Bukefalos 28 år!

Kuriosa om kända hästar!?!?

Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Av vem har du fått den informationen? Han hade inte alls alltid täcke på sig och bet sig inte alls sönder och samman utan det. Däremot så bet han sönder alla täcken han fick på sig då han var som bäst, förutom extraförstärkta vintertäcken.

Mvh.
/bodbäckspålles ägare.

Hade praktik hos tränaren (vintern 1995 tror jag att det var), och jag förstår att han behövde förstärkta täcken!!
Hur som helst så stog han och bet sig själv men han kanske trodde att han hade täcket på sig.;) Visste levde han rövare i boxen alltid!
Jag minns oxå att han var bandagerad bak för att han stog och slog i boxväggarna. Frågade.
Visst jag kanske överdrev lite, men visst hade han hyss för sig.
Väldigt fin häst iaf.
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Han stod i alla fall alltid utan täcken på sommrarna...och hade det varit allvarligt så hade man ju sett bitmärken. Numer har han mer än gärna täcken på sig, men man skall ju också alltid tänka på att när han var som "värst" så var han ju i full tävlingskondition och ständigt "på tårna". Han hade även egenheten att alltid börja sparka som en galning i hästfinkan då han började närma sig hemmet. det slog aldrig fel...men när vi upptäkte att han egentligen var bredåkare så slutade han med det också. Pålle hatade också glassbilen...den vågade inte ens spela sin signaturmelodi när han körde förbi...för då blev pålle så förbannad och sprang och högg i varje hagstolpe:angel:. Numer bryr han sig inte ens :D

Däremot kan jag ju säga att Sandy Brodda var svår att hålla i hull, hon var överlag ganska ointresserad av mat. Lovin bromsade ofta hellre i lopp än att springa förbi en snygg brud :D, enligt stig var han en riktig gentleman :D

När lovin fick betäcka naturligt första gången så var vi med...det såg rätt roligt ut då han hoppade upp utan att göra några "juckrörelser":o det slutade med att stig fick hålla på och knuffa honom i baken för att han skulle fatta vinken :D
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

KL.
Jag skulle gå förbi en häst i dom trånga A o B stallen på Jägers. Hästen sparka då sönder sin vagn (eller ja, hjulet.) Det var Motowns Gobi. Han var tydligen inte någon snäll häst den heller. Skullat igentligen gått ut där framme och gått in där bak i stallet...
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Skötte om J.R Boline och Union Shark ett tag på Staro... J.R fick man passa benen på; han skulle fälla krokben på en när man gick med honom i grimskaft. I boxen vände man INTE ryggen till åt honom.
Sharken ville gärna gå och tugga på ens knogar när man gick med honom i grimskaft, annars var det väl inget speciellt. I boxen visade han tydligt när han ville bli kliad, men inte på nåt elakt sätt. Lite småmysig så...
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Skötte om J.R Boline och Union Shark ett tag på Staro... J.R fick man passa benen på; han skulle fälla krokben på en när man gick med honom i grimskaft. I boxen vände man INTE ryggen till åt honom.
Sharken ville gärna gå och tugga på ens knogar när man gick med honom i grimskaft, annars var det väl inget speciellt. I boxen visade han tydligt när han ville bli kliad, men inte på nåt elakt sätt. Lite småmysig så...

när union shark stod hos shj så vågade inte reijo gå in till honom när han var i boxen . Han vände baken åt och slog bara reijo visade sig utanför boxen :rofl::rofl:
Jag eller hans skötare fick gå in och hämta honom ...
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

He he... Mja, dom har nog lite koll ändå...
Han kunde vara lite snurrig när man tog ut honom, Sharken, men det var bara för att vi var tvungna att gå förbi "betäckningsplatsen".
Trodde nog att det skulle bli lite skoj varje morgon vi gick ut, men se det bleve det icke...
Hade en del mysstunder med honom...
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

*KL

Hmm.. kom på en liten grej..
Att Jaded (när han var 3 år) höll på att fälla mig till marken när jag skulle gå ut med han till hagen :p
Han stegrade, slog med framfötterna och skulle ha dom kring axlarna på mig :D
Men han lyckades inte som tur var!
Och det är ju inte lilla hästen direkt :eek:
Han blev hyggligt stor när han stod rakt upp precis framför mig :p
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Atout du moulin tränades väl av Gert Scherman då han vann Hugo Åbergs -71.Har för mig att Conny Lindblad var dennes skötare.Conny är idag
sedan många år Jägersrotränare med sönerna Mikael och Niklas som körsvenner.
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Nevele Pride var den värsta av dom värsta.En riktig killer.
 

Liknande trådar

Träning Jag har funderat lite på dessa stora halvblod som finns idag kontra förr att deras mankhöjd kan ligga mot en 180 cm. Många hästar dör i...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
11 135
Senast: Marita73
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 466
Senast: Görel
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 378
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp