Bukefalos 28 år!

Kriterieauktionen?

Sv: Kriterieauktionen?

*knapplån*

Dagen dyring var Varenne-Queen L. för 700 000 kr. :bump:

Överlag tycker jag det var lite låga priser, men man kan ju inte säga att en häst är billig om man inte sett den...
 
Sv: Kriterieauktionen?

Hur kul som helst att dom sänder live de två dagar jag inte ska dit :) Har suttit & njutit några timmar idag - oj oj oj & mina godingar gick åter (såg dom tyvärr inte då jag var på möte då) - antar att dom blev osålda *suck* Kunde man fått med sig en sköning hem annars....fast karln ska ju med på lördag....hmm...
 
Sv: Kriterieauktionen?

Den ska du låta bli;) Jag blev alldeles sjuk när jag såg han.:love:
Åter för 70
 
Sv: Kriterieauktionen?

*knapplån*

Dagen dyring var Varenne-Queen L. för 700 000 kr. :bump:

Överlag tycker jag det var lite låga priser, men man kan ju inte säga att en häst är billig om man inte sett den...

Gissade nästan det! MEN, kommer det och bli nåt av hästen? Ingen Queen L avkommaännu som har presterat... Ser mer ut som magplask på avkommorna... Riktigt skumt!

http://www.travnet.se/www/public/we...1&dayID=5&banID=01&infoID=24125&infoTyp=nyhet
 
Sv: Kriterieauktionen?

Gissade nästan det! MEN, kommer det och bli nåt av hästen? Ingen Queen L avkommaännu som har presterat... Ser mer ut som magplask på avkommorna... Riktigt skumt!

http://www.travnet.se/www/public/we...1&dayID=5&banID=01&infoID=24125&infoTyp=nyhet

Men det är ett sto, så hennes avkommor kommer nog att vara eftertraktade även om hon själv skulle bli en nit på banan?
Jag menar, tänk dig själv att ha en fölunge med Varenne som morfar och Queen L. som mormor. Den hästen borde ju nästan heta Prix d'Amerique!
 
Sv: Kriterieauktionen?

Jag vann 25:-.Ny lott :devil: .


Lobo köpte jag och han får stanna kvar här som vallack livet ut :p

IMG_1570.jpg


...men du kan skrapa på....han har ju en lillebror :idea:
 
Sv: Kriterieauktionen?

Vilken Sötnos :love:

Jag vet inte om jag vågar mig ner... Hoppas för allt i världen att Ambro Lanterns föl är fult, felbyggt eller DYRT :devil: så jag slipper problemet... vill ju ha :D
 
Sv: Kriterieauktionen?

Helt plötsligt leatr jag häst :D

Vad sägs om 258 , 252 och 451....

451 verkar ju :d

men 258 skulle jag inte satsa på eftersom tidigare avkomma med samma stam inte presterat mer än hundring...
 
Sv: Kriterieauktionen?

*knapplån*

Igår skulle jag bara åka och shoppa lite hästsaker med en kompis, och helt plötsligt säger affärsexpediten i den sista affären:
- Vet ni förresten att det är travhästauktion här idag?
:eek: :confused: säger vi då, och springer genast och kollar. Gissa om vi blev förvånade när det var fullt med folk, fullt med hästar och till och med en liten mässa! Det var första gången som jag såg en travhästauktion (har bara sett fullblodsauktion förut), och det var ju jätteintressant! :) Jättefina hästar, men de såg väldigt valpiga ut förstås men det är väl förståeligt eftersom de är unghästar... ;)

Jag reagerade dock på att varenda häst vi såg var brun i någon form! Är det verkligen så extremt vanligt med bruna varmblodstravare? Jag trodde verkligen att det skulle vara lite mer variation... En enda fux såg vi under den tiden vi satt där (satt inte och kollade hela tiden iofs, gick runt och kikade på mässan och i stallarna också förstås).

En annan sak som jag reagerade på var de otroligt fina lädergrimmorna som var och varannan häst hade! Hjälp, vilka fina lädergrimmor! Kikade på en häst i stallarna som hade en sån grimma på sig och det stod "Walsh" på grimman tror jag, var kan man köpa dom? :)
 
Sv: Kriterieauktionen?

grimmorna kan du köpa i travsportsaffärer....vet inte vad dom kostar nu men runt 600 skulle jag tippa.

dom är jäkligt snygga, finns i tre färger, brunt, mörkare brunt o svart.
 
Sv: Kriterieauktionen?

En annan sak som jag reagerade på var de otroligt fina lädergrimmorna som var och varannan häst hade! Hjälp, vilka fina lädergrimmor! Kikade på en häst i stallarna som hade en sån grimma på sig och det stod "Walsh" på grimman tror jag, var kan man köpa dom? :)



I alla travbutiker. Walshgrimma är nästan standardutrustning på en travare. :D
 
Sv: Kriterieauktionen?

01 Commercial Kemp H e Express Ride 17,2m *16,3am 77.576 22 5-6-5

Nja, 16 ggr bland dom tre är väl inte så illa egentligen (på 22 starter) är säker en finlandshäst som har "sämre tider o lite pengar"
Man vet inte vad det är för motstånd eller nåt eg..

Jag tycket stammen o mormors avkommor verkade kunna lova lite...
 
Sv: Kriterieauktionen?

01 Commercial Kemp H e Express Ride 17,2m *16,3am 77.576 22 5-6-5

Nja, 16 ggr bland dom tre är väl inte så illa egentligen (på 22 starter) är säker en finlandshäst som har "sämre tider o lite pengar"
Man vet inte vad det är för motstånd eller nåt eg..

Jag tycket stammen o mormors avkommor verkade kunna lova lite...

Kanske har du rätt!

Hittade det här oxå... om man vill kika närmre på starterna:

http://www.hippos.fi/hippos/kilpailutiedot/ol.php?HID=236816&startit=1
 
Sv: Kriterieauktionen?

Hmmm
252, 420 000:- ...fina pållar jag tar ut :rofl:
( men det blev "min" :bump: )

258, 110 "bara" :D
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
531
Senast: shebeen
·
  • Artikel
Hästnyheter I dagarna fyra har Kriterieauktionen ägt rum på Solvalla. Hundratals hästar har bytt ägare – här är de tio dyraste hästarna.
Svar
0
· Visningar
146
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för den andra dagen på Gothenburg Horse Show – en dag för hoppälskaren. Det blir både semifinal i Sverigeponnyn...
Svar
0
· Visningar
138
Senast: Gunnar
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
52 53 54
Svar
1 068
· Visningar
27 990
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp