Laga hundmat och godis, tips?!

G

Gilan

Brukar allt som oftast laga min egen hundmat nu mer!
Är höggravid och har idag inte möjlighet att åka och handla och insåg att det behövs göras mat tills imorgon till djuren. Kan någon hjälpa mej med tips på dessa ingridienser?

Nötblod
Ris
Grötris
Pasta
Vitkål
Gröna Ärtor
Olja
Ströbröd
Mjölk
Köttbullar
Fisk buljong
Tonfisk
Havregryn
Pullvermos

Självklart tillsätts Doggevit efter behov!

Funderade själv på om man skulle kunnas lyckas få ihop någon typ av blodbollar att blanda med ris och vitkål! Hur funkar detta utan ägg?
Typ blod mixade havregryn och olja kanske?
Kan hundar få i sej för mycket blod och få blodöverskott?
 
Sv: Laga hundmat och godis, tips?!

Är det inte bättre att fasta hundarna en dag och åka och köpa så du kan göra riktig mat imorgon?
 
Sv: Laga hundmat och godis, tips?!

Mjo har torrfoder med så de kan äta använder det vid behov men skulle vara kul att blanda ut med något iaf som inte bara är bukutfyllnad och kemikalier.
 
Sv: Laga hundmat och godis, tips?!

Jag skulle nog ha skippat allt utom ris, tonfisk och olja faktiskt om det bara rör sig om ett eller ett fåtal mål mat.
 
Sv: Laga hundmat och godis, tips?!

Det fick bli Blodpudding på mycket lite vetemjöl, blod, olja och mixad vitkål. Till detta serverades lite doggy light och som efterrätt ett märgben. det verkade å ner heelt okej!:)
 

Liknande trådar

Äldre Hej! Det här är min första tråd jag startar på Buke (= läskigt :nailbiting:). Jag behöver tips och inspiration på vad jag kan göra för...
Svar
14
· Visningar
1 127
Senast: majola
·
Kropp & Själ Jag inser att jag behöver en radikal kostomläggning, men framför allt behöver jag råd och tips. Jag är relativt intresserad av...
2
Svar
38
· Visningar
3 834
Senast: Blueberry
·
Mat Jag försökte kika igenom "vad har du ätit"-tråden och såna, men de innehåller inte riktigt det jag söker efter... Jag försöker få...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 876
Senast: Casteloro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp