Lämna min medryttarhäst

Tack så jättemycket allihopa för era tips!

Jag har pratat med hästägaren och ja hen blev skit arg och ledsen på mig. Jag grät och mådde piss och fick tyvärr packa mitt samma dag och sticka därifrån på en gång. Hästägaren ville inte se mig något mer efter det.

Det var inte kul, hade velat ha fler dagar på mig för att säga hejdå till hästen men jag behövde komma därifrån och det har jag gjort nu. Även om det gör ont i hästhjärtat.

Nu ska jag vila någon vecka och bara ta det lugnt. Tvätta ridkläder, ridsaker etc och börja kika lite på HästNet.

Stort Tack till er. Utan eran stöttning hade jag aldrig tagit mig ur det. ❤️
Bra gjort! :up: Hästägaren verkar inte helt som hen ska, med en sådan reaktion.
 
Tack så jättemycket allihopa för era tips!

Jag har pratat med hästägaren och ja hen blev skit arg och ledsen på mig. Jag grät och mådde piss och fick tyvärr packa mitt samma dag och sticka därifrån på en gång. Hästägaren ville inte se mig något mer efter det.

Det var inte kul, hade velat ha fler dagar på mig för att säga hejdå till hästen men jag behövde komma därifrån och det har jag gjort nu. Även om det gör ont i hästhjärtat.

Nu ska jag vila någon vecka och bara ta det lugnt. Tvätta ridkläder, ridsaker etc och börja kika lite på HästNet.

Stort Tack till er. Utan eran stöttning hade jag aldrig tagit mig ur det. ❤️
Med den reaktionen så var detta inte en dag för tidigt.

Hon har inte respekt för ditt beslut, och kan inte ens vara artig nog och tacka för den långa tid som varit.

Så ledsamt, men vad starkt gjort av dig!

Men nu är det över, och snart kommer du ha en egen häst!

Så roligt det skall bli att följa dig vidare.

Heja heja!
:bow:
 
Med den reaktionen så var detta inte en dag för tidigt.

Hon har inte respekt för ditt beslut, och kan inte ens vara artig nog och tacka för den långa tid som varit.

Så ledsamt, men vad starkt gjort av dig!

Men nu är det över, och snart kommer du ha en egen häst!

Så roligt det skall bli att följa dig vidare.

Heja heja!
:bow:
Dyk över till tråden Vi som letar häst :)
 
Fy fasen vad strakt gjort! Det kan inte ha varit lätt, verkligen inte.
Att var så här stark är skitjobbigt för själen när man är en person som alltid ställer upp och har hjärtat med sig. Man tycker att man sviker och man känner sig som världens sämsta, icke toleranta, skitstövel. Men det ansvaret får faktiskt mottagaren ha. Försök att lägga över det på den personen.

Trots att du kommer må dåligt en tid så kommer du ha fått en ny styrka inom dig som kommer vara dig till nytta i framtiden.
Man vill ju inte få andra arga eller att de ska må dåligt men man måste också tänka på sig själv framåt, även om det just nu känns fruktansvärt.

Jag har några sådana i mitt liv bakåt och även om det har varit svårt att bryta så är lättnaden så enorm att det är värt allt skit man fick när man sade upp vänskapen.

Lycka till!
 
Jag lämnade min älskade medryttarhäst efter 2 år där han var mer som min än ägarens. Det gjorde fruktansvärt ont inombords, men det fungerade inte att vara medryttare för den ägaren längre (av olika anledningar).

Jag fann en ny medryttarhäst jag trivdes utmärkt med.
Glömde dock aldrig min kärlek och till min lycka är jag ägare till honom sen drygt 3 år nu.

Du har inga skyldigheter att fortsätta som medryttare, även om det blir besvärligt för ägaren.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 092
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 665
Senast: Hellhound
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 045
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?
  • Födda -21

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp