Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla mår fint idag med
21078498_10155047121973666_3191665545433323230_n.jpg

Jag kan inte sluta titta på dem!
21077285_10155047118833666_3037279123341330908_n.jpg
 
Åh, filmade lite med systemkameran, men det filformatet går inte att ladda upp på instagram :banghead:
Jag brukar få skicka bilder till mig själv i Whatsapp för att kunna lägga upp dem på Instagram när jag fotar med systemkameran (redigerar i snapseed). Whatsapp omvandlar tydligen filerna så de blir rätt, kanske funkar även med film?
 
Jag brukar få skicka bilder till mig själv i Whatsapp för att kunna lägga upp dem på Instagram när jag fotar med systemkameran (redigerar i snapseed). Whatsapp omvandlar tydligen filerna så de blir rätt, kanske funkar även med film?
RAWbilder redigerar jag i Lightroom, men filmerna orkar nog inte min lilla laptop jobba med. I värsta fall får jag ladda upp dem på youtube över natten (tar flera timmar pga dålig uppkoppling).
 
Har skickat ut en handfull tråkiga mail till valpköpare som tingat tikvalp :( Är så glad att det iaf blev två, de kommer hamna i hem precis i närheten och jag kommer att ha kvar avelsrätten på minst en av dem, men hade gärna fått en tik till att skicka till en vän som bokat sen länge... :(

Nästa steg nu blir att börja kika på alla som står på listan för hanvalp. Fyra är klara, men jag måste fundera på hur jag ska välja hem till till de andra tre. Kanske spara nån mer och träna upp och sälja som unghund?
 
Har skickat ut en handfull tråkiga mail till valpköpare som tingat tikvalp :( Är så glad att det iaf blev två, de kommer hamna i hem precis i närheten och jag kommer att ha kvar avelsrätten på minst en av dem, men hade gärna fått en tik till att skicka till en vän som bokat sen länge... :(

Nästa steg nu blir att börja kika på alla som står på listan för hanvalp. Fyra är klara, men jag måste fundera på hur jag ska välja hem till till de andra tre. Kanske spara nån mer och träna upp och sälja som unghund?

En riktigt ledsam del av "jobbet" som uppfödare. Det är så trist att göra bra valpköpare besvikna. Man vet ju med sig att de har ofta lagt ner mycket jobb i letandet av kombination, planerat ledighet, skapat drömmar och förväntningar :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 964
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 140
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 685
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 081
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp