Bukefalos 28 år!

Leasingavtal

Sv: Leasingavtal

Har inte ASVT såna...
Jag letade själv, dom sa att det skulle finnas på sekris på banorna , men på vårat fanns inget så jag fick skriva ett själv.....

Såhär har jag skrivit mitt

Avtalet avser leasing av Travhästen XXXX 00 - 0000

Leasingtagare: xxxx xxxx 000000-0000
Uthyrare : xxxxx xxxxx 000000-0000

* Leasingavtalet avser perioden ( minst ett år ), och fortlöper sedan i periode om 2 månader i taget om det inte sagts upp.
Uppsägningstiden är 2 månader

* Hästen skall vara i tävlingsmässigt bruk och skötas o tränas som så

* Vid ev Vanvård el liknande kan avtalet sägas upp med omedelbar verkan av uthyraren. Så även om ekonomin inte sköts med ev prispengar mellan parterna.

* Vid ev större ingrepp måste uthyraren tillfrågas.

* Uthyraren står för att hästen är försäkrad.

* Hyrestagaren står för alla kostnader under periodens gång som tillkommer, såsom veterinär, transporter osv..

* Ev prispengar fördelas mellan Uthyraren o Hyrestagaren med xx% / xx% . Ev prispengar skall finnas på uthyrarens konto senast 14 dagar efter utbetalning från STC.

Detta avtal har upprättats i 3 exemplar varav XX, XX och STC har tagit del av varsitt.




Sen skriver ni under båda två samtliga avtal och skickar ett till STC....
 
Sv: Leasingavtal

Eller så går du in på travsport.se, under fliken blanketter, kan du beställa ett leasingavtal. Enklare än så kan det inte bli.
 
Sv: Leasingavtal

tittade där men hittade inget....12 sek senare....:o SÅg det under ägarskifte :D
 
Sv: Leasingavtal

Jag har ett, vill du ha det? Men i pappersform. Men vi bor ju nästan grannar så...
Om du är intresserad kan jag leta fram det.
 
Senast ändrad:
Sv: Leasingavtal

Om du inte kan scanna in det,och jag inte hittar nåt annanstans så kommer jag och hämtar det:idea: .Eller ska du och handla?;)
 
Sv: Leasingavtal

Om du kommer hit och fixar min scanner så kan jag scanna in det.:angel:
Ska kolla så att jag verkligen hittar det i min röra...:crazy:
När behöver du det?
Det är inte helt omöjligt att jag ska handla nej. :)
 
Sv: Leasingavtal

Alltså,hittat hästen,men ägaren är seg på att få fram ett avtal.Tänkte rappa på honom med att fixa det själv ;) .
Om du ska in och handla,är det bara att du slänger in det i kiosken isf.
 
Sv: Leasingavtal

Oki.
Jaha, i lådan låg det inte....va fasen...jag ska leta vidare, med risk för att jag INTE kommer hitta det....det är ju så litet, bara ett papper juh :o Men jag VET att jag har ett.

Hittade bara leasing/ägarskiftespapperena....men ska kolla i lite pärmar oxå.
Ska du in och jobba idag?
 
Sv: Leasingavtal

Har i alla fall ringt ägaren nu,och han lovade att "jobba på att maila över mig et kontrakt".Ska vi tro på det?:angel:
 
Sv: Leasingavtal

"Jobba på att maila över ett kontrakt"?:rofl: :D

Ja det låter ju stabilt! Men ok, han får jobba på då, men får du inget av honom så let me know.

Men har du fått hästen då? Eller får du inte hem den förns kontrakt är skrivet? För isåfall förstår jag att du är angelägen! :angel: :)
 
Sv: Leasingavtal

Nej,får inte hem hästen förr än kontraktet är påskrivet.Fick klappa på henne igår,sen åkte hon tillbaka till Bollnäs.Surt :mad: :D .
 
Sv: Leasingavtal

*morr* :mad:

Se till ägaren "jobbar" hårt på det! Telefonterrorism en gång i timmen tills det är done deal brukar bli irriterande i längden! :devil: :devil:
 
Sv: Leasingavtal

Jag har hittills nöjt mig med en gång om dagen :angel: . Kanske ska testa 05.30 i morgon?Har hemnummret :devil: .
 
Sv: Leasingavtal

Nu har ju Isz varit snäll och fixat det! :)

Så jag föreslår att du kopplar på finkan på bilen och ställer dig på gasen till Bollnäs illa kvickt; och glöm inte kontraktet! ;)

Det blir väl bra? Hm, JO, men då förväntar jag mig att se dig uppe på rakbanan ganska snart med ett nyförvärv alltså? :d
(Ja det vill ju förståss säga när JAG tagit mig över järnvägen med MITT nyförvärv; och socialt tränat den lille rädde för de stora farliga tåååågen....:o )
 
Sv: Leasingavtal

Tack Isz,du är snäll alltid vet du :bow: .
Vad det gäller hästen så är jag fortfarande inte 100% säker på att det blir av.Det är jag inte förr än papperna är skrivna och hästen dalkulla :angel: .
 
Sv: Leasingavtal

Originalet skall STC ha. Egentligen skall alla tre pappren vara original, men det vesentliga är att STC får sitt original. Så kan ni ju ta en varsin kopia (om du inte har tre originalare).
 

Liknande trådar

Tävling https://www.malgretout.dk/edition-77-dyrlaege-og-overdommer-staevneformatet-skal-simplethen-laves-om/ Fick upp detta artikel i mitt...
2
Svar
34
· Visningar
2 526
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Är det nån bukefalist som bor i Kanada? Vet att det fanns en, men vet ej om hon är här längre.
Svar
0
· Visningar
159
Senast: MissFideli
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
549
Fritid Mina älskade ridskor går på sista versen och de har utgått ur Hööks sortiment. Dock ser jag att de finns kvar i butik i Avesta och...
Svar
11
· Visningar
805
Senast: Noxos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp