Längd på promenader

5,24 km på 1 h och 16 minuter är dagens notering, 14:34 min/km. Skog, isig grusväg och fin grusväg blandat i raskt tempo med framåt hund. Längre kommer man inte.
 
Oj, var det så långt vi gick! Inte konstigt att jag och hundarna är trötta nu :D

Jag är också förvånad. :D Jag inbillade mig att vi hade parkerat nästan precis invid ön, men jag mätte upp sträckan på Eniro när jag kom hem.

Dafne och Gaia installerade sig direkt i favoritfåtöljen när vi kom hem (efter maten förstås, Dafne var inte sen att påminna mig om att lunchtid hade passerats med råge), så de är trötta och nöjda de också.
 
Aysu försökte galoppera från bilen till matskålen :D känner mig lockad att ta en vilodag imorgon men misstänker att hundarna har fullt av energi när de fått sova lite...
 


Dagens. Försökte mig på lite fart men det var fan inte lätt eftersom man gled två steg bakåt när man försökte ta ett framåt. Gud så trött jag är på is.
 


Dagens. Försökte mig på lite fart men det var fan inte lätt eftersom man gled två steg bakåt när man försökte ta ett framåt. Gud så trött jag är på is.
Tips: icebug :D när jag har mina icebugs på så märker jag inte ens att det är halt. (Vilket gjorde att jag idag trodde att det inte var halt, tog skor med uselt grepp och höll på att halka ihjäl mig tusen gånger ungefär)
 
Min har ju nosen konstant i marken och ska undersöka spår noggrant så hinner inte så långt på en timme
Värsta var väl 300 m på en timme men då innefattade det en del grävande efter sork mm
Fort går det bara om hon ser en annan hund före haha.
Har ju tyvärr en dålig höft så kan inte hålla så raskt tempo som jag skulle vilja.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag går i hundköpartankar då jag snart kommer bli klar med min utbildning. Problemet är att jag inte verkar hitta ”min” ras även om jag...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
9 455
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 457
Senast: Pancakes
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 120
Hästvård Verkar som mitt sto sliter hovarna i hagen? Hon är 4år, går på lösdrift. Hagen har varit väldigt lerig (nått som det ska bli ändring...
Svar
10
· Visningar
1 178
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp