Kul kommentarer andra sagt om/till er!

Jag stod i hissen på jobbet med ryggen mot två killar och hörde följande:

A: P sa att du skulle prata med "Pärlan" på Legal om den saken.
B: "Pärlan"? Är hon så trevlig?
A: Nej, men vi kallar henne det för hon har inga andra smycken än tråkiga pärlhalsband.

Jag älskade As ansiktsuttryck när jag vände mig om:eek:
 
Jag satt i kassan på jobbet och har en ring i näsan (tjurpiercing) och den får man ju kommentarer om då o då.

Kund: är de inte jobbigt att ha en sån där i näsan? ( lite smått nedlåtande)
Jag: nej jag har haft den i snart 15 år så jag har vant mig. (Ler och fortsätter scanna hans varor)
Kund: blir helt tyst och tittar konstigt på mig och när han betalar säger han "då måste du ha varit VÄLDIGT ung när du gjorde den...."
Andra kunder börjar småfnissa för han var så förvirrad och förvånad.
Jag svara glatt då "nej då jag var 15 när jag gjorde den"

Han trodde inte helt på att jag va så gammal :D
 
:rofl:

Påminner om min mammas kommentar om mig och min sambo: "ni är ju väldigt egna båda två men ni passar ihop!" :cautious:
Ptja, man far bara inbilla sig sjalv att de menar val i alla fall! :D

Jag blir ganska ofta kallad for konstig eller liknande pa ett karleksfullt satt faktiskt. En av mina basta vanner sa en gang "Alltsa jag kan ibland kanna att jag kanske ar lite konstig, sager lite lustiga saker och har markliga grejer for mig. Men sedan umgas jag en stund med dig, och da kanner jag mig sa normal!" Tillaggas bor att en annan av mina goda vanner satt bredvid, och hon holl ivrigt med om alltihop...

Tillat mig att citera en for mig okand men ack sa fyndig person: "Ibland latsas jag vara normal, men det ar sa trakigt sa da gar jag tilllbaka till att vara jag!"
 
Får höra roliga kommentarer och gulliga komplimanger nästan dagligen på jobbet, jobbar i hemvården så jag träffar både gamla/dementa, människor med psykiska funktionsnedsättningar och ett och ett annat orginal.

Men två har fastnat lite hos mig som extra knäppa/roliga och ingen av dem var på jobbet.

Den första var dock under min utbildning när jag hade praktik på ett ställe inom psykvården, och en kvinna med multiproblematik, bla vanföreställningar/schizofreni satte sig bredvid mig efter att ha betraktat mig en stund.
Hon sade att jag var så vacker och såg ut som prinsessan madeleine (det fick jag btw höra av en patient på en akutpsykosavdelning också, har aldrig fått den kommentaren annars.) och att jag kunde välja vilken jag ville av alla gudar som finns att gifta mig med. Det var också så härligt att jag var så vacker och samtidigt mullig och att kvinnor ska få ha former också :D

Den andra jag minns var för något år sedan kanske när jag mötte en okänd kvinna ~60 som stannade mig i all hast och utbrast "ÅH du är så söt du är en GULLIS!" och stövlade vidare utan att vänta på reaktion :D
 
Jag har egentligen ett gäng, men just nu kommer jag inte på så många som är sagda till mig, men här är en som JAG har sagt.

Jag och några kompisar är i Kina på skolresa, vi åker i en taxi, det är varmt så vi har rutorna lite nedvevade. Plötsligt känner jag en märklig doft och utbrister helt seriöst:
"Luktar det fisk eller är det bara jag?"
Tystnad uppstår och sen utbrister gapflabb.
Det var då jag insåg att jag sa lite fel, men bättre att bjuda på sig själv. :rofl:
 
På ena jobbet (Kriminalvården -anstalt. kan tillägga att jag under mina första år där var klart yngst i personalgruppen, många andra är tillräckligt gamla för att vara mina föräldrar):
Intagen: Men du är så STRÄNG!!!! :eek::(


Sagt av kollega på andra jobbet (kommunal skola):
-Du är Guds gåva till kommun X.

(mjaa, kan jag väl knappast hålla med om).

Brukar oftast inte få kommentarer om att jag är snäll eller liknande, oftare att jag är hård eller liknande.
 
Haha! Jag gjorde under semestern för några år sen en hårförlängning deluxe. Kommer tillbaka från semestern och får höra från flertalet kunder: men vad annorlunda du ser ut... Har du klippt dig?
Jodå för fan!

Härom helgen var jag chaufför åt en gäng där en kille säger till mig att: du är jäkligt snygg när du är glad men inte när du är ful! :laugh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp