Bukefalos 28 år!

Lite medryttar frågor.

Buck

Trådstartare
Jag har ingen erfarenhet av att vara varken inaccordering eller medryttare :O. Hur gör man med kläder mellan stallen? Hur gör ni som åker direkt från jobbet med ombyte?
Och hur brukar det vara med förvaring? Tänkte först bara plocka med mig det jag ska ha för varje pass men kanske är bättre att ha en uppsättning i medryttar stallet? ...

Har eget stall och egen häst.. Och alltid haft det, men nu ska jag också bli medryttare på en :love: häst som står inaccordering i större stall med mycket lite förvaring..
(Hade inte ens fått plats med en tiondel av mina saker i den halva garderoben som tillhör hästen.. van vid att kunna bre ut mig..
Hjälp?
 
Jag kan svara på en fråga, hur jag gör när jag åker direkt från jobbet för det gör jag varje dag. Då byter jag om till sportBH och stallt-shirt på jobbet innan jag åker (rent alltså!). Är det kallt ute byter jag också om till underställsbyxor och åker i dessa till stallet. Jag har skåp i stallet nu men det hade jag inte när jag var medryttare. Då hade jag resten av kläderna i bilen. Sen byter jag om resten i stallet. Då slipper jag stå halvnaken i sadelkammaren.
 
Låter lite smidigare :), kan byta om till sport bh och rid tröja på jobbet. Har dock en timme med buss för att komma till bilen. Så kan inte byta om helt på jobbet och lämnar inte gärna så mycket saker i bilen. Hjälm och skor kan vara där men så fort man har en väska så blir det intressant för tjuvar (även om den bara innehåller illaluktande ridkläder :/)
Jag kan svara på en fråga, hur jag gör när jag åker direkt från jobbet för det gör jag varje dag. Då byter jag om till sportBH och stallt-shirt på jobbet innan jag åker (rent alltså!). Är det kallt ute byter jag också om till underställsbyxor och åker i dessa till stallet. Jag har skåp i stallet nu men det hade jag inte när jag var medryttare. Då hade jag resten av kläderna i bilen. Sen byter jag om resten i stallet. Då slipper jag stå halvnaken i sadelkammaren.
 
Hmm, då får du kanske hoppas att det finns lite plats för ett par ridbyxor på plats. :p Klurigt! Jag har inga bra idéer tyvärr.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 560
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 910
Senast: Nepenthe
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 450
Svar
0
· Visningar
606
Senast: Lexa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp