Bukefalos 28 år!

Ligger den rätt här?

Jag vet säkert. Det räknas som nedskräpning och skall precis som hundbajs plockas upp.
Vad du säger kan man ju inte lita på.Du verkar ju kläcka ur dig sånt som du TROR är sant
 
Du verkar förutom att vara tämligen hänsynslös och bara tänka på dig själv, dessutom att ha ett hiskeligt dåligt humör.

Det finns ett namn på den fobi man kan ha mot bajs.
Men jag kan tyvärr inte komma ihåg vad den heter.
Men den fobin räknas som en psykisk störning, precis som alla andra fobier.
Den går att komma tillrätta med, med hjälp av kognitiv beteénde-terapi.
 
Vill du ha människobajs på dina skor?
Antagligen inte, du har en fobi och räknas som psykstörd.
 
Vill du ha människobajs på dina skor?
Antagligen inte, du har en fobi och räknas som psykstörd.
Jag har då inga problem med att byta bajsblöja på mina barn. Men du verkar att ha grava problem med att ta rätt på bajset efter din häst.

Att ha människobajs på skorna är inte så bra, då det kan sprida smittor. Men hästbajs, det är ju bara som cellulosa-pulver. Det kan dock bli halt och farligt för bilar, motorcyklar, mopeder eller gående om det hamnar på asfalt. Så det bör man ta bort.

Och jag har egentligen inte talat om att få bajs på just skorna, även om just jag tycker att det går bra att sparka undan hästskiten med ridstövlarna.
 
Jag vet säkert. Det räknas som nedskräpning och skall precis som hundbajs plockas upp.
Vad du säger kan man ju inte lita på.Du verkar ju kläcka ur dig sånt som du TROR är sant

Ja fast det är sant, precis som en hundägare har skyldighet att ta undan efter sin hund har man samma skyldighet även som hästägare. Och det är helt riktigt, det kallas för nedskräpning.

Samtidigt är jag inte alls förvånad över mannens reaktion, med tanke på hur du resonerar kan vem som helst få psykbryt för mindre.

Får jag föreslå att du skaffar en mer praktiskt utrustning för din bedrivna verksamhet, samt att du inte tar dig längre ifrån än att det är möjligt att städa efter sig i de fall olyckan är framme.

Om du inte kan ta dig av hästen och sparka ned skiten i diket tex, kanske du kan be ägarna av vägen att bygga ramper så att du klarar av att ta dig upp igen om olyckan är framme. Förslagsvis bör detta tillfrågas runt omkring i området, och då på inte alltför stora sträckor naturligtvis.
 
[citatJag har då inga problem med att byta bajsblöja på mina barn. Men du verkar att ha grava problem med att ta rätt på bajset efter din häst.


[/quote]
Jag har inte heller problem med hästbajs. Jag kan kliva i det,jag mockar hela stallet men då med mina arbetsskor.
Jag VILL helt enkelt inte få bajs på mina ridstövlar. Och nej, man behöver inte ha en fobi och vara psykstörd för att tacka nej till bajs på sina ridstövlar.
 
Så du menar att en ramp förebygger att jag får bajs på skorna. Förklara.
Mycket lustigt att flera sidor senare i denna "diskission" är ni helt enkelt säkra på att ni har rätt. Varför inte kläcka ur er det tidigare?
 
Jag vet säkert. Det räknas som nedskräpning och skall precis som hundbajs plockas upp.
Vad du säger kan man ju inte lita på.Du verkar ju kläcka ur dig sånt som du TROR är sant
Din reaktion mot människor som du tycker är otrevliga mot dig, kommer förr eller senare att slå tillbaka på dig själv.

Nu så litar du inte till de fakta som jag presenterar, för att jag är dum och därför opålitlig.
Precis som du vägrade att lyssna på gubben bara för att han var otrevlig och skrek åt dig.
Det är faktiskt väldigt ofta så att även de som skriker och låter illa råkar ha rätt. Och i gubbens fall, så är det nog han som bestämmer huruvida du skall ta upp hästskiten eller inte, så du måste rätta dig efter honom även om du ogillar hans skrikande.

Och även om du tycker att jag är orättvis mot dig, så har jag fortfarande rätt vad gäller att du måste ta upp hästskiten på en privat väg om ägarna så önskar.
Jag tror t.o.m. att de kan polisanmäla dig för nedskräpning.
 
Mycket lustigt att flera sidor senare i denna "diskission" är ni helt enkelt säkra på att ni har rätt. Varför inte kläcka ur er det tidigare?
I mitt fall så beror det på att jag inte i min vildaste fantasi kunde tro att du bedrev en verksamhet som du inte viste reglerna omkring.
Jag kunde helt enkelt inte tro att du inte visste om nedskräpningslagen.
 
Jag har väldigt svårt att tro på det en skrikande eller allmänt omogen människa säger. Hade du presenterat det som gäller på ett mer vanligt sätt(utan diagnoser tex) så hade jag med all säkerhet trott på dig.
 
så du trodde jag skrev en tråd för att försöka göra mig lustig? Mitt råd är att ta ALLA trådar på allvar.
 
Jag har inte heller problem med hästbajs. Jag kan kliva i det,jag mockar hela stallet men då med mina arbetsskor.
Jag VILL helt enkelt inte få bajs på mina ridstövlar.
Då så tycker jag att du tar med dina arbets-skor i sadelväskorna på rid-turen. Så kan du ju byta om på fötterna innan du sparkar undan häst-bajset. Du får nog plats med en stövelkneckt i väskan också.
 
Så du menar att en ramp förebygger att jag får bajs på skorna. Förklara.

Det här förklara kanske vad jag menar, saxat ur ett av dina tidigare inlägg. ok men vi säger så här då. Om jag vore så handikappad att jag inte kunde ta mig av/på min häst utan hjälp, hur ska jag då kunna forsla bort skiten
 
Vissa människor har genom sitt sätt lätt att locka fram skrikande, där andra kan resonera i lugn och ro och komma fram till en lösning. Utifrån den resapektlöshet du beskriver manen som ogillade hästskit har jag svårt att tro att du ens försökte bemöta honom med respekt. Hur betede du dig själv?
 
Jag har väldigt svårt att tro på det en skrikande eller allmänt omogen människa säger.
Det skrev du ju redan i ditt andra inlägg.

nej men med tanke på hur j*vla otrevlig han var så känns det som att jag kan trotsa honom bara därför att.
Hade det varit en trevligare attityd hade det inte varit några problemas men folk som får psykbryt för mindre ger jag inte 5 öre för.
Så det visste jag ju. Och där så var du inte trevlig mot gubben. Du analyserade honom och kallade honom för saker och vägrade att lyssna på honom av den orsaken.


Gubben hade ju redan informerat dig om att du var tvungen att ta bort hästbajset. Så egentligen visste du ju det redan.
Nu var det så att min häst lämnade en blaffa på denna asfaltväg och ut kom en galen gubbe som verkade få psykbryt och skrek att vi skulle ta bort det.

Vad ger dig rätten att tycka att gubben är knäpp samtidigt som inte jag får tycka att du är knäpp?
För jag tycker att du är en snobbig och hänsynslös person som inte ville förstå gubben det allra minsta, utan bara tänker på att hålla ridstövlarna rena hela tiden.
 
Hästen sket, vi red iväg. När vi ridigt en bit iväg hörde jag nån som vrålade och sa åt oss att ta bort hästskiten(otrevlig) varpå en av mina stall tjejer red tillbaka och sparkade ner det.
 
Tja om du dessutom smitit och kanske inte reagerat de första gångerna han ropade (man hör inte allt) så är det inte konstigt att han tar i.

Skulle du gillat om någon slängde skit utanför din dörr och sedan bara gick sin väg?

Och nu blir du allt snobb i mina ögon, att skicka stalltjejen att städa efter sig är lågt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 458
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 179
Senast: Habina
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 273
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 803
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp