Bukefalos 28 år!

Ligger den rätt här?

Jag skulle föredra att kom med citat då jag varken sätt någon kalla dig psykiskt störd eller knäpp.

Vill du att folk inte ska anklaga dig för att rida förbi utan att plocka upp skiten så är det bäst att du inte skriver att du inte gjort det så blir det inga missförstånd.
 
Om du missade detta så bör du läsa trådarna nogrannare
Men det är skillnad på att uppskatta och kunna hantera hästskit.
Om du har problem med att hantera hästskit, så tycker i alla fall jag att du är psykstörd. Och dessutom att du då borde låta bli att hålla på med hästar eller helt enkelt komma över ditt problem.

Jag har kallat dig för pinsam, och det står jag för.
Och jag tycker att du är knäpp, och det står jag också för.
 
Istället för att dra förhastade slutsatser så tycker jag att man tar reda på fakta innan man uttrycker sig.
 
Jag tycker att de flesta här överreagerar när det gäller hästskit. Miljöförstöring i stort är fullt accepterat men en liten hög hästskit verkar göra vissa vansinniga.

Nej tala om att sila mygg och svälja kameler.
Men jag kan förstå det på en asfalterad väg faktiskt.
Det blir ju snorhalt, och det kan vara farligt.
Någon kan ju halka med bilen, MC:n, cykeln eller annat.

Tänk om det springer ut ett barn på vägen och någon inte kan bromsa sin bil p.g.a. en hästskit.
Det vore väl onödigt?
 
"Om du har problem med att hantera hästskit, så tycker i alla fall jag att du är psykstörd."

Men snälla du, om du läser lite noggrannare själv så står det ett "om" och att personen i fråga "tycker" att en person (du) är psykiskstörd om ett vilkor uppfylls (inte klarar av att hantera hästskit). Det är inte ohövligt att uttrycka sin åsikt på detta vis, däremot så verkar du då ta åt dig.

Så jag har inte missat något utan är av en annan åsikt, dvs ingen har kallat dig psykiskt störd.
 
Så om man "tycker" att en person är si eller så för att den inte gillar vissa saker så har man rätt att kalla den otrevliga saker.det är ju som att säga:
Klarar du inte av att torka pensionärer i baken på jobbet, ja då måste du vara en jubel idiot med psykiska störningar.
Nej du Lobelia, du uttrycker dig bara dummare och dummare i varje mening, och det här "tycker" jag så det är inte oartigt att jag kallar dig dum.
 
Tänk om det springer ut ett barn på vägen och någon inte kan bromsa sin bil p.g.a. en hästskit.
Det vore väl onödigt?

ja nästan vad som helst kan hända om man har bra fantasi. Jag har svårt att se hästskit som ett trafikproblem faktisk. Som du resonerar så så borde så farliga djur som hästar aldrig vistas i trafiken.

Men jag är lite småirriterad på attityden hos många som bor i "perfekta" bostadsområden. Där får ingen oönskad nedskräpning ske, inte ens om det är något så naturligt som hästskit. Utanför sin egen lilla gata däremot kan man slänga ölburkar, godispapper, flaskor utan att tveka.
 
Svar till:
Tänk om det springer ut ett barn på vägen och någon inte kan bromsa sin bil p.g.a. en hästskit.
Det vore väl onödigt?



ja nästan vad som helst kan hända om man har bra fantasi. Jag har svårt att se hästskit som ett trafikproblem faktisk.
Men jag tycker nog att sommarstuge-ägarna är i sin fulla rätt att kunna få ha en hästskitfri asfaltväg genom sitt område, men hänsyn till att det kan bli halt för bilar.
Det brukar ju springa mycket barn i sådana områden.

Utanför sin egen lilla gata däremot kan man slänga ölburkar, godispapper, flaskor utan att tveka.
Det är ju däremot ett mycket värre problem.
Den typen av skräp är ju farlig för miljön och omgivningen på riktigt.
 
Så om man "tycker" att en person är si eller så för att den inte gillar vissa saker så har man rätt att kalla den otrevliga saker.det är ju som att säga:
Klarar du inte av att torka pensionärer i baken på jobbet, ja då måste du vara en jubel idiot med psykiska störningar.
Nej du Lobelia, du uttrycker dig bara dummare och dummare i varje mening, och det här "tycker" jag så det är inte oartigt att jag kallar dig dum.

Om du skriver "Klarar du inte av att torka pensionärer i baken på jobbet, ja då måste du vara en jubel idiot med psykiska störningar. " så är du otrevlig om du däremot ändrar det till att du tycker på det viset så är det helt okej. Det är skillnad mellan personliga åsikter (som säger mer om dig en om den du skriver om) och att uttrycka allmäna sanningar.

PS. Jag har inga som helst problem med att hantera vare sig häst eller människoskit.
 
jag tycker det är en personlig åsikt att tycka någon är psykisk störd för att man inte vill ha hästskit på stövlarna.
 
Visst är det det ;), fast mest vekar det vara ett Sado-masochistiskt drag att trots sin fobi fortsätta med hästar :angel:
 
men om du läste längre upp så är jag faktist inte rädd för skit på skorna. Jag ville bara dra ex på om man KAN tvinga någon att plocka upp skiten. Och när det inte funkade med att vara handikappad(dom red tydligen aldrig ut ensam och red endast på en volt enligt någon) så drog jag till med att man inte vill ha skit på stövlarna.
 
När jag körde turister med häst och vagn i visby så hade jag
hundbajspåsar med mig och när hästen var på väg att skita
hade jag lärt honom att stå stilla så att jag kunde kliva
ur vagnen och hänga över skakeln och plocka upp. Sedan var
det bara att lägga påsarna i vagnen och ta med det hem.

Att jag valde små påsar var ju för att jag hade ett russ och
det gick två påsar på en skit. Turisterna fick glatt vänta
och alla var glada och nöjda.
 
Om min häst nu skulle bajsa olämpligt och någon går på mig om det så talar jag vänligt om att jag inte kan sitta av och sitta upp utan ramp för jag har ett handikapp men talar om att jag kommer tillbaka med bil och plockar upp efter oss. Det har aldrig varit några problem hitils att göra så
Ja visst är det enkelt om man bara vill göra rätt?
Och det brukar vara mycket uppskattat.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 460
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 179
Senast: Habina
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 273
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 809
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp