Bukefalos 28 år!

Linda svans vid transport?

I

iingentiing

Sorry om denna tråd ligger fel, i så fall får någon vänlig själv flytta den :D:bow:
Jag tänkte som så att det är ju j*vla effektivt om man kan tex linda svansroten om man har flätat den när man ska till tävling och vill att den ska se bra ut även efter transportturen :angel:
ja till frågan, vad ska man ha för typ av linda? kan man ha en "vanlig" linda som man i vanligt vis behöver ha padd under när man använder den på benen, funkar fleece linda, eller sådan linda med hälften fleece hälften något annat elactiskt tyg?
jaa, hoppas ni förstår hur jag menar :);)
 
Sv: Linda svans vid transport?

aah okey, har inget under eller så heller?
 
Sv: Linda svans vid transport?

nope, det behövs inte. Lindan behöer ju inte sitta särskilt hårt heller.
 
Sv: Linda svans vid transport?

Vad är det för fel på vanliga transportskydd? Mkt enkla att använda och svansarna håller sig anygga upptill.
 
Sv: Linda svans vid transport?

Jag lindade med flecce eller ½ ½ lindor. Men köpte sedan ett svansskydd med påse till. Det finns inge som är så bra som dom. GÅr snabbt att trä på och sitter still :) + att den skyddar hela svansen
 
Sv: Linda svans vid transport?

japp, jag funderar på ett sådant med... :D:bow: hur mkt kostar dom?
 
Sv: Linda svans vid transport?

haha jadu 200 max skulle jag tro.

Var faktiskt inte tänk att det skulle vara påse. Men tog bara en. och sen i bilen så OJ DÅ en heljävla påse med:D

Men är super bra :love:
 
Sv: Linda svans vid transport?

hahahaha, men bra att dun funkar super då :P
lindade svansen på henne idag till tävlingen men det blev inte så bra, flätan såg ut som stryk ändå när vi kom fram :angel: antingen flätade jag alldeless för löst eller så tryckte hon upp svansen mot bakbommen som vanligt :P
 
Sv: Linda svans vid transport?

jag har en gammal linda med snörning i stället för kardborre. tycker att det e lite lättare å sätta fast.
 
Sv: Linda svans vid transport?

beror ju på var man sätter slutet på lindan :P hehe... jag älskar kardborre, men det är ju rätt jobbigt också ibland... :P
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
914
Senast: sorbifolia
·
Hästvård ligger tråden fel, så flytta den gärna. Jag undrar helt enkelt om man kan använda elastiska lindor som stallbandage? Det jag...
Svar
13
· Visningar
1 965
Senast: Fiorano
·
J
Utrustning Vad är egentligen bäst att använda vid transport? Vad skyddar bäst, är skönast för hästen, sitter bäst? Och, om man väljer att linda...
Svar
5
· Visningar
966
Senast: pinky
·
Hästmänniskan Jag känner att bara måste få skriva av mig lite ang. en fruktansvärd grej! Jag ska försöka göra det så kortfattat jag kan. Jag hade...
Svar
15
· Visningar
3 215
Senast: Nea86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp