Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Matte påstår att jag är tjock :cautious:

21192503_1904874206196703_4194318421520569294_n.jpg


Fyy, så oförskämt :meh:
 
Nä, för man hade gjort precis allt likadant även om man inte avlade! :love::banghead:

/Migo
Som numera har kennel med två kastrerade tikar, en fodertik som inte matchar mitt avelsmål och ändå inte är "min" än på nästan 2½ år. Och två niodagars klumpar som förhoppningsvis har livmoder. Och jag som egentligen gillar hanhundar bättre hade INTE haft en enda tik utöver gamla Ida om det inte vore för avelsplanerna :rofl:

Bara av ren nyfikenhet, vad är det som inte matchar med Ale? :)
 
Bara av ren nyfikenhet, vad är det som inte matchar med Ale? :)
Hon är en skitfin hund, men en helt annan typ att köra än syskonen Frodolf. Där Frodolfs tänker på att hålla igen så att föraren kan behöva peppa fram, tänker Ale rakt på så att föraren får hålla tillbaka. Ren smaksak hur man trivs att köra alltså! :) Sen är hon ju inte klar än, mycket kan hända.
 
Schäfer har ändå för mycket päls och för många tänder så det kommer bli super :up: Det bästa är ju såklart om du parar med Frasse men ni vill väl inte framstå som alltför oseriösa så det är väl bra att byta hane efter typ 10 kullar?
Frasse ja...han hade jag glömt!!
Fast han vill bara sätta på Tökk. Och hon är ju för gammal (spelar det nån roll föresten?) När andra tikar löper sitter han under soffbordet! :crazy:
 
Hon är en skitfin hund, men en helt annan typ att köra än syskonen Frodolf. Där Frodolfs tänker på att hålla igen så att föraren kan behöva peppa fram, tänker Ale rakt på så att föraren får hålla tillbaka. Ren smaksak hur man trivs att köra alltså! :) Sen är hon ju inte klar än, mycket kan hända.

Nu kan jag nada om vallning men det är inte så att hon som typ faller andra förare i smaken och ändå kan tillföra nått bra?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 954
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 136
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 672
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 070
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp