Bukefalos 28 år!

Läderstövlar av dressyrmodell?

alice

Trådstartare
Jag funderar på att investera i ett par läderstövlar av dressyrmodell men känner mig ganska insnöad i det området. Vilka rekommenderar ni? Pris? Läderkvalitét? Passform? Jag är beredd att betala för kvalitét eftersom jag vill att de ska hålla måååååånga år.

//Alice
 
Min Favis är en ny stövel från Petrie.. haft dom 2 månader bara.. så snygga.. Petrie ANKY heter dom...

60541.jpg

ankylaars.jpg


Jag gillar den för att den ser hög ut, alltså den är högre på ut sidan... snyggt ! :banana:
 
*dregglar* :d

De var grymt snygga! :love: Vill också ha med hööööög utsida då jag tycker det är snyggt. Har du ridit in dom ännu? Var de jättehårda från början? Har klämt på ett par cavallo i butik och tyckte de kändes som betong. :crazy:

//Alice
 
Jag gillar Petri tycker inte dom är så hårda faktiskt... fast å andra sidan är jag van att rida i sånna här, har aldrig haft skor eller dyl. visst när man går runt i stallet och så men skall jag rida åker stövlarna på.

Nej ridit in dom ännu har jag ej, det dröjer nog.. har ännu bara haft dom hemma i huset, på träning och 1 tävling..

Jag hade sett dom på internet reklam och fråga min ridsportbutik om dom hade dom, inte hemma så eftersom dom är rätt nya, men dom fixa hem dom, tog lite tid.. Stå på dig, en del vet inte ens att dom finns.
:banana:
 
petrie_anky.jpg
Va bara tvungen, det var den här annons bilden jag såg innan jag köpte mina.

Jag köpte mina för 299 euro, så ca. 3000kr då importerade han dom från Tyskland.

Men som billigast vad jag har sett så kan man köpa som för 267 euro ca. 2400kr idag.

Beställer man från usa, då untan frakt som i andra priserna jag angivit då kostar dom det billigaste 549 dollar alltså 4100kr idag ungefär.

Dom är inte så dyra... 2700 tycker jag är ganska rimligt, dom är ju sååå snygga och hyffsat sköna när dom är sprillans nya, dom blir bara bättre... :D
 
:eek: Det var ju billigt....eller ja, allt är ju relativt. :D 2700.- och säg att de håller 10 år (borde vara rimlig ålder)...det blir 270.- om året! :D Inte farligt alls....Tack för tipset! :bow: Det blir nog såna när det väl blir dags....de var grymma!

//Alice
 
Visst är dom ! Jag är helt i extas när jag har dom på mig... om just nu är det ingen annan här hemma som har dom !!! Känner sig lite speciell faktiskt... :D :o
 
Mina vanliga Petrie dressyr jag hade innan, som nu mera är daglig stövel, dom hade jag i 6år innan jag fick byta ut sulan... och när jag köpte dom kostade dom 3200kr så detta var billigt och dom är grymt mycket snyggare...
 
Jag har ett par Petrie Perfect, helt ok! De är lite lägre än Anky modellen, men de har ändå ganska hög utsida och är ursnygga! :) Supersköna stövlar och de är inte så dyra, kostar under 3000:-
 
Jag funderar oxå på att köpa ett par Petrie. (Hoppas bara att det finns i min storlek, korta underben o smal :confused: :confused: vad men 39 i foten) Provade Mountain Horse's stövel o de såg ut som Usa-sockar i läder redan innan de var ingångna.

I en butiken här i närheten så såg jag igår att de säljer ut en petriestövel för ca 1900:- nu, ord pris 2700. Inte jätterea men varenda hundralapp är man ju glad över när man har häst. Tänkte kolla på skandinavium om det fanns något kul i stövelväg där (tvivlar på det). Mina gamla hederliga graninge börjar ge med sig o när man ska ut o tävla så är de inte så himla roliga, framför allt inte om man skulle våga sig ut på någon dressyrtävling. (Är de tillåtet att rida i graninge överhuvudtaget på dressyrtävling??)

Är det något annat märke på stövel i ungefär samma prisklass (2-3000:-) som ni kan rekommendera eller vilka som ni har haft dålig erfarenhet av?
 
Jag har ett par Equin. Köpte de på rea för flera år sedan för knappt 2000 kr (om jag minns rätt). Mitt bästa köp! :love: Har använt dem nästan dagligen i flera år och de är jättefina! :d

Såhär ser de ut (Kolla bara på stövlarna tack ;)):
http://community.webshots.com/photo/120578647/120583956zCaAtM

De är som sagt jättefina (säkert finare på nån med långa smala ben :smirk: ). Lädret är super, de har inte tappat nån färg eller dylikt.
Rekommenderas!

Nirak
 

Liknande trådar

Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 986
Övr. Katt Behöver köpa en kattlucka men det är ju värsta djungeln. Vill ha en bra pålitlig lucka, som öppnar och stänger som den ska, håller tätt...
Svar
16
· Visningar
866
Senast: KesoNeso
·
Hemmet Jag ska kasta ut min nuvarande och köpa ny säng. Men hur i hela fridens namn väljer man en ny bekväm säng? Det är ju sjukt dyrt! Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
679
Senast: Piaff
·
Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 162
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp