Bukefalos 28 år!

Lämmna ungen ensam

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Lämmna ungen ensam

Mamman är fullkomligt oansvarig som lämnar ungen ensam i lekparken!!

Men på tal om IKEA så har jag en tjejj som vid 4 års ålder började tjata på att vi skulle åka på IKEA så hon fick leka i bollhavet och med de andra sakerna på lekavdelningen. Nu bor vi i en mindre stad och det är sällan mkt barn där, och hon trivs som fisken i vattnet.. Nu skulle jag aldrig tvinga in henne där, men ibland åker vi på IKEA för hennes skull.. *tihi* (men snacka om att lillasyster som är för liten och inte får vara där blir lite syrak...)
 
Sv: Lämmna ungen ensam

Jag har bara en sak att säga
smileys5_2.gif
 
Sv: Lämmna ungen ensam

MissX skrev:
Du gör faktiskt ditt barn en gentjänst om du låter honom styra allt redan när han är fem år.

Jag tror att ordet du menade är björntjänst.

En gentjänst är ju en tjänst man gör tillbaka mot någon som gjort en en tjänst.

Cilla,
språknörd som blir lite mörkrädd av en del inlägg här
 
Sv: Lämmna ungen ensam

CarolaLind skrev:
:eek:

Men sånt händer ju inte. Det är bara på låtsas. Läs hela tråden så förstår du det. Man kan lämna ALLA barn ensamma!!!

Det är det väll ingen som påstått vad jag kan läsa mig till i alla fall.

Jag tycker "båda sidor" går en smula till överdrift i den här tråden. Är allt verkligen så här svart eller vitt när det gäller barn? eller allt annat för den delen...
 
Sv: Lämmna ungen ensam

gummisnodd skrev:
Det är det väll ingen som påstått vad jag kan läsa mig till i alla fall.

Jag tycker "båda sidor" går en smula till överdrift i den här tråden. Är allt verkligen så här svart eller vitt när det gäller barn? eller allt annat för den delen...
Nej, det tycker jag inte att det är. Att lämna en 3 åring ensam hemma när man rider tycker jag är väldigt oansvarigt, men att lämna en 5 åring i lägenheten när man går ner i tvättstugan tycker jag är ok, det tar väl inte heller så lång tid som 10 minuter? Att lämna två 15 åringar hemma en helg är väl rätt ok beroende på hur de här ungdomarna är, men att lämna en 10 åring med dem tycker jag är fel.

Jag själv ska inte ha min shettis hemma i vinter för att jag har ca 500 m till hagen och kan inte ta med barnen för att lämna hästen och inte låta dem vara hemma. De är bara 2 år och 3½ år så de är för små för det. Jag har försökt fundera på hur jag ska lösa situationen, men kan inte komma på något annat än att inte ha hästen hemma denna vintern.

Men barn är olika mogna så att säga att den inte klarar det för att åldern inte räcker till är kanske inte rätt i ALLA sammanhang. Och man måste ju börja lämna barn någon gång och 5 år är väl en bra ålder att börja lämna dem en stund. Fast det beror ju på barnet... ;)
 
Sv: Lämmna ungen ensam

cirkus skrev:
Javisst eller om den ordinarie barnvakten faller död ner. Eller om den ene föräldern gör det när den andra är borta. BLir det värre om det är grannen i nästa dörr som för tillfället är den som har koll?

Skräckscenarior kallar jag det.

Vänner, allt kan hända...

Ja det är det kan.Därför kallas det föräldrasvikt det du gjorde.
sanslöst!!
 
Sv: Lämmna ungen ensam

CillaW skrev:
Jag tror att ordet du menade är björntjänst.

En gentjänst är ju en tjänst man gör tillbaka mot någon som gjort en en tjänst.

Cilla,
språknörd som blir lite mörkrädd av en del inlägg här

Ja, du har absolut rätt :o
 
Sv: Lämmna ungen ensam

ainasoja skrev:
Du ska få den bistra sanningen upptryckt i ditt nylle av mig. Du är ta mig fan inte klok på en fläck.

Så jag vågar ta denna konflikt nu så jag hoppas att jag har tusenfalt tillbaka sedan.

Det var ju väldigt moget skrivet :smirk: Säger faktiskt mer om dig än om mig.

När argumenten tryter går man på personangrepp, inte helt ovanligt här på forumet :angel:
 
Sv: Lämmna ungen ensam

MissX skrev:
Det var ju väldigt moget skrivet :smirk: Säger faktiskt mer om dig än om mig.

När argumenten tryter går man på personangrepp, inte helt ovanligt här på forumet :angel:


567.gif


Åhh du är bra allt rolig!
 
Sv: Lämmna ungen ensam

:bow: :bow:
jag tycker som du cirkus, måste bara hålla med dig lite när de flesta andra tycker du är En Dålig Mor
 
Sv: Lämmna ungen ensam

Du är också en Bra Mor såvitt jag förstår av vad som står i den här tråden (vilket jag menade att Cirkus också är) :)
 
Sv: Lämmna ungen ensam

Detta är riktat till ainasoja...
Eller alternativt - ha inte dåligt samvete för din modell !
Välj dina krig.

Jag tycker att du inte behöver förklara eller söka förståelse hos någon mer än dig själv. Är du och din gosse nöjd med hur det funkar - så finns väl inget problem ?

Jag är ju en ännu värre syndare ...
 
Sv: Lämmna ungen ensam

Okay, att det var fel att lämna 10 åringenmed sina systrar får stå för dig. Men får jag fråga VARFÖR är det fel ?

Och hur kan Du veta det ?
 
Senast ändrad:
Sv: Lämmna ungen ensam

Tack, jag är en mor !

Om jag är bra eller dålig sådan låter jag mina barn avgöra.

Jag har gått på MIN magkänsla över vad mina barn klarar och det är definitivt väldigt olika vad olika ungar klarar av.

Vem har rätt att döma andra ? eller avgöra om man gjort felaktiga beslut eller inte. Gå 1000 mil i nån annans skor och du kan vara i närheten av att känna dens situation, men innan det så lever var och en i sin föreställningsvärld. OCh rent teoretiskt fattar jag att folk blir provocerade av mig. Men de enda som kan döma mig som sanslös och allt annat skit jag fått höra är faktiskt de som är produkten av min fostran - mina barn.


Eller så har jag ljugit er blåa av skit. Ni kan själva välja. Jag vet var jag står. Och har förstått hur rätt många andra funkar också.
 
Sv: Lämmna ungen ensam

escodobe skrev:
Är du inte riktigt klok?

Jag drar det mycket hårdare än escodobe ...... DU ÄR inte riktigt klok. Man lämnar bara inte en 3 åring ensam hemma hur snäll och duktig han än är.

Hu jag ryser när jag tänker på det. Varför skaffar man barn om man hellre åker till stallet än att ta hand om sin 3-åring.

/Åsa
 
Sv: Lämmna ungen ensam

millansnillan skrev:
En fråga till alla som säger emot:

Varför ser ni inte på svaren från mig och Lena_H som faktiskt kommer ihåg hur det var att bli lämnade så? Varför bara se det från sin egen synvinkel och inte barnens?

Man kan ju inte låta en 3 åring avgöra om den kan bli lämnad ensam hemma eller inte??? Ett sånt litet barn förstår ju inte sitt eget bästa. Många forskningar säger att man inte är mogen att cykla i trafiken innan man är 12 år. Men en 3 åring skulle givetvis tycka att det går bra. Det är vi VUXNA som skall sätta gränser och inse faror.

Ni har ju uppenbarligen klarat er men ingen vet vad som hade hänt om det t ex hade börjat brinna.

För att det har gått bra för er är inget bra argument till andra att göra något så oansvarigt som att lämna en 3-åring ensam hemma.

/Åsa
 
Sv: Lämmna ungen ensam

Ingen har argumenterat FÖR att NÅGON ANNAN skall lämna sin treåring hemma.

Och tack för komplimangen att jag inte borde skaffat barn. Vad får dig att tro att jag inte borde ha barn ? Mår mina barn dåligt eller känner du dig provocerad ?

Jag tycker det är absurt vad folk kan vräka ur sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 259
Senast: Migo
·
Övr. Hund Min hund tycker att promenader när det är blött ute är jättetråkigt. Det behöver inte ens regna utan räcker att det är blött på marken...
Svar
10
· Visningar
1 529
Senast: Bapelsin
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 702
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Under första halvåret 2018 hade jag ingen närmare kontakt med någon häst en enda gång. Inte heller längtade jag efter det. Jag...
Svar
1
· Visningar
1 197
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp