Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte på detta med vikter som @Migo pratade lite om :)
Stor tik vägde 185 när hon föddes - idag 4 dagar senare vägen hon 255
Liten tik vägde 160 när hon föddes - är idag uppe i 170 gram.
Grabbarna som är kvar vägde båda 195 gram och väger idag 270 gram.

Så ju större dom blir, desto troligare är det att storleksskillnaden kommer märkas mer och mer. Jag är inte orolig för lilltösen, för så länge hon nu fortsätter att gå upp och fortsäter vara pigg så är hon bara liten :)
 
Tji fick jag som inte brukar ha lång latensfas på mina :meh: Började hässja o bädda vid midnatt, ingen riktig värk än. Hon tar små minitupplurar mellan varven medan jag nojar och känner mig blåst på den där "dagtid vardag"-valpningen jag trodde jag äntligen skulle få uppleva.
 
Tji fick jag som inte brukar ha lång latensfas på mina :meh: Började hässja o bädda vid midnatt, ingen riktig värk än. Hon tar små minitupplurar mellan varven medan jag nojar och känner mig blåst på den där "dagtid vardag"-valpningen jag trodde jag äntligen skulle få uppleva.
Får någon nånsin uppleva dagtidsvalpningar? :meh:
Det närmaste vi har varit det är start vid fem på eftermiddagen. Det var sist gång och det gick ju jäääkligt bra...akut in kl 23.00 en lördag!
 
Tji fick jag som inte brukar ha lång latensfas på mina :meh: Började hässja o bädda vid midnatt, ingen riktig värk än. Hon tar små minitupplurar mellan varven medan jag nojar och känner mig blåst på den där "dagtid vardag"-valpningen jag trodde jag äntligen skulle få uppleva.
Vad väntar "vi" på? Ja rasmässigt då.
 
Får någon nånsin uppleva dagtidsvalpningar? :meh:
Det närmaste vi har varit det är start vid fem på eftermiddagen. Det var sist gång och det gick ju jäääkligt bra...akut in kl 23.00 en lördag!
Pollys första kull kom mellan 18-19 på kvällen, den andra normal morgontid vid typ 7-8 hugget :D Nu sista gången lite senare mellan 21-22 på kvällen. Så rätt bekvämt ändå :)
 
Och billigt!!!
Karla och jag har redan spenderat hela avels-bukes veterinärpott för den här hösten. Fakturan från Strömsholm kom idag.

De tar tre ggr så mycket för narkosen som min vanliga veterinär gjorde för likvärdig operation! :up:
 
Karla och jag har redan spenderat hela avels-bukes veterinärpott för den här hösten. Fakturan från Strömsholm kom idag.

De tar tre ggr så mycket för narkosen som min vanliga veterinär gjorde för likvärdig operation! :up:

Ah, men som uppfödare tjänar man ju bara pengar i stil med tälja guld med smörkniv, för man ska ju absolut inte räkna med några utgifter man har för hundarna vet du väl :confused:
 
Ah, men som uppfödare tjänar man ju bara pengar i stil med tälja guld med smörkniv, för man ska ju absolut inte räkna med några utgifter man har för hundarna vet du väl :confused:

Nä, för man hade gjort precis allt likadant även om man inte avlade! :love::banghead:

/Migo
Som numera har kennel med två kastrerade tikar, en fodertik som inte matchar mitt avelsmål och ändå inte är "min" än på nästan 2½ år. Och två niodagars klumpar som förhoppningsvis har livmoder. Och jag som egentligen gillar hanhundar bättre hade INTE haft en enda tik utöver gamla Ida om det inte vore för avelsplanerna :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 057
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 218
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 713
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 138
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp