Bukefalos 28 år!

" List" i boxen när hästen rullat fast ?

finapina

Trådstartare
Dålig rubrik jag vet ! Men vad tusan kallas en såndär " list " i boxen nära golvet där hästen kan ta " spjärn " om den rullat fast? Någon som har sådan i boxen och orkar visa en bild ? Har det funkat bra ? Mvh Intresserad
 
Dålig rubrik jag vet ! Men vad tusan kallas en såndär " list " i boxen nära golvet där hästen kan ta " spjärn " om den rullat fast? Någon som har sådan i boxen och orkar visa en bild ? Har det funkat bra ? Mvh Intresserad

Vet inget om någon list till box. Men fått lära mig att strö som en ordentlig vall mot väggarna för att hästen inte ska fastna mot väggen.
 
Dålig rubrik jag vet ! Men vad tusan kallas en såndär " list " i boxen nära golvet där hästen kan ta " spjärn " om den rullat fast? Någon som har sådan i boxen och orkar visa en bild ? Har det funkat bra ? Mvh Intresserad
Den har inget namn vad jag vet, bara en vanlig regel som är fastskruvad i väggen, finns att köpa på vilken byggbutik som helst + lite skruv.
 
Har aldrig hört talats om någon list i box för att motverka fastrullning.

Däremot täckesgjord för att förhindra att rulla över. Annars låter ju Mias förslag rimligt. 45x45 regel och lite skruv.
 
Något särskilt namn vet inte jag om heller, utan jag har just köpt reglar och skruvat upp. Det har fungerat väldigt bra. Min häst som rullade fast ett flertal gånger, har aldrig rullat fast igen efter att reglarna blev uppsatta.
 
Något särskilt namn vet inte jag om heller, utan jag har just köpt reglar och skruvat upp. Det har fungerat väldigt bra. Min häst som rullade fast ett flertal gånger, har aldrig rullat fast igen efter att reglarna blev uppsatta.
Hur högt upp hsr du satt den ?
 
Har aldrig hört talats om någon list i box för att motverka fastrullning.

Däremot täckesgjord för att förhindra att rulla över. Annars låter ju Mias förslag rimligt. 45x45 regel och lite skruv.
Kanske jag är lite trög nu men hur hindrar täckesgjorden att rulla över ?
 
Kanske jag är lite trög nu men hur hindrar täckesgjorden att rulla över ?

Gjorden har en hård båge som sticker upp över hästens rygg. Den gör att hästen inte kan rulla över från en sida till en annan. Då hamnar benen liksom alltid 'rätt'.

För övrigt det enda som fick stallets 'fastrullare' att sluta rulla fast.

Vi tror han var för dum för att räkna ut hur han skulle använda listen. Han låg snällt och väntade på att männsikorna skulle komma och rädda honom. :meh:
 
Haft en häst som ofta rullade fast en 45/90 regel upp på väggen som han kunde ta spjärn emot runt om i hela boxen , så var problemet löst .
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 633
Senast: CaisaCax
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 318
Senast: Ridinglady
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 013
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 775

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp