Bukefalos 28 år!

Läxor de första åren i skolan

Sv: Läxor de första åren i skolan

Jag vet att de brukar ha "föräldrakurser" på vissa studieförbund och liknande där de går igenom det "nya sättet" att räkna matte. Jag planerar själv att gå en, jag och sambon har läst olika divisionsätt (jag räknade med liggande stolen och han med trappan) och ingen av oss fattar riktigt hur den andra räknar...

Nu måste jag erkänna min svaga sida här i livet. :o Jag har nämligen själv LÄST matteinlärningskurser när jag pluggade specialpedagog. Men det går bara inte IN. Jag är lika dum på matte jag känner jag. Jag har läst hur man gör men jag fattar det inte riktigt.

Tack för alla andras tankar också. :) Grejen med lilltjejen är att det går bra fram tills hon kommer på vad hon gör. Alltså, hon kan sitta först och göra en sida matte hur lätt som helst, sen är det som att hon kommer på att Shit, det här är matte, det är jag kass på. Och så kan hon absolut ingenting. Även om hon kunde samma tal hur lätt som helst för en minut sen. Hon låser sig helt enkelt. Jag försöker stötta och peppa och berömma när hon får det rätt, men som sagt, sen låser hon sig och därefter så blir vi bara ovänner oavsett.

Jaja, det var ju helt OT...Idag gjorde hon 2 sidor lätt matte utan att vi blev ovänner! Och hon hade bara vänt 2 siffror baklänges och räknat ett litet fel så det var jättebra. :D
 
Sv: Läxor de första åren i skolan

haha liggande stolen ja, den använder man ju knappt, det är kort division som gäller:)
Tur att jag ska mjukstarta med 4-5 åringar:)
 
Sv: Läxor de första åren i skolan

min hade ju tre läxor redan i ettan onsdag, torsdag fredag och det är för mycket
 

Liknande trådar

Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 260
Senast: Destiny_D
·
Övr. Barn I mellanstadiet. Någon som vet vad det är tänkt att de ska lära sig? Är det för att timmarna i skolan inte räcker till för att lära sig...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
18 141
Senast: Kirre
·
L
Hundavel & Ras Hej! Jag har lite frågor om golden retriever som skulle vara jätte snällt om ni som vet kunde svara! Först så kan jag säga att jag är 15...
Svar
13
· Visningar
3 115
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 971
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp