Kursen Djurpsykologi

TantAgda

Trådstartare
Visst är här någon /några som har läst kursen Djurpsykologi: beteende, kognition och relationer hos husdjur via Linköpings U? Distanskursen på 15hp.

Vad tyckte ni om den?
Hur mycket tid la ni under kursens gång? Genomsnitt /v tex?

Om man aldrig läst en högskolekurs/ universitetskurs i hela sitt liv, inte pluggat alls på nästan 20år, jobbar heltid, har gård och intresse som tar tid -är det att ta på sig för mycket?

Jag tror (med betoning på tror) att jag kanske har viss förkunskap : jobbar som leg djrsjukskötare och är utbildad Mentalbeskrivare inom sbk. Eller inbillar jag mej att jag kan ha nytta av detta?
 
Jag har inte läst den kursen men läste nån högskolekurs i nutrition hälsa och nånting och det var inga problem alls. Behövde knappt plugga fast det var ganska avancerat då det redan låg i mitt intresseområde.
Läser just nu på halvtid till special undersköterska demens och det är inte heller hittills några problem då jag jobbar inom demens.

När det gäller att plugga inom ens intresse områden så upplever jag det inte särskilt betungande. Det som varit en del jobb är att få till en bra text med källhänvisning men nu när jag fått in vanan så flyter det på. Jag försöker att INTE vara så ambitiös i övrigt då jag har mycket annat just nu men har fått högsta betyg på inlämningar hittills.

Tror du har såpass mycket att göra med djur att det antagligen hjälper mycket i kursen.

Kör 👍
 
Kan hålla med generellt med brasklappen att inlämningar och tentor fortfarande ska göras i tid. Senaste kursen jag läste hade en hel del småtentor/quiz som skulle göras fortlöpande under kursen, samt ett större slutarbete som inte skrev sig själv även om mina förkunskaper var goda.