Bukefalos 28 år!

"Laglig" nedladdning av musik

magruder

Trådstartare
Visst finns det väl sajter där man kan ladda hem låtar och betala för det? Och i så fall är det väl lagligt?

Tacksam för típs om sajt/sajter
Maggan
 
Sv: "Laglig" nedladdning av musik

CDON har en sådan avdelning.
http://www.allofmp3.com/ är väl en annan som ska ha bra priser.
Hörde ngt på nyheterna om den sistnämnda. Tror dom utreder om sajten erbjöd helt laglig nedladdning eller ej, men minns inte exakt vad det handlade om :)
 
Sv: "Laglig" nedladdning av musik

allofmp3 är laglig, i ryssland. skivbolagen skriker för att de utnyttjar ett kryphål och betalar typ 10öre per låt i ersättning till ryska "ifpi" / "RIAA", istället för 10 spänn som de vill ha.

jag gillar feöretag som utnyttjar kryphål för att ställa sig på konsumentens sida.

:heart allofmp3.com
 
Sv: "Laglig" nedladdning av musik

dccc koster det att ladda hem ifårn nu
cdon.com
 
Sv: "Laglig" nedladdning av musik

Har du en iPod och iTunes är iTunes-store smidigt att köpa från. Hamnar direkt i musik-biblioteket. 9 kronor/låt dock :crazy:
Fast jag vet inte, kanske kostar lika mycket på andra ställen?
 
Sv: "Laglig" nedladdning av musik

Ett tips när det gäller alla sidor där man kan köpa musik är att kolla upp om den mysiktypen går att spela på tex mp3-spelaren och om det går att flytta över filerna till fler ställen än datorn man laddar hem till.
 
Sv: "Laglig" nedladdning av musik

En annan site som finns är jamendo.org. Där finns förvisso bara ganska okända band/artister, men det finns mycket bra musik även om det inte är musik som spelas på radion. Härifrån kan du hämta hem musik gratis, donera pengar till artisten eller köpa CD-skivor, allt utifrån vad du tycker om musiken. Det finns inga "måsten". All musik är också CreativeCommons-licensierad, så du är välkommen att sprida den vidare.
 
Sv: "Laglig" nedladdning av musik

Köper då och då från cdon.com och får ibland wma och ibland mp3 :confused:

Har precis fått en mp3-spelare, innan hade jag bara mobilen och den tar bara mp3, så det var lite tokigt. Köpte en låt som jag inte fick byta format på så jag kunde lägga den på mobilen *suck*
 
Sv: "Laglig" nedladdning av musik

Det står när man köper vad det är för format, så det gäller ju att kolla upp det innan.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
243
Senast: Enya
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 672
Senast: hastflicka
·
Samhälle Det kommer en ny lag från 1 januari 2024 om att de som erbjuder att snabbmat och dryck för take away måste utöver engångsförpackningar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 229
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 502
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Tungband
  • Åkerfräken

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp