Bukefalos 28 år!

lite tankar hitåt tack :D

A

annamaria

jag har ett litet problem...


Jag har för tillfället 3 stycken hästar..
Har tidigare haft bara 2 st, ett varmblod, och en shettis..
Varmblodet har alltid varit ranghög och har bestämt i hagen..

För en vecka sedan så kom de en ny häst till mig, en nordis..

Nordisen har nu börjat att bestämma mera o mera i hagen... väldigt positivt tycker jag, eftersom han är en jätte bra ledare, och mitt varmblod kan behövas sättas på plats.

men nu till problemet...
Nordisen och shettisen får aldrig vara bredvid varandra för varmblodet..
varmblodet ska ALLTID vara mittimellan dom..
och då menar jag ALLTID,
varmblodet stressar upp sig jätte mkt så fort shettisen försöker komma förbi henne..
det är precis som om varmblodet vaktar shettisen...

Jag har haft många olika hästar, men jag har aldrig sett någon häst som beter sig som mitt varmblod!


är det någon som vet varför hon beter sig som hon gör?

vart lite grötigt de här, hoppas någon förstår hur jag menar iaf :)
 
Sv: lite tankar hitåt tack :D

Ha,ha. Jag har haft nordisar och varmblod i samma hage. Ledarstoet, i detta fall ett av varmbloden, var jättenoga med att dela upp hästarna i två grupper. Nordisar för sig och övriga för sig.:p

Rasist?:rofl:
 
Sv: lite tankar hitåt tack :D

Om jag var du så skulle jah ha delat av hagen i svå delar å ha varmbloder i den ena och dom andra två i den ena men ändå så att dom kan hälsa på varann.;)
Lycka till! :D
 
Sv: lite tankar hitåt tack :D

Jag känner igen mina hästar! Grannens sto va sån med shettisen när min valack flyttade in. vaktade shettisen för livet. Sen skicklig som min pålle är så slutade det med att stoet va själv.. o till slut va alla med honom! =)

Sett de när min pålle och detta stoet har släppts ihop med en annan valack för sommarbete .. min häst gick imellan båda två o då försökte de hälsa över ryggen på honom så då fick han backa! Det såg jätteroligt ut när han skar av deras lilla hälsning:P

Det tar några veckor sen brukar de gå över o alla håller ihop mer eller mindre iaf:P
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 459
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 992
Senast: Stereo
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 209
Senast: AbCdE
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 309

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp