Bukefalos 28 år!

Mitrolle

Trådstartare
L\'Acteur

Vad tror ni om denne hingst? Har mina funderingar inför våren... :angel:
Någon som har något utöver den information man finner på Flyinges hemsida? Jag har sett honom "live" på hingsttåget och tyckte han rörde sig väldigt trevligt.
Och så är han ju inte direkt dyr. Klart att det är en chansning att betäcka med en såpass oprövad hingst men, men... :smirk:
 
Re: L\'Acteur

Det är ingen hingst om tilltalar mig, tycker att han ser så mesig ut! Fast å andra sidan så är han ju ung.. Det kanske blir bättre med åren!
Han har ju bra stam, lämpar sig både för dressyr å hoppning. Och som sagt så är han inte så dyr.. Chansa, kompisen var lite inne på honom i år. Vad har du för sto förresten?
 
Re: L\'Acteur

Han var ju definitivt den trevligaste av dem alla i boxen!

Rör sej bra....vem vet han kanske utvecklas även hoppmässigt med tanke på stammen han har?
 
Re: L\'Acteur

Ett sto som trots att hon själv är rätt ädel lämnar rejäla avkommor. Alltså inte väldigt stora, men rejäla och stabila (utan att vara tjocka för den skull)... Stammen är Herkules-Brabant-Iliad, f.ö. samma stostam som Jarrah. Fick föl i år e. Bayron (se anv.bild) som verkar bli riktigt rejäl som det ser ut hittills. Förra avkomman (hos föra ägaren) är e. Le Mans xx och också det en riktig rejäl sak.
Så gärna en hingst som ger lite ädlare inslag, fast fölet vi fick är ädelt men rejält om ni förstår :smirk:
Stoet
Fölis
 

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 827
Senast: Mirre
·
Avel Ja nu har jag ju gått och köpt mig ett halvblod med full stam, så då börjar jag ju såklart direkt tänka på att avla på henne :D Allting...
2
Svar
35
· Visningar
2 784
Senast: fia-lisa
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 296
Senast: supercassie
·
Avel Sitter och planerar lite inför våren..... kanske lite tidigt att tänka på hingst redan nu, men jag vill vara alldeles säker innan det är...
2
Svar
24
· Visningar
2 331
Senast: Behati
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp