Bukefalos 28 år!

Kuriosa om kända hästar!?!?

Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Absolut, var det inte han som körde Pershing på Elitloppet -7..6?

Han var pappa (Pershing alltså :D) till min största (och stor var han!) varmblodsförälskelse!
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

En av de mest kända "odjuren" må väl ändå vara Nevele Pride. :devil:

Vad lustigt att man hittade den här tråden, och drog sig till minnes att jag sett det där namnet någonstanns, det är ena kusens farfar, kanske därför humöret är som det är på den hästen. :D
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

har en 3 åring efter jupiter han är bindgalen när man leder honom
bits och sparkas men i vagnen är han helt perfekt:devil:
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Enl Demmers himself så gick det till så med eftermening "det var inte hans fel " :angel:
Dock lämnade han en del avkommor med tvivelaktigt psyke....

Vi hade en valack e: Self Confident i stallet förut. När jag hade utsläpp så tog jag med mig min medryttare, vi tog på oss hjälmar och sedan tog en hästen och den andra gick framför med en morot. :crazy: Han var tydligen en jävel på att trava dock.
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Har sett bilder på Wall Street Banker när han startade i USA. Han fick tom ha munkorgen på sig i loppen för att han attackerade allt omkring sig. När han sen skulle flygas till Sverige kallade dom honom för "Banker on a Plane" Ni som har sett filmen "Snakes on a Plane" försåt säkert... Han va en ligist som fick ledas med dubbla ledstänger. Jag har haft 4 avkommor från honom, 2 va ston och 2 va hingstar. Hingstarna va skitsnälla men stona... oj oj oj. Dom va som bomber, bara smäller rakt av!
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Easy Step (ingen jättekändis men tjänade typ 1/2 miljon) hade jag som passhäst för många år sedan, hon va så feminin och söt. Av alla passhästar man hunnit med på sina 10år som hästskötare så är hon den som mest etsat sig kvar i minnet pga sitt gulliga sätt. Kunde va lite laddad i vagnen men att pyssla med va hon som en Barbie docka. Undrar var hon finns idag.... *Saknar*
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Någon som kommer ihåg Private Box?? Han tränades av en Bergsåkersamatör och var tjänade väl ett par hundratusen innan han belades med startförbud. Skitsnäll, å så small det bara till rätt som det var. Jag vet inte hur många gånger han skenade. Tror t.o.m att han blåste genom stallgrindarna en gång och kom ut i bostadsområdet bakom travbanan.

Hursomhelst så såldes han till Finland. Det gick finfint ända tills dess att han skenade, hon ut på vägen och frontade med en bil.
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Bodbäckspålle hade alltid täcke på sig, annars bet han sig själv sönder och samman.
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Simb Zipper som tjänade smått fantastiska 3 900 400 kr under treårssäsongen med vinster i bl.a. Svenskt Travkriterium, E3-finalen och Breeders Crown var faktiskt "fel häst" under en tid.
Två Simb hästar hade förväxlats och i samband med identifiering så uppdagades denna nyhet!! :eek:
Tror inte ägaren till den andra hästen blev såååå nöjd, den kom enligt uppgift aldrig till start! :crazy:
Snacka om att vara nära......och ändå så lång borta.

Japp den andra hästen hette Flimmer Simb (mammas bäbis) och var inte så tokig heller. Men han var skör och slaktades som 4 åring. :cry:
Ägarna lessnade. :mad:

Hilda Zonetts lillasyster förväxlades oxå och var faktiskt hingst en period.
Hilda var faktiskt inte alls så besvärlig som det ofta antyddes. Visst var hon lite sur och tjurig, men hon var hanterbar. Lätt i baken var hon ju förstås.. Och det är ingen liten rumpa hon har heller!!!
 
Senast ändrad:
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Västerbo Expressen hade benprotes?
Är det verkligen sant?
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Ja.. alltså inte ett helt ben. Troligtvis ett implantat, en spjälkning eller dyl.
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

det sägs att ston som når toppen brukar ha humör eller vara väldigt egna. själv har jag jobbat på stuteri och haft revenues mamma hazel sund detvar nog världens snällaste häst.
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Men Hazel Sund var väl ändå ingen stjärna... 23 starter & 76 300 på kontot är inget att hurra för.

Däremot tror jag det krävs lite extra "jävlar anamma" hos ett sto för att den ska bli riktigt bra. Sen finns det ju klart undantag!
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Visserligen men det gör inte henne till en stjärna...!
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Bodbäckspålle hade alltid täcke på sig, annars bet han sig själv sönder och samman.

Av vem har du fått den informationen? Han hade inte alls alltid täcke på sig och bet sig inte alls sönder och samman utan det. Däremot så bet han sönder alla täcken han fick på sig då han var som bäst, förutom extraförstärkta vintertäcken.

Mvh.
/bodbäckspålles ägare.
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Hallå alla Alnöbor!

Varför startar inte Faks Björn?
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Visserligen men det gör inte henne till en stjärna...!


Är ingen som påstått det heller mer än dig :smirk:

Tråden heter "Kuriosa om kända hästar" ... Revenue är känd och information om han mamma kan ses som kuriosa! :angel:
 

Liknande trådar

Träning Jag har funderat lite på dessa stora halvblod som finns idag kontra förr att deras mankhöjd kan ligga mot en 180 cm. Många hästar dör i...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
11 126
Senast: Marita73
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 466
Senast: Görel
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 378
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp