Bukefalos 28 år!

lägre pris, sommarbete?

Sv: lägre pris, sommarbete?

Jag och min kompis häst kommer att gå på bete vi "hyr" av kompisens granne, de har kor. Vet inte hur stor marken är, dessa arealer (om det nu heter så ens) men våra hästar lär bli smällfeta :crazy: Betalar 750kr var för hela sommaren. På stallet vi står på vintertid, hos min granne, betalar vi inget under den tiden :love:

Ärade grannar :bow: :bow: :bow:
 
Sv: lägre pris, sommarbete?

I det stall där jag har min häst betalar vi 1400 under installningsmånaderna, under betesmånaderna betalar vi 500:- (beror lite på vädret men normalt är det juni, juli, augusti och ev en bit in i september). Då har vi dock inte tillgång till vår box utan får betala dygnshyra om vi skulle vilja ha hästen inne någon natt. Väljer man att åka iväg på bete så får man betala 500:- för att säkra sin boxplats till hösten.
 
Sv: lägre pris, sommarbete?

vi betalar en lägre summa på sommaren om man antingen reser bort eller utnyttjar betet i stallet. Men detta gäller bara under juni,juli, augusti, övriga året betalar man full stallhyra även om man är bortrest eller typ har sin häst på sommarbete i september.
 
Sv: lägre pris, sommarbete?

Betalar inget alls för stallplatsen över betesperioden! Inget skrivet och ingen kö till stallet, så vi har haft platser när hösten kommit!!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 389
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
3 906
Senast: Roheryn
·
Anläggning Hej! Kollar bara av ren nyfikenhet om ni skulle stalla upp i ett stall som tar som mitt i pris. Om ni skulle vilja att något mer ingick...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 985
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 402
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp