Liten hund, 3.5 kg. Så kostnaden är för sprutan, de tar inget betalt för sticket så att säga så länge man inte behöver veterinär.
Jag betalar lite drygt 900:- för två doser Librela till 25 kilo hund, när jag hämtar den på apoteket. Så om du betalar 825 för en dos så tar de definitivt betalt för mer än själva preparatet.
 
Jag betalar lite drygt 900:- för två doser Librela till 25 kilo hund, när jag hämtar den på apoteket. Så om du betalar 825 för en dos så tar de definitivt betalt för mer än själva preparatet.
Hämtar man ut doserna själv? Trodde kliniken höll med dem.
 
Jag betalar lite drygt 900:- för två doser Librela till 25 kilo hund, när jag hämtar den på apoteket. Så om du betalar 825 för en dos så tar de definitivt betalt för mer än själva preparatet.
ja såklart måste jag betala spruta osv också. Men ingen klinik-kostnad betalar jag.
 
Man kan få på recept och ta med till veterinären. Det blir något billigare.
Jag har sett att det oftast är billigare att beställa djurmedicin via Apotea så jag ska nog ta ett snack med veterinären och kolla om de tror det kan vara ett alternativ. Låter inte som det blir så mycket dyrare istället för det han får nu.
 
Jag har sett att det oftast är billigare att beställa djurmedicin via Apotea så jag ska nog ta ett snack med veterinären och kolla om de tror det kan vara ett alternativ. Låter inte som det blir så mycket dyrare istället för det han får nu.
Obs att Librela är extremt känslig kylvara som INTE ska stå i rumstemperatur alls, jag hämtar med frysväska på apoteket, så tror inte att den är lämplig att köpa online.
 
Librelainjektion kostar 1600 per gång här.

Provbehandlar min hund nu i 10 veckor för potentiell artros (är i allafall någonting som gör ont..). Så 825 kr låter superbilligt.
 
Jag betalar 868 kr per gång (var 5:e vecka) för själva Librelainjektionen, då tar vi den när vi ändå går vattentrask, vilket totalt sett visade sig bli ungefär samma pris som att ta det inne på kliniken där det tog en sköterska 30 sekunder att ge sprutan, nu passar vi på och lägger ihop det med fysträning och det kostar ändå totalt sett samma, knappt 1200 kr inkl vattentrasken.

Stor hund, 37 kg.
 
Jag betalar 868 kr per gång (var 5:e vecka) för själva Librelainjektionen, då tar vi den när vi ändå går vattentrask, vilket totalt sett visade sig bli ungefär samma pris som att ta det inne på kliniken där det tog en sköterska 30 sekunder att ge sprutan, nu passar vi på och lägger ihop det med fysträning och det kostar ändå totalt sett samma, knappt 1200 kr inkl vattentrasken.

Stor hund, 37 kg.
Känns dyrt där vi går när jag läser detta 🙈. Men det är ett dygnet runt och året runt-öppet djursjukhus så kanske beror på det? 🤔.

Ser nu på fakturan att librelainjektioneb kostade 1780 kr och inte 1600... och min hund väger 6,5 kilo.
 
Känns dyrt där vi går när jag läser detta 🙈. Men det är ett dygnet runt och året runt-öppet djursjukhus så kanske beror på det? 🤔.

Ser nu på fakturan att librelainjektioneb kostade 1780 kr och inte 1600... och min hund väger 6,5 kilo.

Stor skillnad med tanke på att min väger mer än 5 gånger så mycket som din!

Vi går till ett djursjukhus som tillhör en av de större koncernerna, dock har inte dygnet runt-öppet, men ändå.... enormt stor skillnad ju! Hade jag gått till veterinären i grannbyn som har sin klinik i källaren hade jag förstått skillnaden men nu känns den inte rimlig.
 
Stor skillnad med tanke på att min väger mer än 5 gånger så mycket som din!

Vi går till ett djursjukhus som tillhör en av de större koncernerna, dock har inte dygnet runt-öppet, men ändå.... enormt stor skillnad ju! Hade jag gått till veterinären i grannbyn som har sin klinik i källaren hade jag förstått skillnaden men nu känns den inte rimlig.
Undrar vad som mer kan påverka att priset är så högt här. Kanske djursjukhuset bara är dyra...
 
Obs att Librela är extremt känslig kylvara som INTE ska stå i rumstemperatur alls, jag hämtar med frysväska på apoteket, så tror inte att den är lämplig att köpa online.
Det beror på vad de har för transporter. Jag beställer min egen egen medicin (injektion som bara får förvaras och transporteras kylt) online på apoteket. Kommer med kyltransport till närmsta ombud och ställs där direkt i kylskåp.
 
Librela ges väl subkutant. Måste du åka in för det?
Får du inte ge injektionen själv?
Måste och måste... Jag kan låta gårdsveterinären göra det också, men det är värdefullt att etablera kontakt med traktens klinik, inför framtida valpkullar osv.
 
Måste och måste... Jag kan låta gårdsveterinären göra det också, men det är värdefullt att etablera kontakt med traktens klinik, inför framtida valpkullar osv.
Men du får alltså inte ge injektionen själv?
Känns ju onödigt med veterinär/klinik bara för att ge en subkutan injektion. Sådana ger jag mig själv varje vecka.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 671
Senast: Takire
·
Hundhälsa Jag har en 10 årig Weimaranertik som plötsligt för några dagar sen flyger på min 15månaders vorstehtik , till synes helt oprovocerat...
Svar
14
· Visningar
1 789
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 663
Senast: YlvaG
·
Hundhälsa Igår blev hunden opererad efter en livmoderinflammation, egentligen inga konstiga symtom, mer än att jag reagerade på att hon var inne...
Svar
10
· Visningar
873
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp