Bukefalos 28 år!

Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
En riktigt ledsam del av "jobbet" som uppfödare. Det är så trist att göra bra valpköpare besvikna. Man vet ju med sig att de har ofta lagt ner mycket jobb i letandet av kombination, planerat ledighet, skapat drömmar och förväntningar :(

Ja. Hade det varit jag hade jag lätt tagit en valp av annat kön hellre än att börja om med letandet efter en annan kombo jag tror på...
 
Ja. Hade det varit jag hade jag lätt tagit en valp av annat kön hellre än att börja om med letandet efter en annan kombo jag tror på...

En del gör det. Men jag kan också förstå vissa som inte gör det. I min ras är det ingen självklarhet att alla hundar funkar ihop och har man en lite grinig hane el tik sen innan väljer man klokt nog det andra könet. Eller så funkar man bättre med ena vilket kan ha betydelse i arbetet. Personligen skulle jag inte ta en hane då jag skulle sakna mycket av det som tikarna i min ras oftast besitter som hanarna oftare saknar.
 
RAWbilder redigerar jag i Lightroom, men filmerna orkar nog inte min lilla laptop jobba med. I värsta fall får jag ladda upp dem på youtube över natten (tar flera timmar pga dålig uppkoppling).
Jag har gett upp datorn, redigerar allt i mobilen nu :up: snapseed tar alla format!
 
Idag far Polly omkring och busar med en frisbee, så det var nog bara lite förvärkar igår kväll. Attans svårt hålla den damen lite lugn :meh:
 
Aloy!
20992595_10155047600053666_6243979820479616866_n.jpg
 
På bilderna ser de exakt likadana ut för mig :D

Jag gissar att du bokför dem med hjälp av bilder.

Inte än, Karla vill inte att man håller på och lyfter iväg dem. Har lagt alla på vågen i förbifarten igår, men håller isär dem i minnet. Sitter dock just nu och skriver ihop ett papper åt varje valp där jag kan rita in konturerna av teckningen, notera viktförändring, avmaskningar och annat som kan vara bra att ha. Strukturerade bilder på alla blir det om nån dag, när mamma slappnat av lite mer :love:
 
Vår B- kull : 7 hanar på raken sen avslutade Mamma Mu med två tikar. Not so funny när man vill ha tikar att avla vidare på :meh:

Vi har alltid fått hanar först bortsett från C-kullen som bara var tikar.

Tänk vad det skiljer, i mina dvärgraser är man ju "woho TVÅ tikar, julafton!" :D (Jag har fått tre en gang, tre bra.. hade allihop kvar till 4 mån av ren beslutsångest :nailbiting:)

Idag far Polly omkring och busar med en frisbee, så det var nog bara lite förvärkar igår kväll. Attans svårt hålla den damen lite lugn :meh:

Jag har haft en som stod och hoppade som en studsboll under sin valpning (mellan värkarna då) när jag kom med lite energitillskott, samma som @dobbis rekommenderade.
Jag skyller på att hon är norsk import :angel:
 
Jag har haft en som stod och hoppade som en studsboll under sin valpning (mellan värkarna då) när jag kom med lite energitillskott, samma som @dobbis rekommenderade.
Jag skyller på att hon är norsk import :angel:

Både första och andra dräktigheten har jag fått hoppa fram och ta emot henne baktill, då hon kört parkour som vanligt ända fram till dagen före förlossning - men tung i gumpen så det varit svårare än hon trott att få med bakdelen upp på stenar mm ;) Denna gång har den biten varit lugnare då vi jobbar i ett år på att INTE hoppa upp på allt pga hennes skadade bogled. Men busig är hon dock ändå :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 100
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 226
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 741
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 150
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp