Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men för f*n.... löööööööp!!! :arghh:
Du kan få låna tant Karin! Hon löper för fullt och kan ena sekunden ligga och gosa och slicka på katterna för att i nästa gläffsa till och jaga iväg dem, för att sen ställa sig vid dörren och pipa tills man går ut med henne, men man måste ha hök ögon på henne annars tar hon fart och vill springa till grannens hanhund :arghh::meh:

Jag är verkligen ingen tikmänniska. När tantan gått hädan så blir det bara hanar framöver och bara kastrerade sådana! :heart
 
Du kan få låna tant Karin! Hon löper för fullt och kan ena sekunden ligga och gosa och slicka på katterna för att i nästa gläffsa till och jaga iväg dem, för att sen ställa sig vid dörren och pipa tills man går ut med henne, men man måste ha hök ögon på henne annars tar hon fart och vill springa till grannens hanhund :arghh::meh:

Jag är verkligen ingen tikmänniska. När tantan gått hädan så blir det bara hanar framöver och bara kastrerade sådana! :heart

Jag tror jag hamnar i tråden för oseriös avel då :laugh:
 
Är någon lite osamarbetsvillig? :D

Sådär gjorde Emmi för nått år sen, skippade ett helt löp när jag planerade parning :cautious:

Äsch...hon är beräknad att löpa i september mitt/slut så hon är egentligen inte speciellt sen. Men jag är otålig. Och valpköparna.
Sen vill jag inte få för tätt inpå nästa tik som ska paras. Tänk om de skulle överlappa varandra :nailbiting:
 
Äscha då..
Jag fick 7 finsk spetsar och 10 fauvear på samma dygn en gång, så fixar jag 17 valpar så fixar väl du ett gäng schäferpirayor :D

Ger mig fan på att då blir det väl 11+11 efter de två små kullarna och tomma parningar :cautious:

Nä tack. Man ska få sålt till bra hem också och i min ras är konkurransen stenhård!
 
Ger mig fan på att då blir det väl 11+11 efter de två små kullarna och tomma parningar :cautious:

Nä tack. Man ska få sålt till bra hem också och i min ras är konkurransen stenhård!
:rofl: Ja, se på Emmi. Hoppar över löp, går tom och smäller till med 10 igen när det väl tog ;)

Det var ju inte idealt med flera kullar samtidigt, men när man har olika raser så funkar det. Har haft överlappande kullar ett flertal gånger, men alltid av olika raser. De har ju en tendens att samlöpa när de bor i flock de små liven :)
 
:rofl: Ja, se på Emmi. Hoppar över löp, går tom och smäller till med 10 igen när det väl tog ;)

Det var ju inte idealt med flera kullar samtidigt, men när man har olika raser så funkar det. Har haft överlappande kullar ett flertal gånger, men alltid av olika raser. De har ju en tendens att samlöpa när de bor i flock de små liven :)

Denna tik bor 50 mil bort och den andra har vi ute på foder så om de inte snackade ihop sig på korningen för 2 år sen så vette katten hur de synkar löpen :o

Nä det skulle verkligen inte funka då vi för tillfället har tagit hem en uppfödning på obestämd tid för en valpköpare, Vi har plats för fyra hundar + en tik m valpar. Sen är hundgårdar mm slut. Även vi är slut :p
 
Men för f*n.... löööööööp!!! :arghh:
Håller med fullständigt... *suck* hon borde höglöpt om en vecka, men än så länge bara den omtalade metalliska doften :) jaja, ju närmre slutet på oktober det bli, desto bättre passar det med den ledighet jag kan ta ut nu när det lite hux flux blev parningsplaner.
 
Jag fortsätter nyttja erfarenheten i den här tråden! ;) Jag har bestämt mig för att ha kvar Tidus tills hans tass är så pass färdigvuxen att man kan röntga och se om leden i den skadade tån ser fin ut. Kanske lite overkill, men jag vill verkligen inte riskera att sälja ut en valp som inte är fullt ok.

Men när blir lederna i tårna förbenade? Har googlat lite, tänkte bespara min stackars veterinär alla dumma generella frågor! ;)
 
En av fodervärdarna som var här idag frågade glatt hur jag hade tänkt orka med att ha en kull om året om jag lägger så här mycket tid på dem. För "Nu ska du ju ha fyra kullar till på några år". Tanken fick mig lätt illamående, de där fyra kullarna på två tikar känns mer som att ha både bälte och hängslen för att verkligen ha en chans att iaf kunna ta en enda kull på nån av de två...

Har förövrigt kommit på att lumppapp på rulle är sjukt smidigt att ha på golvet i valprummet över natten! Suger bra, lämnar inte fukt under kissfläckarna och täcker väl. Bara att kompostera!
 
En av fodervärdarna som var här idag frågade glatt hur jag hade tänkt orka med att ha en kull om året om jag lägger så här mycket tid på dem. För "Nu ska du ju ha fyra kullar till på några år". Tanken fick mig lätt illamående, de där fyra kullarna på två tikar känns mer som att ha både bälte och hängslen för att verkligen ha en chans att iaf kunna ta en enda kull på nån av de två...

Har förövrigt kommit på att lumppapp på rulle är sjukt smidigt att ha på golvet i valprummet över natten! Suger bra, lämnar inte fukt under kissfläckarna och täcker väl. Bara att kompostera!
:D Lugn och fin. Andas ;)
 
:D Lugn och fin. Andas ;)

Ja. Det är ju sjukt kul att få leverera valpar man är stolt över! Även om det är svårt att släppa på kontrollbehovet för hur de ska startas och arbetas med sen ;)

Förövrigt verkar Ben nedärva sitt utseende starkt:
ben3.jpg


22089600_10155149095233666_7181066167702627887_n.jpg
 
Grattis @Voff , ni är på gång! :)
Här vägras det i sten att börja löpas... ok, liiiiite svullen är hon, men det är inte ens inärheten än. Hade hoppats lyckas missa valpning nyårsafton, inte minst eftersom jag jobbar hela det dygnet, och det lär inte precis vara ett lätt pass att byta bort :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 000
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 145
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 690
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 097
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp