Bukefalos 28 år!

Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äh, har nog 10 stycken liggande här hemma som är vigda åt hundarna sen innan, allt från 18 mm kort lock för varma dagar till 15 cm långhåriga som är som rena isbjörnarna. Klart att BC-bebisar ska börja sitt liv med att pinka på döda får :D :rofl:
Mao så märker du inte om någon försvinner efter att jag besökt dig..............:angel:
Gissa skulle vilja ha ett framför kaminen,det hon har är en styggelse om man frågar dig :D
 
Är inte pappersströ väldigt "lätt och fluffigt" ? Tänker mig att valparna kiss hamnar under istället, medan valpen travar iväg med ett nystan av pappersströ ;)
Jag vet inte,det funkar utmärkt i transportburar under flygning ,men hemma har jag inte vågat prova då mina dårar äter både det ena o andra.
Och jag ser framför mig att jag kommer upp på morgonen så är bäddarna fulla med bajsig/kissig strö och valparna har slajdat runt i skiten och sen draperat lååååååånga pappersströbitar som serpentiner över huvudet :nailbiting::turd::yuck:
 
Jag kan tänka mig att papperströ är rätt praktiskt i lådan under valpning. Tidningarna kommer hunden ändå gräva och slita sönder.
 
Jag kan tänka mig att papperströ är rätt praktiskt i lådan under valpning. Tidningarna kommer hunden ändå gräva och slita sönder.
Biabädd o hundhanddukar gäller i det läget.i kombo med en tom ica kasse och 2 hushållsrullar (för snusket o kakorna)
 
Biabädd o hundhanddukar gäller i det läget.i kombo med en tom ica kasse och 2 hushållsrullar (för snusket o kakorna)

Biabädd? :laugh:
Den skulle strimlas inom loppet av 10 min vid en valpning här.

Det får bli en jäkla massa tidningspapper som sen åker i en sopsäck och vi bäddar om till filtar. De första filtarna kan bli strimlade de med om eftervärkarna är kraftiga när livmodern drar ihop sig. Mamma Mu gick hårt år bädden sist :p
 
Biabädd? :laugh:
Den skulle strimlas inom loppet av 10 min vid en valpning här.

Det får bli en jäkla massa tidningspapper som sen åker i en sopsäck och vi bäddar om till filtar. De första filtarna kan bli strimlade de med om eftervärkarna är kraftiga när livmodern drar ihop sig. Mamma Mu gick hårt år bädden sist :p
Polly föder så jäkla snabbt att hon inte hinner bädda :D Och hon föder inte i valplådan, utan precis utanför där jag sitter (hennes eget val) - hon föder typ ståendes med framtassarna i mitt knä och på det täcke jag tänkt sitta bekvämt på under valpningen. Sen lyfter jag in alla valparna i valplådan som är ren och fin :rofl::rofl::rofl:
 
Här ska födas smått om en knappt 4 veckor om allt vill sig väl och jag har ju en dvärghundskull så tänkte testa såna där tygliknande underlägg som man har på sjukhus etc. Börjar valparna slita i dem blir det ju inte så fint men jag har lyckats få en tidningsstrimlare i nästan varje kull på sistone och stressen när man vid 5-tiden på morgonen börjar höra "ritsch ratsch" och inser hur mycket städning det håller på att bli så.. jag är villig att testa nytt :)
De där underläggen är fantastiska att strimla, de också. Nu hade jag bara två små huliganer, men först kissade de på underlägget och sedan strimlades det i molekyler som täckte hela golvet i kompostlådan... De åt inte av bitarna, tack och lov...
Underläggen var dock riktigt bra under valpningen, lager på lager och bara lyfta bort och pilla in nytt när det blivit blött och äckligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 137
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 236
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 794
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 171
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Tråden för spår
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp