Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
På söndag kommer tiken vi lånat in för parning och hälsar på med sin ägare. Hon har börjat fälla ur vilket tyder på att löp är i antågande :banana:
Är dina tvärtemot mina :D
Mina är som finast i pälsen när löpet kommer och börjar fälla typ 1,5 månad efter löpslut. Polly fäller dom ett as just nu.... :cautious:
 
Är dina tvärtemot mina :D
Mina är som finast i pälsen när löpet kommer och börjar fälla typ 1,5 månad efter löpslut. Polly fäller dom ett as just nu.... :cautious:
Ja schäfertikar fäller ur innan. Ett par veckor efter löpet brukar löpet komma :)
 
Mina fällde ur i April och löpte Juni.

Fodertiken bryter lite mot våra löprutiner. Hon löper ca 2,5 mån efter fällning. Hon löper dessutom med 8 mån mellanrum och är inte i höglöp förens runt dag 23. Skitjobbigt!
 
Fodertiken bryter lite mot våra löprutiner. Hon löper ca 2,5 mån efter fällning. Hon löper dessutom med 8 mån mellanrum och är inte i höglöp förens runt dag 23. Skitjobbigt!
Äh, min äldsta heelertik går i höglöp typ mellan dag 25-28 :D Numera P-sprutad för löpen tar liksom aldrig slut.....(ska bli kirurgiskt kastrerad så småningom)
 
Äh, min äldsta heelertik går i höglöp typ mellan dag 25-28 :D Numera P-sprutad för löpen tar liksom aldrig slut.....(ska bli kirurgiskt kastrerad så småningom)

Hade inte brytt mig om det inte vore för att hon är så svår att ha koll på när man ska para. Det tog många löp innan vi listade ut hennes cykel.
 
Ursäkta måste bara fråga om någon vet vad Bok-Prov är för något? Står något om bevakning? Försöker tyda vissa saker i Corinnes stamtavla men fastnade på just på detta då denna hund i Corinnes stamtavla hade gjort ett Bok-Prov med en bevakningsdel som jag uppfattade det som?
Men vad är det för något lixåm? Sorry för jag är så dåligt på att förklara. :angel:
 
Ursäkta måste bara fråga om någon vet vad Bok-Prov är för något? Står något om bevakning? Försöker tyda vissa saker i Corinnes stamtavla men fastnade på just på detta då denna hund i Corinnes stamtavla hade gjort ett Bok-Prov med en bevakningsdel som jag uppfattade det som?
Men vad är det för något lixåm? Sorry för jag är så dåligt på att förklara. :angel:
Jag är väl den enda gamla brukshundsuven här inne så jag svarar.
BoK står för bevakning o karaktärs prov,det är föregångaren till karaktärsprovet som sen blev Muh som sen blev MH tror jag eller så har jag glömt något däremellan
 
Alltså min tjocka gosetant :love: 2½ veckor kvar!

20526293_10154994920123666_2291054443751883246_n.jpg
 
Jag är väl den enda gamla brukshundsuven här inne så jag svarar.
BoK står för bevakning o karaktärs prov,det är föregångaren till karaktärsprovet som sen blev Muh som sen blev MH tror jag eller så har jag glömt något däremellan
Ah okej tack för ditt svar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 099
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 226
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 740
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 149
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp