Landslagsryttarens kritik mot invandrare

I ett Facebook-inlägg uttrycker sig landslagsprofilen Anna Hassö nedsättande om nyanlända svenskar.
Nu har den flerfaldige SM-guldmedaljören i fälttävlan fått bannor från Svenska ridsportförbundet.
"En mall för alla invandrare i regler gällande dödande och knullande behövs. Eftersom de har absolut noll koll på vad som gäller i väst", skriver Hassö på Facebook.
– Låt mig säga så här: det kommer inte att passera obemärkt, säger Lotta Amnestål, informationschef på Svenska ridsportförbundet. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.expressen.se/sport/landslagsryttarens-kritik-mot-invandrare/
 
Jag ville bara visa med statistik att invandringen och de ökande våldtäkterna har en koppling. Jag har inget diagram med befolkningsökning med. Dock kan man kolla på annan statistik från BRÅ för att se en tydligare bild. Se under SEXUALBROTT och Våldtäkt.

mig2.png

http://www.bra.se/download/18.cba82...bland_personer_fodda_sverige_och_utlandet.pdf

En koppling säger du. Signifikant o på vilken nivå?

Statistik kan lura oss till att tro precis vad som helst om den används fel. Jag orkar inte sätta mig in i dina uppgifter (eftersom jag tycker det är helt irrelevant faktiskt) dock.
 
En koppling säger du. Signifikant o på vilken nivå?

Statistik kan lura oss till att tro precis vad som helst om den används fel. Jag orkar inte sätta mig in i dina uppgifter (eftersom jag tycker det är helt irrelevant faktiskt) dock.

Lite roligt att du ber om mer specifik statistik och sen säger att man inte kan lita på statistik. Skulle va intressant att se hur du formar din åsikter. Baserat på känslor? Vad som låter bra i media? Skrattar irl.
 
Jag ville bara visa med statistik att invandringen och de ökande våldtäkterna har en koppling. Jag har inget diagram med befolkningsökning med. Dock kan man kolla på annan statistik från BRÅ för att se en tydligare bild. Se under SEXUALBROTT och Våldtäkt.

http://www.bra.se/download/18.cba82...bland_personer_fodda_sverige_och_utlandet.pdf

Vet du, en varm sommardag slår statistiken för både glassförsäljning och drunkningsolyckor i taket. Visst ser du den statistiska kopplingen mellan glassätande och drunknande människor? :grin:
 
Plumt skrivet men jag undrar hur och när och på vilket vis förbundet kommer agera. Kan de agera?, blir det offentligt, disciplinnämnden???????


Citat från förbundet:

Är det någon som vet vad som står i föreskrifterna???? så det inte står som det ofta gör i TR o.d BÖR inte, inte samma som ska inte, eller får inte.

Generellt svarat då föreskrifterna nog liknar många andra förbunds. Lagen gäller så klart över föreskrifter. Däremot kan förbundet inom sina föreskrifter t.ex. välja att avsluta en persons uppdrag som representant om personen inte längre representerar det förbundet står för. Det lär finnas en sådan klausul någonstans.
 
Fast, läser man SCB, vilket påpekades både av SCB och i en annan tråd här på Buke, så beror den stora ökningen av våldtäkter på att lagstiftningen om vad som klassas som våldtäkt har ändrats i Sverige. Kolla bara på Assange fallet där båda parter är överens om att sexet var frivilligt men att Assange vägrade att använda kondom, våldtäkt enligt nya lagstiftningen.

Att dra alla i en grupp, etniskt, religiöst, kulturellt, nationellt över en kam är idiotiskt. 'muslimer' är lika lite en homogen grupp som 'kristna'. Det finns sekulära, några som går i kyrkan ibland och också fanatiker. Vad som glöms när man pratar om ISIS tex är att ISIS har dödat mer än x100 fler muslimer än västerländska kristna. De representerar muslimer lika mycket som Breivik representerar norrmän. En FN rapport konstaterade att under de första åtta månaderna 2014 dödade ISIS 9,347 muslimer. Hur många ISIS har dödat vid det här laget kan nog lätt räknas i femsiffriga nummer. Några dagar innan Paris dödade ISIS 43 muslimer i ett självmords attentat i Beirut. Intressant att det inte får lika mycket uppmärksamhet. Den jordanska pilot som bokstavligen brändes till döds var muslim. Den nuvarande flyktingströmmen från Syrien beror i stor del pga ISIS. Om det är några som, med skäl, hatar och fruktar ISIS och extremister är det muslimer.

Män står för säkert 90% av alla brottslighet/krig i världen. Utan män skulle jorden vara ett fredligt paradis för kvinnor. Några 'svenska' män våldtar och dödar sina sambo/fru/ex, så alla svenska män våldtar och dödar. KD vill inte ha delad föräldraledighet därför vill alla politiska partier i Sverige inte det osv, osv.

Nalim Pekul har helt rätt att det finns muslimska extremister i Sverige och att det är ett problem. Men fråga henne om alla muslimer i Sverige är extremister så skulle hon svara nej. Det finns neo-fascistiska extremister i Sverige, alla svenskar är inte högerextremister. Anna Hassö är fälttävlansryttare, därför är alla fälttävlansryttare i hela världen idioter. Rent statistiskt sett representerar Anna Hassö en betydligt större del av fälttävlansryttare än muslimska extremister representerar muslimer.

Jag kan inte svära på att det ett riktigt citat (Aftonbladet) men om hon sagt det är det nog det mest idiotiska av allt:

Och ryttaren står fast vid sin formulering, när tidningen ringer upp.

– Det handlar om en artikel om ett speciellt fall. Det var kanske lite klumpigt uttryckt, men jag tycker att, om artikeln stämmer, att man kommer hit och tycker att man kan våldta någon för att det enligt ens religion är befogat, då har man inte i det här landet att göra.

Vilken artikel det var hon refererade till minns hon inte, men det handlade om "ett gäng män som hade försökt våldta av några skäl som jag inte riktigt kan förstå men som var befogat av deras religion."
 
Vet du, en varm sommardag slår statistiken för både glassförsäljning och drunkningsolyckor i taket. Visst ser du den statistiska kopplingen mellan glassätande och drunknande människor? :grin:

Vad behöver du för statistik för att se en koppling? Jag redovisade tydligt hur våldtäkterna ökat med den ökade invandring vi ser. När det inte räckte gav jag specifik statistik som visade överrepresentationen i svart och vitt. Men för dig verkar aftonbladet vara en säkrare källa en BRÅ. :)
 
Jag konstaterad 1 grej. Att invandrare begår flera våldtäkter i snitt en svenskar. Och att diskutera lösningar för detta är det inget fel på, och om folk känner sig kränkta eller vill tysta henne förstår de inte vad yttrandefrihet och demokrati är.
 
Jag konstaterad 1 grej. Att invandrare begår flera våldtäkter i snitt en svenskar. Och att diskutera lösningar för detta är det inget fel på, och om folk känner sig kränkta eller vill tysta henne förstår de inte vad yttrandefrihet och demokrati är.

Det där är en vanlig missuppfattning om vad yttrandefrihet innebär. Det innebär inte att jag får säga vad som helst, och ingen får säga emot eller säga åt mig att hålla tyst. Det innebär att jag får säga vad jag vill (nästan - hot, förtal och hets mot folkgrupp får jag inte ägna mig åt), och staten får inte säga åt mig att hålla tyst.

Likaväl som man är i sin fulla rätt att säga vad man tycker, så har andra rätt att säga åt en att hålla tyst eller säga emot, om det är deras mening. Yttrandefriheten gäller i båda fallen.

Om jag t ex säger att alla kristna är våldtäktsmän, så är det helt ok för andra att a) påpeka att jag har fel och b) säga åt mig att det var ett dumt och olämpligt uttalande. Lever man i ett samhälle med yttrandefrihet, så får man leva med att andra säger emot en när de upplever att man är ute och cyklar.
 
Lite roligt att du ber om mer specifik statistik och sen säger att man inte kan lita på statistik. Skulle va intressant att se hur du formar din åsikter. Baserat på känslor? Vad som låter bra i media? Skrattar irl.

Men kan du inte läsa eller är du bara korkad?

I DITT inlägg använder du statistik utan att ange om det är ett signifikant samband eller på vilken nivå. Det är att uppvisa något man VILL visa mha statistik. Det är inte det samma som sanningen.
 
Men kan du inte läsa eller är du bara korkad?

I DITT inlägg använder du statistik utan att ange om det är ett signifikant samband eller på vilken nivå. Det är att uppvisa något man VILL visa mha statistik. Det är inte det samma som sanningen.
Jag vet inte om du såg det första dokumenten från BRÅ som jag publicera. På det andra syntes det tydligare. Jag sa aldrig att jag var ute efter att publicera nån sanning(?). Jag konstaterade att invandrare är överrepresenterade, och det kan ha med olika faktorer man får diskutera.
 
Så om jag förstått rätt vad som skrevs i det ursprungliga inlägget tyckte/tycker ryttaren att den hotade kvinnan och hennes son är i behov av en mall för dödande och knullande?

Jaha, då hade kanske den där ev mobben som hotade dem i alla fall delvis rätt i sak, de vet inte hur man bör leva?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp