Bukefalos 28 år!

Kvinnosyn [VAR: Dejting - en ny tråd]

Ni som nätdejtar.......
Var någonstans i ert dejtande med någon tycker ni att det känns som det är dags att pausa/stänga ner/ta bort sina profiler?
När i dejtandet är det inte ok att fortsätta uppdatera sin profil med text och bilder, chatta och logga in lika ofta som förr?
Jag skulle vilja säga när båda är överens om att man tar det till snäppet en nivå ovanför den vanliga dejtingen - där båda är seriöst intresserade av varandra.
 
Vilken dignitet skulle en sådan här presentation ha i era ögon?

Min soppåse under diskbänken råkade bli en transparant kasse sist. Igår var den en vecka gammal, så jag gick och slängde den. Såg att det skräp jag producerar består endast av grönsaksrens, kaffesump och äggskal. Allt annat går till återvinning.
Vill du sätta kompost med mig?
 
Vilken dignitet skulle en sådan här presentation ha i era ögon?

Min soppåse under diskbänken råkade bli en transparant kasse sist. Igår var den en vecka gammal, så jag gick och slängde den. Såg att det skräp jag producerar består endast av grönsaksrens, kaffesump och äggskal. Allt annat går till återvinning.
Vill du sätta kompost med mig?
HAHA- jag skulle tveklöst skicka iväg ett pm om det vore en hon ;)
 
Äh va faaaan...nu lackade jag ur ordenligt Detta är alltså INTE Mr Snyggo utan den killen som jag började skriva med för ca 6 veckor sedan. Sen dess ringer vi, smsa, chattar osv varje dag i någon form samt har träfats och jaa.....vi har ju träffats här såå..ni fattar.
Kände igen tröjan på de 2 nya bilderna, en profilbild samt ett i album. Samma tröja som i går. Kollade när bilderna lades in. Igår innan han åkte hit.
Sorry.....nu sjönk han som en sten!!!
Okej....är han inte färdig med nätdejting så får han fortsätta. Men utan mig.
Mitt ex...far till min son, nätdejtade bakom min rygg och inledde ett 3 år långt förhållande så det här med nätdejting och tillit är lite jobbigt för mig. Det vet killen om. Jag har också tydligt talat om vad jag söker. INTE en kk. En pojkvän.
Jag har också oerhört svårt att få känslor för någon. Det får jag bara när jag känner mig säker och trygg på att det är något som är på väg att bli seriöst. Jag kommer aldrig att känns mig säker eller trygg om nätsidan är i full aktivitet samtidigt. Och därmed kommer jag heller aldrig att få känslor som gör att jag vill gå vidare. Lite moment 22.

Har iaf sagt att jag sett bilderna. Han jobbar så det fick bli på chatt. Han undrade om det störde mig. Jag svarade att jag har inte riktigt funderat på det men att jag inte kommer att försöka styra vad han vill göra och passar inte skorna så köper jag nya ;)
Dock skickade jag det INNAN jag insåg att han tog bilderna innan han gjorde sig snygg och åkte på dejt med mig :mad:

Joooo....nu stör det mig.
 
Äh va faaaan...nu lackade jag ur ordenligt Detta är alltså INTE Mr Snyggo utan den killen som jag började skriva med för ca 6 veckor sedan. Sen dess ringer vi, smsa, chattar osv varje dag i någon form samt har träfats och jaa.....vi har ju träffats här såå..ni fattar.
Kände igen tröjan på de 2 nya bilderna, en profilbild samt ett i album. Samma tröja som i går. Kollade när bilderna lades in. Igår innan han åkte hit.
Sorry.....nu sjönk han som en sten!!!
Okej....är han inte färdig med nätdejting så får han fortsätta. Men utan mig.
Mitt ex...far till min son, nätdejtade bakom min rygg och inledde ett 3 år långt förhållande så det här med nätdejting och tillit är lite jobbigt för mig. Det vet killen om. Jag har också tydligt talat om vad jag söker. INTE en kk. En pojkvän.
Jag har också oerhört svårt att få känslor för någon. Det får jag bara när jag känner mig säker och trygg på att det är något som är på väg att bli seriöst. Jag kommer aldrig att känns mig säker eller trygg om nätsidan är i full aktivitet samtidigt. Och därmed kommer jag heller aldrig att få känslor som gör att jag vill gå vidare. Lite moment 22.

Har iaf sagt att jag sett bilderna. Han jobbar så det fick bli på chatt. Han undrade om det störde mig. Jag svarade att jag har inte riktigt funderat på det men att jag inte kommer att försöka styra vad han vill göra och passar inte skorna så köper jag nya ;)
Dock skickade jag det INNAN jag insåg att han tog bilderna innan han gjorde sig snygg och åkte på dejt med mig :mad:

Joooo....nu stör det mig.
Hm... 6 veckor är ju inte så långtid för mig, ni känner er ju fortfarande för antar jag och har inte knutit till varandra jättehårt känslomässigt (=lätt att gå vidare och börja dejta andra om det fallerar). Jag tycker inte att det är något att haka upp sig på.

Jag har fortfarande min profil uppe, trots att jag träffar en man stadigt sedan jul. Nu är jag i princip aldrig inne på den, men jag var nog där och tittade lite ibland under de första månaderna. Jag skulle inte dra så stora växlar på det hela. Men om det är en stor grej för dig så skulle jag ta upp att jag tyckte det var jobbigt för mig och förklara varför, det är kanske en bit av dig som han behöver känna till om ni ska fortsätta träffas? Men så är jag också en sådan som tycker att man ska prata om ALLT och ALLA känslor som dyker upp. Som tur för mig så gillar min dejt också att sortera i känslorna, annars hade det nog inte fungerat...
 
Jag har också oerhört svårt att få känslor för någon. Det får jag bara när jag känner mig säker och trygg på att det är något som är på väg att bli seriöst. Jag kommer aldrig att känns mig säker eller trygg om nätsidan är i full aktivitet samtidigt. Och därmed kommer jag heller aldrig att få känslor som gör att jag vill gå vidare. Lite moment 22.
Alltså jag lägger mig inte i vad man får och inte får göra efter sex veckor, även om jag personligen inte skulle vilja dejta någon som så snabbt vill sätta upp regler för vad jag får och inte får göra, men det ovanstående gör mig väldigt konfunderad. Hur kan något ens vara på väg att bli seriöst om du inte ens har känslor för personen? Alltså jag förstår inte - man får väl känslor, lär känna personen och sedan dejtar för att se vart det leder? Man kan ju inte gärna bestämma "vi dejtar och detta ska leda till något seriöst" innan man ens har utvecklat några känslor? Känns för mig helmysko.
 
Jag tyckte inte det gjorde ett skit att han hade sidan kvar. Men att han uppdaterade den med nya bilder är han ska åka på dejt med mig känns sådär. Jag tyckte inte att det var konstigt att han hade kvar profilen och kollade av i bland eller svaradelite på nått medelande. Men att aktivt uppdatera känns som om han inte är nöjd med det han hitills hittat i vårt dejtande utan söker vidare efter något bättre.

Att ha kvar en profil ett bra tag ser jag inte som ett problem.
 
Jag tyckte inte det gjorde ett skit att han hade sidan kvar. Men att han uppdaterade den med nya bilder är han ska åka på dejt med mig känns sådär. Jag tyckte inte att det var konstigt att han hade kvar profilen och kollade av i bland eller svaradelite på nått medelande. Men att aktivt uppdatera känns som om han inte är nöjd med det han hitills hittat i vårt dejtande utan söker vidare efter något bättre.

Att ha kvar en profil ett bra tag ser jag inte som ett problem.

Det gör jag. Känns som om han letar efter nåt annat, men det är ju bara min åsikt.
 
Alltså....han kallar mig en massa gulliga smeknamn, säger att jag är underbar, finaste, skickar hjärtan å sånt gulligull dagligen på sms/ chatt...och samtidigt uppdaterar och kör på med nätdejtingen som innan??
Nää....jag kan inte hjälpa det men när dejtingen är så tvetydig kan jag inte braka loss med någon känslostorm.
 
Vilken dignitet skulle en sådan här presentation ha i era ögon?

Min soppåse under diskbänken råkade bli en transparant kasse sist. Igår var den en vecka gammal, så jag gick och slängde den. Såg att det skräp jag producerar består endast av grönsaksrens, kaffesump och äggskal. Allt annat går till återvinning.
Vill du sätta kompost med mig?

Humor!
 
Jag svarade att jag har inte riktigt funderat på det men att jag inte kommer att försöka styra vad han vill göra och passar inte skorna så köper jag nya ;)
Fast att säga i samma mening att man inte tänker försöka styra och att man går sin väg om den andre gör något som stör en, är ju rätt motsägelsefullt, väl?

För mig låter det som att du ska villkora hans beteende innan du eventuellt överväger att ha några känslor för honom. Men till den grad styr du väl inte vad du känner? Jag menar, om han gör a, då får/har du inga känslor, men om han gör b, då minsann! För mig låter det lite - underligt?
 
Fast att säga i samma mening att man inte tänker försöka styra och att man går sin väg om den andre gör något som stör en, är ju rätt motsägelsefullt, väl?

För mig låter det som att du ska villkora hans beteende innan du eventuellt överväger att ha några känslor för honom. Men till den grad styr du väl inte vad du känner? Jag menar, om han gör a, då får/har du inga känslor, men om han gör b, då minsann! För mig låter det lite - underligt?

Det är väl det som är poängen med att dejta? Att lära känna varandras olika sidor och personligheter......
Om personen då visar upp något som man är tveksam till så har man tre alternativ. Lev med det, kräva att den ändrar sig eller släppa och söka vidare.

varför skulle det vara motsägelsefullt, särskilt om jag har varit tydlig med vad jag står i sådana här frågor?
 
Man kan ju inte gärna bestämma "vi dejtar och detta ska leda till något seriöst" innan man ens har utvecklat några känslor? Känns för mig helmysko.

Håller helt med! Enligt min erfarenhet är det dessutom de som är svartsjuka och kontrollerande med dålig självkänsla som resonerar så. Hade en kille resonerat som ovan hade största fetaste varningslampan lyst och jag hade sprungit åt andra hållet.

(OBS, menar inte att någon här är varesig obehaglig eller sätter igång alarm, spann bara vidare på niphredils resonemang med egna erfarenheter!)
 
Det är väl det som är poängen med att dejta? Att lära känna varandras olika sidor och personligheter......
Om personen då visar upp något som man är tveksam till så har man tre alternativ. Lev med det, kräva att den ändrar sig eller släppa och söka vidare.

varför skulle det vara motsägelsefullt, särskilt om jag har varit tydlig med vad jag står i sådana här frågor?

Du säger att du inte har hunnit få några känslor för personen du dejtar, samtidigt som du skriver om tveksamhet, misstänksamhet etc. Det är ju också känslor.

Att dejta någon (random) grabb, för att se om, utifallatt, det växer fram några "känslor" är för mig ett främmande beteende. Det låter lite grann som det sätt man motiverar "resonemangsäktenskap", dvs "det blir nog bra med tiden".
 
Du säger att du inte har hunnit få några känslor för personen du dejtar, samtidigt som du skriver om tveksamhet, misstänksamhet etc. Det är ju också känslor.

Att dejta någon (random) grabb, för att se om, utifallatt, det växer fram några "känslor" är för mig ett främmande beteende. Det låter lite grann som det sätt man motiverar "resonemangsäktenskap", dvs "det blir nog bra med tiden".

Jag menar förälskelsekänslor. Det är inget som jag får snabbt utan det brukar komma en bit in i ett dejtande. När man nått den punkten att man fattat så pass mycket tycke för varandra att man vill fördjupa sig i förhållandet.
Finns en hel del andra känslor innan. Som att vi tycker väldigt mycket om varandra, är starkt attraherade av varandra, vi har kul och gör varandra glada osv. För mig är det sådana bitar som jag först i ett dejtande ser att de finns och matchar. Sen växer kärlekskänslorna fram allt eftersom man fördjupar sig. Jag får känslor för någon jag KÄNNER.

Jag är inte den som är sugen på att ha en karl i min säng och som jag berättar mitt innersta för samtidigt som han aktivt söker andra på nätet. Där står vi nu. Vi har ju gått rätt långt med varandra både fysiskt och psykiskt. under sista månaden, Så är han inte färdig i sitt sökande för tillfället (man kan ju bara pausa nätgrejen om man känner att man testa att dejta någon mer seriöst) utan känner att han vill ha fler krokar ute så är han inte rätt person för mig. Då funkar han och jag olika.
 
Jag får känslor för någon jag KÄNNER.

Jag är inte den som är sugen på att ha en karl i min säng och som jag berättar mitt innersta för samtidigt som han aktivt söker andra på nätet. Där står vi nu. Vi har ju gått rätt långt med varandra både fysiskt och psykiskt. under sista månaden, Så är han inte färdig i sitt sökande för tillfället (man kan ju bara pausa nätgrejen om man känner att man testa att dejta någon mer seriöst) utan känner att han vill ha fler krokar ute så är han inte rätt person för mig. Då funkar han och jag olika.

När känner man en människa, helt och fullt? Jag tror iofs att ditt "KÄNNER" är en omskrivning för "LITAR PÅ".
 
Helt och fullt tror jag aldrig att man kan känna någon.

Men när man vet hur och varför en människa resonerar och gör som den gör, vet vad den gillar, inte gillar, vad den har för moral, etik, humor, värderingar osv i stora drag så tycker jag man känner den ganska väl.
Jag känner människor som jag INTE litar på just pga att jag känner dom och vet att de tex kan ljuga, sprida saker vidare ex.
Nej...jag omskriver inte "lita på"
Men givetvis så vill jag lära känna personen för att bla få veta om det är någon jag kan lita på och som har övriga egenskaper som jag söker.
 
Jag tycker att du ska läsa igenom dina egna inlägg, du har svarat mycket bra på dina egna frågeställningar ;)
 
Äh va faaaan...nu lackade jag ur ordenligt Detta är alltså INTE Mr Snyggo utan den killen som jag började skriva med för ca 6 veckor sedan. Sen dess ringer vi, smsa, chattar osv varje dag i någon form samt har träfats och jaa.....vi har ju träffats här såå..ni fattar.
Kände igen tröjan på de 2 nya bilderna, en profilbild samt ett i album. Samma tröja som i går. Kollade när bilderna lades in. Igår innan han åkte hit.
Sorry.....nu sjönk han som en sten!!!
Okej....är han inte färdig med nätdejting så får han fortsätta. Men utan mig.
Mitt ex...far till min son, nätdejtade bakom min rygg och inledde ett 3 år långt förhållande så det här med nätdejting och tillit är lite jobbigt för mig. Det vet killen om. Jag har också tydligt talat om vad jag söker. INTE en kk. En pojkvän.
Jag har också oerhört svårt att få känslor för någon. Det får jag bara när jag känner mig säker och trygg på att det är något som är på väg att bli seriöst. Jag kommer aldrig att känns mig säker eller trygg om nätsidan är i full aktivitet samtidigt. Och därmed kommer jag heller aldrig att få känslor som gör att jag vill gå vidare. Lite moment 22.

Har iaf sagt att jag sett bilderna. Han jobbar så det fick bli på chatt. Han undrade om det störde mig. Jag svarade att jag har inte riktigt funderat på det men att jag inte kommer att försöka styra vad han vill göra och passar inte skorna så köper jag nya ;)
Dock skickade jag det INNAN jag insåg att han tog bilderna innan han gjorde sig snygg och åkte på dejt med mig :mad:

Joooo....nu stör det mig.
O_o:down:
Den killen hade jag dumpat. Han tänkte mer på nya napp än nappet han redan hade. Inga fjärilar i magen mao... Lite mer intresse än så tycker jag man kan kräva. Varför skall han ha rätt att leka med andras känslor? Tyvärr gör nätdejtandet att vissa inte kan släppa kicken det ger, samt att de hela tiden kan fiska vidare efter en större fisk. En sådan person blir nog aldrig nöjd med vad den har tyvärr. :(
 
Fast att säga i samma mening att man inte tänker försöka styra och att man går sin väg om den andre gör något som stör en, är ju rätt motsägelsefullt, väl?

För mig låter det som att du ska villkora hans beteende innan du eventuellt överväger att ha några känslor för honom. Men till den grad styr du väl inte vad du känner? Jag menar, om han gör a, då får/har du inga känslor, men om han gör b, då minsann! För mig låter det lite - underligt?
Nej det är inte motsägelsefullt, man menar att den andre har full handlingsfrihet, men om man inte gillar handlingarna så säger man tack och hej. Jag resonerar på samma sätt, jag vill veta hur han egentligen vill göra av sig självt, inte av hänsyn till mig. På det bedömer jag om det är en person värd att satsa på. Det hade inte Voffs dejt kvalat in på i min bedömning, det hade varit tack och hej. Om han inte har mer intresse efter sex veckor så kommer han vara otrogen inom ett år om han får chansen. Han letar ju aktivt nu när han borde vara nykär...är man inte kör efter sex veckor så blir man det nog inte, eller?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 542
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
2
Svar
22
· Visningar
1 127
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 362
Senast: Whoever
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 678

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp