Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu finns det tre trådar med valpbilder. Men valparna växer som sjutton (några är flera veckor gamla redan) och dagen då de ska flytta hemifrån (och lämna bukes bildtrådar?) närmar sig med stormsteg. Vem ser till återväxten och fyller bukes behov av valpbilder när de tre kullarna har flyttat hemifrån? Någon måste ta ansvar för detta behov.
Jag parar förhoppningsvis inom en månad, så till årsskiftet kan det bli griffonbebisar på buke :)
 
Kanske är rätt tråd... Är det någon här som gått SKKs uppfödarutbildning? Jag påbörjade den för många år sedan men gick aldrig klart. Nu finns den ju på distans också och jag är väldigt sugen på att gå den nästa gång den startar upp. Vore kul att höra vad andra tyckt om den :)
 
Kanske är rätt tråd... Är det någon här som gått SKKs uppfödarutbildning? Jag påbörjade den för många år sedan men gick aldrig klart. Nu finns den ju på distans också och jag är väldigt sugen på att gå den nästa gång den startar upp. Vore kul att höra vad andra tyckt om den :)

Jag skulle också hemskt gärna gå den kursen!
 
Jag skulle också hemskt gärna gå den kursen!
Jag kikade på den men timingen var off, så det blev inte av då. Skulle gärna höra recension av den från nån rutinerad? Är lite rädd att mycket av det är irrelevant för mig med arbetsras... Däremot köpte jag deras uppfödarbok nu i våras, och den är ganska bra!
 
Kanske är rätt tråd... Är det någon här som gått SKKs uppfödarutbildning? Jag påbörjade den för många år sedan men gick aldrig klart. Nu finns den ju på distans också och jag är väldigt sugen på att gå den nästa gång den startar upp. Vore kul att höra vad andra tyckt om den :)
Jag gick den på distans i höstas, men jag gick aldrig klart den..Jag tyckte väl att en del av uppgifterna kändes hemskt onödiga och "fåniga" speciellt eftersom jag bara gick den mer för att lära mig mer än som de flesta andra deltagarna på min kurs som redan var uppfödare..
 
Jag gick den på distans i höstas, men jag gick aldrig klart den..Jag tyckte väl att en del av uppgifterna kändes hemskt onödiga och "fåniga" speciellt eftersom jag bara gick den mer för att lära mig mer än som de flesta andra deltagarna på min kurs som redan var uppfödare..
Vad var det för uppgifter?
 
Jag kikade på den men timingen var off, så det blev inte av då. Skulle gärna höra recension av den från nån rutinerad? Är lite rädd att mycket av det är irrelevant för mig med arbetsras... Däremot köpte jag deras uppfödarbok nu i våras, och den är ganska bra!
Jag har bara gått delar av den gamla kursen, men av bitar som är både intressanta och tråkiga ;)
Genetik är underbart spännande och juridik inte det insta kul, men väl så viktigt om man ska föda upp.
Funderar på att gå den nya framöver :) Har böckerna, men det är en annan sak att "gå kurs".
 
Vad var det för uppgifter?
Jag gick som sagt inte så länge, men i första delen var det bla att man skulle beskriva typ rutiner kring utfodring, vad man gav för mat osv, även hur hundarna skulle bo / vad man har för rutiner hemma. Det kändes bara så orelevant hur ofta och vilka tider jag ger hundarna mat och vad för mat och vem av dom som får först typ.
Kan säkert ha blivit intressantare sedan, jag ångrar att jag inte gick klart faktiskt. Men flytt och sjukdom kom ivägen :S
 
Deläger en tik,nu har vi gjort en delägd kull och snart ska mitt hem invaderas av hälften av dom.
YJbrQu1.jpg
 
Så dom är alltså uppfödda hos en annan person men ska flytta hem till dig innan dom flyttar vidare? Varför gör man så?:)
För att jag vill välja mina valpköpare själv och även låta min vet titta på dom (trots att dom redan kommer vara vet.bes) + att en av tikarna ska jag ha ut på foder.
Ska kanske tillägga att tiken tidigare bott hos mig,är van vid mig o Gissa,hon o valparna har träffat oss varje vecka sen valparna var ca 3 v.
 
För att jag vill välja mina valpköpare själv och även låta min vet titta på dom (trots att dom redan kommer vara vet.bes) + att en av tikarna ska jag ha ut på foder.
Ska kanske tillägga att tiken tidigare bott hos mig,är van vid mig o Gissa,hon o valparna har träffat oss varje vecka sen valparna var ca 3 v.
Men säljs dom av dig då och inte uppfödaren ? Tänker på dolda fel nämligen :)

Så fin färg på dom röda :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 964
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 140
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 683
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 076
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp