Bukefalos 28 år!

Läderprodukter

Pussmule

Trådstartare
Hej! Ni som har sett Ryttareliten - Stallet, är det någon som vet vad det är för putsmedel som Charlottes hästskötare Linnea använder? :)
 
Sv: Läderprodukter

Det var det, från absorbine. Använder den själv, tycker den är outstanding!
 
Sv: Läderprodukter

Är den så bra som det verkar i produktbeskrivningen? Kan det verkligen rengöra och vara balsam på samma gång?
Nyfiken som aldrig hört talas om det förr, hur nu det har gått till ;)
 
Sv: Läderprodukter

Jag såg det också och blev förvånad. Den gör lädret blankt men det innehåller någon petroleumprodukt, alltså den luktar hemskt och jag tror inte det är bra för lädret i det långa loppet.
 
Sv: Läderprodukter

Kanske kan vara något då för gamla nötta favoritnosgrimmor som ändå snart måste kasseras men gärna får vara kvar liiite till...
 
Sv: Läderprodukter

Blev också förvånad att hon använde just den produkten som är en petroleumprodukt. Har sett läder som vårdats lång tid med den, det är ingen vacker syn. Men alla sköter ju läder som dom vill, men jag vill iaf inte smörja mitt läder med motorolja:crazy:
 
Sv: Läderprodukter

Använde den tidigare varje dag efter jag ridit (på tränsen) och den var jäkligt bra!! Så rena och fina de blev. Men fasen så matt lädret blev efter ett år :crazy: Nej jag vill inte använda det längre.

Kanske funkar om man putsar sakerna flera gånger per dag och precis innan de används för då hinner de som inte torka och se matta ut?

Någon som vet om det finns något som är lika bra att använda men som inte förstör lädret efter lång användning? Jag vill ha nåt snabbt att kleta på tränsen som jag inte behöver vatten till och som inte bara svabbar runt skiten som vanligt balsam gör om man inte gör rent innan.
 
Sv: Läderprodukter

Tack för svaret! :)

men vad konstigt att de använder en produkt som inte är bra i längden på deras dyra grejor! :eek:
 
Sv: Läderprodukter

Jag använder den i nödfall när man ska göra en snabbputs, vilket väl var vad hon gjorde i programmet? Då är den helt okej. Men om man använder den mycket blir lädret klistrigt och medtaget. Så vanligen kör jag på med stübbentvål och effaxbalsam.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, tänkte kolla med er om ni tycker benlindor är nödvändigt, och när det isåfall blir nödvändigt? Är det endast vid hårdare träning...
2
Svar
27
· Visningar
920
  • Artikel
Radannons Hej, Mitt namn är Evelina Esbjörnsson, jag är 30 år gammal och har mångårig erfarenhet av hästar samt hundar. Jag söker nu ett...
Svar
0
· Visningar
160
Utrustning Hej! Är lite sugen på ett fautras-släp så undrar om någon har erfarenheter av dem och är nöjda? Vilken modell isåfall och tycker ni att...
Svar
18
· Visningar
808
Utrustning Hej! Jag läser till sadelmakare men eftersom jag är helt ovetandes om vad som är modernt och vad som går hem hos hästfolk idag behöver...
Svar
12
· Visningar
1 382

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp