Bukefalos 28 år!

Lite frågor

Status
Stängd för vidare inlägg.

shady

Trådstartare
Satt och kollade in trådar här och kom på lite frågor. Är det någon som vill svara?

1. Vilket år red ni ert första fullblod?
2. Vad hette hästen?
3. Vilken tränare var det för?
4. Vad gjorde ni?

Börjar med att svara själv då.

1. 1980
2. Doorman
3. Stellan Kempff
4. Kantrade på banan
 
Sv: Lite frågor

1) 2000
2) Wavebreaker
3) Hon va inte på banan då
4) ------

Första galoppören var Prince Valentine, fast då red vi ut...
första galoppören på banan va Coolio för typ 1år sen... John Huber...

å snart ska jag börja rida min egna lilla galoppis... Okefenokee :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Lite frågor

1. Vilket år red ni ert första fullblod? Vet inte exakt men jag tror det var -90 som jag red GALOPPÖR första gången, fullblod hade jag ridit många innan.....

2. Vad hette hästen? Just Walk On By, hon är mamma till derby vinnaren Double Net!!

3. Vilken tränare var det för? Bo helander


4. Vad gjorde ni? Red dressyr i ridhuset tror jag. Första gången jag red på banan (samma dag tror jag) fick jag skäll för att jag red för långsamt!! Jag trodde jag red nästan "flat out" och dom frågade om jag trodde det var en dressyr tävling....
 
Sv: Lite frågor

:o Jag fick också skäll för att jag kantrade för sakta, första gången. I och för sig så var det nog mer hackekanter. Men men.
 
Sv: Lite frågor

1. Vilket år red ni ert första fullblod? 2004
2. Vad hette hästen? Carioca
3. Vilken tränare var det för? Peter Lundberg
4. Vad gjorde ni? jag fick trava i hindergården så han kunde se om jag kunde rida:p
 
Sv: Lite frågor

1. Vilket år red ni ert första fullblod? 2004
2. Vad hette hästen? Charming Sally
3. Vilken tränare var det för? Anna Meier
4. Vad gjorde ni? Först travade vi lite i en hage och sen gick vi ut och cantrade på banan
 
Sv: Lite frågor

1. Vilket år red ni ert första fullblod? Tror det var -94
2. Vad hette hästen? Minns inte vad han hette, men han kallades Bruno
3. Vilken tränare var det för? Bo Helander
4. Vad gjorde ni? Red i ridhuset, tror jag...

Galoppör nummer 2 hette däremot Day Ó & henne blev jag jättekär i :love: !
 
Sv: Lite frågor

Har DU ridit hos Bosse????? :confused: :rofl: Nu chockade du mig allt :banana:

Förresten, fick du aldrig äran att rida på kossan rosa? :love: se min användarbild
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Lite frågor

1. Vilket år red ni ert första fullblod?
Längesedan.... men typ 1986
2. Vad hette hästen?
Kan ha varit My Court
3. Vilken tränare var det för?
Olle Stenström
4. Vad gjorde ni?
Där och då bara rakt ut på lilla skogslingan på Täby
 
Sv: Lite frågor

1. Vilket år red ni ert första fullblod?
Evigheter sedan måste ha varit 85 skulle jag tippa.
2. Vad hette hästen?
Minns inte helt hundra men han kallades för Kalle
3. Vilken tränare var det för?
Leif Löfgren
4. Vad gjorde ni?
Vi var på långritt i skogen och jag var supernervös och tyckte allt var jättehemskt.
 
Sv: Lite frågor

Oh, har du köpt Okee!?
Gud vad kul, hon är så himla fin, fast syrran är mycket finare.. :D
 
Sv: Lite frågor

1.) Första fullblodet var väl -94, första fullblodet i galoppträning var -99.
2.) Woden Heart
3.) Frida Danielsson (Anna Axner ägde halva hästen då också).
4.) Red ut har jag för mig. Galoppade någon uppförsbacke på grusvägarna.
 
Sv: Lite frågor

vem är kossan rosa?? Har ju varit hos bosse i MÅÅÅÅNGA år så jag borde ju känna henne!!
DALATJEJ, jag köpte en bror till Day´o av bosse, han kallades Pricken....
Ingen av dom syskonen blev tyvärr speciellt bra på banan men alla var iallafall fruktansvärt snälla!
 
Sv: Lite frågor

Lite kuriosa nu då. Du, jag och Roslagen var ju på galoppen samtidigt. Fast det är klart Leif stod ju inte inne på Täby.
 
Sv: Lite frågor

Kossan rosa har aldrig vart hos Bosse, utan det var min ädla fröken som kom från Meisel och Hägerneholm från början. Litet missförstånd :)
 
Sv: Lite frågor

Men jag blev inte långvarig heller, tyckte in om arbetstiderna :) det känns fint då att man senare i livet gladeligen klivit upp två på natten för att dra på sig uniform, nylonstrumpor och högklackat och sminkat sig och sedan stått med ett leende ombord på ett plan fyllt med så kallade människor och tyckt att det var helt naturligt...

Tiderna var nog inte värst utan det var nog tränarens bror :eek: :devil:
 
Sv: Lite frågor

hahaha!! Brorsan har fortfarande som sport att förfölja stalltjejerna, kanske därför dom mest har manlig personal! :D

:idea: Vill du ha hans telefon nr????? ;)
 
Sv: Lite frågor

NÄR:2000
VEM: Bal de lile ( En av skandinaviens bästa sprinters med betoning på sprinter!!! =)))
FÖR VEM: Annelie Larsson
VAD: Markarbete i paddocken.

Vi har även haft Breakfastinamerica som även han var en väldigt söt och gullig liten vinnar prick och nu har vi tredje smulan brodern Easydoesit som det inte går lika spikrakt för men det börjar se ljusare ut ! kram på er.
 
Sv: Lite frågor

roslagen skrev:
Har DU ridit hos Bosse????? :confused: :rofl: Nu chockade du mig allt :banana:

Japp, tanken var att jag skulle jobba där, men jag blev tyvärr allergisk p g a möglet i personalbostaden. Annars trivdes jag bra.

Jag har även ridit galoppörer hos Ylva L-S.

Jag var på åringsauktionen i Täby i höstas & dreglade... (Som tur var ;) blev de jag hade tittat ut alldeles för dyra...) Vill ju ha ett fullblod som fälttävlanshäst, men just nu känns det ganska bekvämt att vara medryttare på ett halvblod 2 dagar i veckan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om någon av er gjort/gör det på era hästar. I så fall får ni gärna svara på nedanstående frågor. Ilöpande text eller...
Svar
6
· Visningar
903
Senast: Cattis_E
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
286
Senast: Shaggy
·
L
Kropp & Själ Konstig rubrik kanske men lite svårt att förklara! Men om ni skulle kunna prata med ersjälva i en annan ålder vad skulle ni säga eller...
2
Svar
30
· Visningar
1 514
Senast: förvirrad
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 986
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp