Kursen Djurpsykologi

TantAgda

Trådstartare
Visst är här någon /några som har läst kursen Djurpsykologi: beteende, kognition och relationer hos husdjur via Linköpings U? Distanskursen på 15hp.

Vad tyckte ni om den?
Hur mycket tid la ni under kursens gång? Genomsnitt /v tex?

Om man aldrig läst en högskolekurs/ universitetskurs i hela sitt liv, inte pluggat alls på nästan 20år, jobbar heltid, har gård och intresse som tar tid -är det att ta på sig för mycket?

Jag tror (med betoning på tror) att jag kanske har viss förkunskap : jobbar som leg djrsjukskötare och är utbildad Mentalbeskrivare inom sbk. Eller inbillar jag mej att jag kan ha nytta av detta?
 
Jag har inte läst den kursen men läste nån högskolekurs i nutrition hälsa och nånting och det var inga problem alls. Behövde knappt plugga fast det var ganska avancerat då det redan låg i mitt intresseområde.
Läser just nu på halvtid till special undersköterska demens och det är inte heller hittills några problem då jag jobbar inom demens.

När det gäller att plugga inom ens intresse områden så upplever jag det inte särskilt betungande. Det som varit en del jobb är att få till en bra text med källhänvisning men nu när jag fått in vanan så flyter det på. Jag försöker att INTE vara så ambitiös i övrigt då jag har mycket annat just nu men har fått högsta betyg på inlämningar hittills.

Tror du har såpass mycket att göra med djur att det antagligen hjälper mycket i kursen.

Kör 👍
 
Kan hålla med generellt med brasklappen att inlämningar och tentor fortfarande ska göras i tid. Senaste kursen jag läste hade en hel del småtentor/quiz som skulle göras fortlöpande under kursen, samt ett större slutarbete som inte skrev sig själv även om mina förkunskaper var goda.
 
Kan hålla med generellt med brasklappen att inlämningar och tentor fortfarande ska göras i tid. Senaste kursen jag läste hade en hel del småtentor/quiz som skulle göras fortlöpande under kursen, samt ett större slutarbete som inte skrev sig själv även om mina förkunskaper var goda.

Det är nog ffa ett ev större arbete som oroar mej mest tror jag. Jag har ju noll studieteknik eller den minsta kunskap i hur ett sånt ska utföras.. får /kan man få hjälp med det på nåt sätt?
 
Det är nog ffa ett ev större arbete som oroar mej mest tror jag. Jag har ju noll studieteknik eller den minsta kunskap i hur ett sånt ska utföras.. får /kan man få hjälp med det på nåt sätt?
I de kurserna jag läst på distans (SLU, grundnivå) har formalian varit rätt basic, och instruktionerna väldigt tydliga. Men det var ändå en del skrivande liksom som ska göras, information ska hämtas in så mycket inläsning av litteratur mm.
Formalia bör kursledaren kunna svara på frågor om :)
Nu har nog mina kurser riktat sig mer till folk som inte har studievana så kanske är skillnad på det också.
 
Det är nog ffa ett ev större arbete som oroar mej mest tror jag. Jag har ju noll studieteknik eller den minsta kunskap i hur ett sånt ska utföras.. får /kan man få hjälp med det på nåt sätt?
På vissa universitet har jag sett att det finns vissa ställen dit man kan gå och få hjälp. Så det bästa är nog att höra av sig och fråga om det finns något sånt.
 
Jag sökte på kursen nu då jag också tyckte det lät intressant. Då såg jag att de också hade något som heter Moc. Som tydligen var en kort kurs man kan ta inom samma ämne som bara skulle ta ett par timmar att gå igenom.
Då kan du ju se hur det verkar och om det är något för dig?
 
Jag sökte på kursen nu då jag också tyckte det lät intressant. Då såg jag att de också hade något som heter Moc. Som tydligen var en kort kurs man kan ta inom samma ämne som bara skulle ta ett par timmar att gå igenom.
Då kan du ju se hur det verkar och om det är något för dig?

Den har jag inte sett, hittade du den i deras utbud alltså?
 
Jag läste den kursen 2020, och har läst fler liknande kurser genom LiU, LNU och SLU. Min uppfattning är att LiU (både på denna kursen och de andra jag läst genom dem) håller ett lite lägre tempo och sysselsättningsgrad - vilket har varit bra när man har mycket annat som pågår men ändå vill plugga. Jag vill minnas att kursen innehåller intressanta moduler som inte upplevs för långdragna, och med en lagom mängd läsning. Huruvida just du TS har användning för den kan jag inte säga, men jag är glad att jag läste den och har haft nytta av den i mitt jobb som djurvårdare på djurpark. :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej här kommer en liten berättelse I december kom jag på vad jag ville plugga till på Högskolan. Jag är 25 år gammal och de flesta av...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 852
Skola & Jobb Tror jag kan vara en av världens mest veliga personer, iaf när det kommer till utbildningar. :crazy: ht 2012 började jag på ett...
Svar
5
· Visningar
853
Senast: Marty
·
Skola & Jobb Hallå hej. Varning för långt inlägg... :o Men jag har en del funderingar jag gärna skulle bolla med någon. Jag saknar slutbetyg...
Svar
13
· Visningar
2 113
Senast: Dandylinn
·
Skola & Jobb Jag behöver tips och råd. Idag jobbar jag i huvudsak med att bygga apparatskåp till olika styranläggningar. Men det är inte ovanligt...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: Svarta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp