Bukefalos 28 år!

Kriterieauktionen?

Sv: Kriterieauktionen?

Jag vet inte riktigt, men när det var auktion i samband med Sundsvall Open Trot så fick vi inte diskutera hästarna innan för att det kunde ha en prishöjande effekt (smygreklam). Den tråden åkte bort fortare än kvickt.

Jag är helt såld på en av hästarna i alla fall (inte den jag nämnde förut), men tyvärr har jag för många hästar så det är kört. :( Tror det blir en bra häst i alla fall. Ska bli spännande att se vad den går för.
 
Sv: Kriterieauktionen?

Jag vet inte riktigt, men när det var auktion i samband med Sundsvall Open Trot så fick vi inte diskutera hästarna innan för att det kunde ha en prishöjande effekt (smygreklam). Den tråden åkte bort fortare än kvickt.

Jag är helt såld på en av hästarna i alla fall (inte den jag nämnde förut), men tyvärr har jag för många hästar så det är kört. :( Tror det blir en bra häst i alla fall. Ska bli spännande att se vad den går för.


Fast tillslut fick vi ju ha en kvar :angel: :D


Prishöjande effekt är skitsnack, för har man bestämt sig såhar man... inte direkt att ett forum på buke driver en till att hoppa in i en budgivning som kanske slutar på½millen...

Det är kul att diskutera hästarna i informativt syfte för mig o andra som ska dit o vara bänk värmare :angel: Om det inte finns någon som säljs för 20´och jag får frispel o köper :D Man vet aldrig!

Ska bli riktigt skojj, ska dra med mannen min och tvinga honom ett litet tag... han måste ju döpas in i travet! ;)
 
Sv: Kriterieauktionen?

Nej, jag håller med. Inte precis så att det gör att priserna går upp.

När vi åker upp (vilket inte blir i år - var dock på Elitauktionen endast för att köpa en viss häst, men jag fick ge mig på näst sista budet = surt) så är den eviga frågan: Ska vi ta med transporten eller inte? :D Men i år har mannen i huset sagt stopp. :angel: Ingen auktion i år. :mad: Förra gången "råkade" jag ropa in en häst medan han var och rastade hunden. :D :D :D :angel:
 
Sv: Kriterieauktionen?

Nej, jag håller med. Inte precis så att det gör att priserna går upp.

När vi åker upp (vilket inte blir i år - var dock på Elitauktionen endast för att köpa en viss häst, men jag fick ge mig på näst sista budet = surt) så är den eviga frågan: Ska vi ta med transporten eller inte? :D Men i år har mannen i huset sagt stopp. :angel: Ingen auktion i år. :mad: Förra gången "råkade" jag ropa in en häst medan han var och rastade hunden. :D :angel:



:rofl: :rofl: Då ska vi inte träffas... Skulle vara hemskt om två liksinnade började buda :D

Då jag bor i Väsby... har jag möjligheten att bara ringa bekanta så har jag transport på en kvart *hehe* men nu har jag med mannen...han lär sätta munkavel på mig :o om vi inte ska bliruinerade, eller komma hem med ett lån...

Men kul ska det bli... kanske någon billig som man kan buda på iaf!? :angel:
 
Sv: Kriterieauktionen?

Tips från coachen: Ta med hund eller barn som mannen får ta hand om. Då är det fritt fram att buda. ;) :rofl: :angel:
 
Sv: Kriterieauktionen?

Ja, en del priser var riktigt kassa. Tror inte de släpper den efter Jaggen för 75.000 kronor. :confused:
 
Sv: Kriterieauktionen?

Ohhh!!! Imorgon smäller det ;) Har inte råd att lägga ut så mycket just nu dock & lån är nog kört med de skulder jag har dock inga anmärkningar ;)

Funderar på att åka dit på lördag & kika lite iaf.... Tänkte dundra ner imorgon först, men är ett viktigt möte jag måste på - dålig planering! :(

Skulle dock vilja se nr.20,37,43 imorgon...*suck*
 
Sv: Kriterieauktionen?

Hoppas , hoppas 63:an går för ÖVER 40 papp......Jag vill ha den, men är ju inte där o kan seee.... :cry:
 
Sv: Kriterieauktionen?

Puuh, nej inte det, men den var en som intresserade mig o det var ju så dåliga priser... men den gick ju för 260 så det var ju ingen ide att vara intresserad då heller....

När dom går åter så är det oftast uppfödaren/ägaren som inte är nöjd med budet och tar tillbaka hästen
 
Sv: Kriterieauktionen?

Ok..

Tack för svaret också.. :)

Får lov å snoka lite imorgon varför "min lilla pärla" inte såldes,men gissar att folk tyckte hon var för liten..
 
Sv: Kriterieauktionen?

*KL* Ohh någon som vart där idag????

I morrn ska jag dit! Wohooooo :D
 
Sv: Kriterieauktionen?

Usch vilka dåliga priser. Man blir ju gråtfärdig. Två efter Armbro Trick som inte ens fick några bud + en massa andra som inte får några bud. Verkar tomt på läktarna också. Suck..
 
Sv: Kriterieauktionen?

När dom går åter så är det oftast uppfödaren/ägaren som inte är nöjd med budet och tar tillbaka hästen

Eller att de inte får några bud alls.. *sitter och följer livesändningen*

450.000 för Coktail Jet - Starlet var ju rätt bra i alla fall. :)
 
Sv: Kriterieauktionen?

Ok,de hästarna som det varken står struken eller åter på,vad hände med de?? Bara uteblev eller flyttade till senare?
 

Liknande trådar

Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
531
Senast: shebeen
·
  • Artikel
Hästnyheter I dagarna fyra har Kriterieauktionen ägt rum på Solvalla. Hundratals hästar har bytt ägare – här är de tio dyraste hästarna.
Svar
0
· Visningar
146
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för den andra dagen på Gothenburg Horse Show – en dag för hoppälskaren. Det blir både semifinal i Sverigeponnyn...
Svar
0
· Visningar
138
Senast: Gunnar
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
52 53 54
Svar
1 068
· Visningar
27 990
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp