Bukefalos 28 år!

Lågpris hingstar

H

Half moon

Vi kan använda denna tråden till att diskutera hingstar med max 14.000kr i lev föl om vi tycker dem är prisvärda eller ej... Vilka ston dem passar bäst med eller liknande.

S:t Göran han tävlade ju bra och har en o annan hyfsad avkomma men inte speciellt många... något att använda?

Home Alone har bra startprocent på sina avkommor men små kullar....

Jobie Tempest visat bra men passar han med Super Bowl ston utan Florida pro i stammen?
 
Sv: Lågpris hingstar

Home Alone är lågpulsare...... Kan nog vara jäkligt rätt till vissa ston
 
Sv: Lågpris hingstar

Com Hector kostar inte så mycket heller, vet inte vad han passar på för han har väl inte så många som springer efter sig (än...)

Har själv en 4-åring som jag väldigt snart ger upp med men akta er när min nästa CH-unge blir klar! :D
 
Sv: Lågpris hingstar

Jobie Tempest visat bra men passar han med Super Bowl ston utan Florida pro i stammen?
En av mina favoriter och enligt mig en av marknadens mest underskattade och prisvärda hingstar. Passar bra till Super Bowl-ston oavsett Florida Pro eller ej. Syskonen Paper Moon och Willie Marrone är två exempel. Amerikanske Buenas Nota ($109.000) har en Super Bowl-dotter som mormor, utan Florida Pro.
 
Sv: Lågpris hingstar

Lämnar han lugna avkommer?
Har väl hört både och. Vi har en uppfödning undan ett vasst Super Arnie-sto, men avkomman visar mycket fint psyke än så länge (3 år). Har även haft en annan Jobie som konvalecent som var mycket trevlig på alla sätt. Min uppfattning/erfarenhet är lugna avkommor, men det kanske inte alla håller med om?
 
Sv: Lågpris hingstar

Skogans Orlov vet ni något om honom?
Han har 14 treåringar nu i sin första kull. Ingen av dom har segrat ännu och bästa avkomman tjänat 25.000 kr. Kanske tidigt att döma honom redan? Jag har aldrig trott på honom. Fast avkommorna ska visst vara fina att titta på. De kanske bara är lite sena?
 
Sv: Lågpris hingstar

Flertallet av Jobie Tempest avkomma er vel enten vallaker og/eller går med slagreim...?

Ser ihvertfall slik ut noen ganger ;)
 
Sv: Lågpris hingstar

Lämnar han lugna avkommer?

Har sett båda sorter efter Jobie Tempest. En del verkar hur trevliga som helst medan vissa har betett sig riktigt kriminellt.
Man kanske inte bara ska skylla på hingsten om vissa avkommor beter sig illa. Det kan ju även ha att göra med "miljön".
 
Sv: Lågpris hingstar

Skogans Orlov vet ni något om honom?

Meritmässigt har ju inte avkommorna utmärkt sig ännu men de jag har träffat har varit väldigt behagliga och okomplicerade individer.
Dessutom som Giant Chill skrev, de ser trevliga ut också
 
Sv: Lågpris hingstar

Meritmässigt har ju inte avkommorna utmärkt sig ännu men de jag har träffat har varit väldigt behagliga och okomplicerade individer.
Dessutom som Giant Chill skrev, de ser trevliga ut också


Har funderat på honom till ett Gift box sto som har humör för 10 när det inte passar henne :cool:

Plus att hon har snabbheten men inte uthålligheten så funderar på att blanda in lite franskt för att få uthålligheten.
 
Sv: Lågpris hingstar

Tap In borde väl vara den mest prisvärda, lämnat bra på dåliga ston.

De jag sett efter Com Hector har varit väldigt fina, dock bara 1-åringar.

St;Göran har lämnat ganska knepiga hästar, både han och hans syskon har varit ganska knepiga själva.
 
Sv: Lågpris hingstar

Home Alone är lågpulsare...... Kan nog vara jäkligt rätt till vissa ston

Jag hoppas juh på att det har träffat rätt på mitt sto med "Hommie".. Har Fandango på båda sidor.

32.76% franskt
67.24% amerikanskt

Inavelskoefficient (Blodbanken ) 5.051 %

ska bli spännande & se också eftersom mitt sto har KaraMia(dk) som mormorsmor:)
 
Sv: Lågpris hingstar

St;Göran har lämnat ganska knepiga hästar, både han och hans syskon har varit ganska knepiga själva.

Har haft en e. St.Göran,knepig var bara förnamnet. Tömkörningen var ett helvete,inkörningen lika så.Svängde man höger o hennes rumpa kom åt skalmen small det o det redigt flera ggr, ena tryckvagnen demolerade hon med sina infall.

Vi valde att ta bort henne när hon "hellre" sprang nere i diket än på vägen. Annars var hon jättesnäll.
 
Sv: Lågpris hingstar

Det blir säkert bra... Någon som vet om Home Alone har transportsperma...
 
Sv: Lågpris hingstar

Jag vill så gärna ha ett föl efter Shibur :love: men innan jag hade ett avelsto så kasserades han.... hade gärna använt honom till mitt sto nu! fast han inte är godkänd...
 
Sv: Lågpris hingstar

Har väl hört både och. Vi har en uppfödning undan ett vasst Super Arnie-sto, men avkomman visar mycket fint psyke än så länge (3 år). Har även haft en annan Jobie som konvalecent som var mycket trevlig på alla sätt. Min uppfattning/erfarenhet är lugna avkommor, men det kanske inte alla håller med om?

säger som oki, har träffat olika sorter.

de flesta överlag trevliga och snälla tycker jag, lite småtråkiga.
sen finns det de där små och ettriga.. :devil: virriga som få.
 
Sv: Lågpris hingstar

Tap In tycker jag verkar vara otroligt prisvärd som Humlan var inne på.

Smok´n Lantern - tycker hans avkommor kommer mer och mer?

Ride The Night - Någonting måste folk se hos avkommorna. De jag har träffat har varit fina hästar med mycket kapacitet..

Starship Entrprice - ger sena, stora hästar. Jag vet. Men till det priset som han hade senaste året måste han väl ändå vara värd?

Sedan mitt otippade kort...

Easy Lover - Har verkligen inte fått de bästa stona men lämnar tycker jag snygga ston. Dock har jag hört av flera att avkommorna inte gärna vill vinna?
Har bara haft hand om tre avkommor men snygga som få, med riktig kapacitet.
 

Liknande trådar

Avel Jag har letat runt lite efter information om hingsten Lipton, och inte hittat så mycket som jag önskar. Tyvärr är väl tvisten om...
Svar
11
· Visningar
3 853
Senast: sinpol
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 176
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag har en fundering och feel free att idiotförklara mig för jag har ingen aning om hur det fungerar. Har en hingst som blir tre till...
Svar
12
· Visningar
2 175
Senast: MaRomer
·
Avel Hej alla, Jag har ett sto f 2004 från tyskland med hoppstam. Min dotter som rider henne ska i sommar åka till USA ett år. Eftersom...
Svar
1
· Visningar
1 073
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp