tunnelbanan fungerar bra... :D

----------------------

Hej kompis,
min kontakt med dig genom denna genomsnittliga behövs på grund av brådskande denna transaktion. Jag är en senior chef i en bank i Kina och har varit finansiell rådgivare och konto officer till en privat investerare som har en stor insättning på mitt bankkonto.

Transaktionen innebär flytt av denna depositionsfond totalt $ 21,5 miljoner (Tjugoen miljoner, fem hundra tusen amerikanska dollar) till dig i det mest lagligt sätt tack vare döden av denna kund lämnar inga anhöriga.

Jag försäkrar att transaktionen är 100% riskfritt och lagligt att ha gjort allt tunnelbanan fungerar lokalt för smidig överföring av fonden inom kortast tid och varit född i den stad där den gren av banken är belägen.

Så fort jag får ett svar för ditt intresse, kommer jag skicka dig fullständig information om det framgångsrika slutförandet av denna transaktion och notera att din del kommer att vara 50%, och gruvan kommer att vara 50% av denna fond.
 
Sv: Kreativa bluffmail

Detta är ganska bra:
Dear Mr. Sir,




REQUEST FOR ASSISTANCE-STRICTLY CONFIDENTIAL




I am Dr. Bakare Tunde, the cousin of Nigerian Astronaut, Air Force Major Abacha Tunde. He was the first African in space when he made a secret flight to the Salyut 6 space station in 1979. He was on a later Soviet spaceflight, Soyuz T-16Z to the secret Soviet military space station Salyut 8T in 1989. He was stranded there in 1990 when the Soviet Union was dissolved. His other Soviet crew members returned to earth on the Soyuz T-16Z, but his place was taken up by return cargo. There have been occasional Progrez supply flights to keep him going since that time. He is in good humor, but wants to come home.




In the 14-years since he has been on the station, he has accumulated flight pay and interest amounting to almost $ 15,000,000 American Dollars. This is held in a trust at the Lagos National Savings and Trust Association. If we can obtain access to this money, we can place a down payment with the Russian Space Authorities for a Soyuz return flight to bring him back to Earth. I am told this will cost $ 3,000,000 American Dollars. In order to access the his trust fund we need your assistance.

Consequently, my colleagues and I are willing to transfer the total amount to your account or subsequent disbursement, since we as civil servants are prohibited by the Code of Conduct Bureau (Civil Service Laws) from opening and/ or operating foreign accounts in our names.




Needless to say, the trust reposed on you at this juncture is enormous. In return, we have agreed to offer you 20 percent of the transferred sum, while 10 percent shall be set aside for incidental expenses (internal and external) between the parties in the course of the transaction. You will be mandated to remit the balance 70 percent to other accounts in due course.




Kindly expedite action as we are behind schedule to enable us include downpayment in this financial quarter.




Please acknowledge the receipt of this message via my direct number 234 (0) 9-234-2220 only.




Yours Sincerely, Dr. Bakare Tunde
Astronautics Project Manager
 
Sv: Kreativa bluffmail

Den här är också rätt så "fin".:D

Dr Adetunji Daniel .
General Manager Accounting ,
Mobil Producera Nigeria .
234 Victoria Street ,
Statliga Lagos Nigeria .

Giv akt ,

Ditt förtroende och partnerskap.

Först och främst ber jag om ursäkt för att skicka dig denna känsliga uppgifter via e - post i stället för en Certified mail / Post - mail . Detta beror på att behovet och betydelsen av informationen . Detta projekt bygger på tillit , sekretess och uppriktighet i syfte för att få en acceptabel möte med sinnen .

Jag amDr . Adetunji Daniel , General Manager Redovisning av Mobil Producera Nigeria , fick jag din kontakt på min hemliga sökning på internet i ditt land databas i sökandet efter s medborgare i ditt land , som borde stå som min utländska partner på fordran och gemensamma utnyttjande av denna fond som ligger outtagna i domiciliary beakta en utlänning entreprenör för denna organisation som dog av hjärtstillestånd i Storbritannien .

Denna fond värde Arton miljoner femhundra tusen USA -dollar , kom att existera som en outtagna kontrakt betalning från denna organisation till kontot för en utlänning för ett visst kontrakt avrättades fyra ( 4 ) år sedan , ända sedan denna betalning överfördes till hans konto här i mitt land , gjorde allt för att få tag i hans närmaste anhöriga eller släkting att sätta in fordringar på den här entreprenören betalning har inte varit givande .


De bankregler här i mitt land , har det att om en insättare har bekräftats döda och kontot har varit vilande och under en period av tre ( 3 ) år och ingen kommer upp för påståendet för sådan deponering , har banken rätt att förklara fonden outtagna och överföras till statskassan , med en 40 % provision , ända sedan jag fick denna nyhet jag har väntat på rätt tillfälle att omvandla denna fond för min personliga användning , bara förra veckan en officiell anmälan var skickas till denna organisation av banken på arrangemanget att förklara denna fond outtagna och den senaste sammanslagningen av detta bolag ( Mobil ) och Exxon olja , ser jag att det är lämpligt att konvertera denna fond för personlig användning , men detta kommer inte att förverkligas utan hjälp av en utlänning , av den anledningen att denna entreprenör är och kontoinnehavaren är en utlänning .

Jag har kontaktat dig som en utlänning att stå som min förvaltare och utländska partner för att jag ska presentera dig innan banken som antingen affärspartner eller avlägsen släkting denna entreprenör , för att underlätta denna förändring fond ägande i din favör och omedelbar överföring till ditt konto , i avvaktan mitt besök där i ditt land för att dela och utnyttjande mellan oss , vill jag också försäkra er om att varje steg på denna fond överföring är fri från alla risker och det kommer att genomföras under ett legitimt process som kommer att skydda dig från eventuella brott mot lagen .

På avslutningen av denna fond till ditt konto , bör fördelningen vara sålunda : -
50 % är för mig som initiativtagare och jag kommer tryggt lämna över till er alla viktiga dokument på denna mycket kontrakt att betalningen ljuger outtagna i banken , kommer du vägleder mig också om investeringar i denna min andel i fastigheter där i ditt land .

45 % bör vara för dig som min partner , med tanke på den avgörande roll som du kommer att spela i den här affären .


5 % bör vara dold kostnadsersättning som ska ha uppstått på den rättsliga förverkligandet av detta projekt till din fördel .

Dock kommer före ytterligare detaljer om denna lovvärda transaktioner att uppenbaras för dig . Jag måste vara övertygade om din integritet , öppenhet och ärlig , så jag kommer att kräva följande information : -
Ditt fullständiga namn .
Din bostadsadress i sin helhet .
Din mobil (cell ) telefonnummer .
Tel / Fax Number
Kort information om din profil , bör detta inkludera din ålder , civilstånd och typ av jobb .


Detta är mycket , affärstransaktion som kräver någon med erfarenhet , exponering och mer än genomsnittet försörjningsmöjligheter . Vänligen behandla denna transaktion strikt konfidentiellt som jag är fortfarande aktiv med denna organisation . Framåt ditt svar på denna min emailaccount : dr.adetunjidaniel @ yahoo.com

Med vänliga hälsningar ,
Dr Adetunji Daniel .
 
Sv: Kreativa bluffmail

Fick precis en riktig höjdare:

Hej Kдra,

Jag kommer att be er att ursдkta min intrеng, eftersom detta дr av desperation, har jag fattat beslutet.

Lдnken bifogas detta meddelande visas bara en sida av historien, men den andra sidan av historien дr att jag fцrlorade nдra vдnner som jag har tills nu har mycket svеrt att trцsta sin дlskade en gеng att de lдmnat bakom sig.

http://news.yahoo.com/blogs/ticket/...tan-war-hero-clinton-184314825--politics.html

Anledningen talibanerna organiserad sеdan enorm kraft att attackera oss var att nеgra timmar innan vi hade fеngat en pengarnas spеr som vi beslagtog och var fortfarande i vеr champ дr mдngden ca 9,000,000,00 miljoner dollar.

Tyvдrr kunde de inte цver makten oss men mycket gick fцrlorat den dagen och pе grund av detta bestдmde jag och ett par av mina lagkompisar att lдmna de medel som redan i en lеda fцr fцrvaring tills vi har den sekretess som krдvs fцr att flytta ut medlen.

De anhцriga till dem som fцrlorat sina nдra och kдra kommer att vilja nеgot mer дn en liten erbjudande frеn sin fars engagemang. Och det дr dдrfцr jag kontaktar dig i fцrtroende fцr dig om hjдlp att hдmta in pengar pе ditt fцrvar.

Denna operation har noga tдnkt pе och jag kan fцrsдkra dig att det дr riskfritt. Om du accepterar, kommer jag vilja veta fцr att ha en konfidentiell kontrakt med dig sе vеrt integritetsskydd och sedan ytterligare detaljer kommer att ges till dig.

Fцrdelningen av medlen kommer att diskuteras innan avtalet kommer att undertecknas alla dessa дr att se till att vi alla har accepterat att vara partner i denna operation.

Tack fцr att du tog dig tid att lдsa detta meddelande, och jag vдntar ditt svar i min privata e-post: clinton_romsha3@yahoo.com

Hдlsningar

Personal Sgt. Clinton Romesha
....................

Den fick jag också i går!
 
Sv: Kreativa bluffmail

Jag är mycket förvånad att hon gick på detta. Varför skulle Telia bevaka någons transaktioner, när dom inte är inblandade i affären? Dessutom är kunden en pensionerad revisor.
Många äldre personer är inte helt hundra. Min pappa har varit chef så länge jag kan komma ihåg. Han har alltid varit jättemedveten och smart. Strax efter att han fyllde 60 år började han bli snurrig. Först trodde de alzheimers, men det visade sig vara stress på jobbet, så han fick strax efter att han fyllde 64 år avtalspension. Arbetsgivaren ville ju naturligtvis inte ha en chef som var snurrig!!

Efter att han blev ledig så har det blivit mycket bättre, men han är fortfarande snurrig ibland vad gäller vissa saker. Tex svarar han alltid på sk Nigeria-brev, för att "se hur länge de orkar hålla på". Mamma som lever med honom på heltid tycker att han är mycket sämre än vad tex jag eller brorsan tycker. Vänner och bekanta märker ingenting alls.

Min pappa hade absolut i dagsläget kunnat gå på ett sådant mail som er kund gjorde. För honom hade det varit helt logiskt på något vis. Han hade inte sett det ologiska i det.
 
Sv: Kreativa bluffmail

Jag har inte fått av den typ som TS beskriver.
Men jag har fått SMS om att jag vunnit fantasisummor på något slags lotteri (som jag förstås inte deltagit i), jag har fått mail angående borttappat pass och pengar - ni har antagligen också sett sådana där den förmodade avsändaren ska vara bortrest och behöver omedelbar hjälp att överföra pengar. Den förmodade avsändaren har givetvis inte tillgång till telefon heller för att ringa och be om hjälp...
 
Sv: Kreativa bluffmail

kl

Fick det här idag:

bra dag,

Få ett lån på 3% på både kort och lång sikt. UniCredit Group är en global utlåning grupp inrättades för att möta de finansiella behoven för varje seriös klienter. Vi driver alla typer av lån. Ge följande information för ansökan.

Fullständigt namn:
kön:
land:
Belopp som krävs:
längd:
syfte:

Vi behöver den här informationen för lånet bearbetning.

Med vänliga hälsningar,

Rose Sander.
uni.credit.group@admin.in.th


bra dag på dig själv.. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Kreativa bluffmail

Har ett till..
> ________________________________________
> Från: webmaster@kth.se [serviciosgenerales@illescas.es]
> Skickat: den 9 juli 2009 18:40
> Ämne: varningen Bekräfta och stigning din redovisa nu
>
> Raring förbrukaren KTH.SE spindelväv
>
> Den här meddelande är från KTH.SE grupp meddelande centrerat Webmail
> ™ spindelväv förbrukaren. vi er just nu uppdaterande vår data banken
> och virker - sända med posten centrerat.Vi er avlyser all obegagnad för
> KTH.SE webmail redovisa till skapa mer utrymme för den ny email adress och
> en fort lightweight applicering snabbt och lätt tillträde din virker -
> sända med posten.
>
> Är krevad omedelbart till bekräfta och uppdatera din virker - sända med
> posten bekräftande din virker - sända med posten identiteten. Den här
> vilja skydda din virker - sända med posten från blitt stängt under den här
> period.
>
> For att bekräfta den uppdatera av dess virker - sända med posten adress ,
> du er till skaffa den följande detaljerna ; Bekräfta din virker - sända
> med posten identiteten
> Registren Namn :
> efternamnen:
> Username:
> e-mail:
> Email Lösenord :
> varningen KTH.SE förbrukaren vem nekar till bekräfta och uppdatera din
> virker -
> sända med posten inom sjua dag av kvitto av den här märka , din virker -
> sända med posten adress
> vilja bli avslutat permanent.
>
> Tack själv för användande KTH.SE uppdatera virker - sända med posten grupp
> Webmail ™! Tillträde
> Antal : 859480KBM KTH.SE VIRKER - sända med posten Uppdatera ™ grupp
> Centrerat för Webmail
> Upphövsrätt © 2009 Kungliga Tekniska högskolan.
 
Sv: Kreativa bluffmail

Men herreguuud!! :rofl: :rofl: :rofl:

Virker? :confused:

Upphövsrätt :rofl:

spindelväv förbrukaren :laugh:
 
Senast ändrad:
Sv: Kreativa bluffmail

Jag hittade ett fint mail i dag! Det var en man som friade till mig! :love: Eftersom ingen här i Sverige vill ha mig så får jag ju tro på att en man som aldrig sett mig, från Egypten, tror jag det var, vill ha mig som hustru. Man blir så lycklig av att vara hemmafru och ta hand om make och barn och stå vid spisen och bjuda honom på mat osv. Det bästa i livet är ju att göra en man lycklig.

Han ville att jag skulle föda hans kärleksbarn, en son. Jag fick bo i Sverige fram till pojken var född så kunde vi senare flytta hem till honom. Mina föräldrar var välkomna till samma land, skrev han. Jag tror inte min mamma vill flytta dit så jag får packa min egen väska och sticka med detsamma, erbjudandet var ju nästan för bra för att vara sant!!!

Eftersom han betalar min resa och alla läkarbesöken och förlossningen så behöver jag inte oroa mig för pengar i resten av mitt liv, för han har mycket pengar. Han skulle ta hand om mig såååå bra!! :love: Även på bröllopsnatten... :o Vi skulle njuta av varandra, skrev han.

VISST är detta vad varje kvinna drömmer om?
Visst är detta vad jag drömmer om, att vara någons sexleksak, avelskossa och hushållerska, det är såå mig va :D

Undrar vad han skulle säga när jag talar om för honom att jag inte är blåögd (och blond), har tre barn redan (med två män... :wtf:), är änka så visst tusan har jag haft sex förut och är inte den oskulden han trodde jag var :o och inte gillar män med åsikter som "föda ett kärleksbarn" eller "göra en man nöjd" eller "ta hand om barn och familj" eller som anser att jag är HANS. :nailbiting::eek: Jag får nog tiga och lida och göra allt för att han inte ska tro att jag inte älskar honom och bara honom. :nailbiting:


Herregud vad jag skrattade när jag läste mailet. Visst visst, jag ville en gång i tiden vara en man till lags och "blev" en hushållerska, men nej, i dag får sådant beteende mig att slå bakut som den avelskossan jag är och vråla fuck you inom mig. Så nepp, han får banne mig leta efter någon annan stackare! Tur jag är grönögd!! :D
 
Sv: Kreativa bluffmail

Många äldre personer är inte helt hundra. Min pappa har varit chef så länge jag kan komma ihåg. Han har alltid varit jättemedveten och smart. Strax efter att han fyllde 60 år började han bli snurrig. Först trodde de alzheimers, men det visade sig vara stress på jobbet, så han fick strax efter att han fyllde 64 år avtalspension. Arbetsgivaren ville ju naturligtvis inte ha en chef som var snurrig!!

Efter att han blev ledig så har det blivit mycket bättre, men han är fortfarande snurrig ibland vad gäller vissa saker. Tex svarar han alltid på sk Nigeria-brev, för att "se hur länge de orkar hålla på". Mamma som lever med honom på heltid tycker att han är mycket sämre än vad tex jag eller brorsan tycker. Vänner och bekanta märker ingenting alls.

Min pappa hade absolut i dagsläget kunnat gå på ett sådant mail som er kund gjorde. För honom hade det varit helt logiskt på något vis. Han hade inte sett det ologiska i det.

Precis så är det ju, utgår man från helt friska yngre personer så är det självklart att man höjer på ögonbrynen om de går på diverse dylika bluffmail. Men man får inte glömma bort att det finns många lite äldre som dels kanske inte är helt friska av en eller anledning och dels inte är uppvuxna med internet och mail på det sättet som många är nu för tiden. Jag har själv en bekant som har lätt demens men klarar av att använda dator o.s.v. (lärt sig på äldre dar) och vederbörande hade lätt kunna gå på ett sånt här bluffmail om det var tillräckligt trovärdigt. Kanske ser inte dessa personer mindre felstavningar m.m. Dock har personens barnbarn hjälpt till att ställa in så hård säkerhet på mail m.m. att det mesta hamnar som spam vilket är till stor hjälp.
 
Sv: Kreativa bluffmail

Sedan är det mer och mer vanligt att fb-användare får sina konton kapade/"kopierade" av en person som sedan tar kontakt med någon av dennes vänner och påstår att den behöver pengar men inte kommer åt kontot pga att de glömt dosan eller något liknande.
Den "drabbade" blir då ombedd att ta fram sin bankdosa, skicka verifieringskoder. och så vips - har gärningsmannen tillgång till alla konton genom att "logga in" på distans.
Minns inte exakt hur det går till men det är skrämmande.

Typ så.

Precis det hände mig då en nära bekant gjorde det mot mig.( Men jag anande ugglor i mossen då jag nyligen hade fått min mail kapad). Dessutom en person som jag inte hade det minsta förtroende för.
 
Sv: Kreativa bluffmail

*kl*

Alltså, jag fattar inte alltid hur de tänker, att man ska bli avlurad alla sina pengar fattar jag. Men hur?

Tex den där spindevävsgrejen från KTH, om jag fyller i den och sen då?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp