Liten ikon för att visa trådstartaren

Jag tycker inte att den behövs. Det räcker med avatarer och namn. I mobilen syns den dessutom ungefär som en flugskit på skärmen, den hamnar i avataren och är knappt synlig.
 
Jag håller med @mandalaki om hur det ser ut på mobilen. Den syns knappt på mörka avatarer och på de ljusa stör den och gör dem plottrigare.

På datorn ser det bättre ut, även om jag personligen inte ser någon nytta med den.
 
Dålig idé. Den är otydlig och man förstår inte intuitivt vad den betyder. Jag gick in här för att fråga varför det är en gubbe med ett plus på vissas avatarer. Lägg åtminstone till någon info om ikonen som går att se om man håller markören över den eller så.
 
Frågan är väl om den är för osynlig nu och om det vore bättre om just TS-märket syntes hela tiden på avataren?
 
Jag undrar snarare varför det är viktigt att markera TS? Det ser man ju ändå. Jag vet att någon efterlyste att TS inlägg skulle vara enkelt sökbara i en tråd, men en markering förstår jag inte riktigt vitsen med. Man ser ju både namn och avatar.

Men ska man ha en, så tycker jag nuvarande lösning är bättre. Så lite krafs som möjligt i avatarerna.
 
Jag kan hålla med om att det kanske inte är en så viktig funktion.
Jag ser den mest som en information om vem som startade tråden/ställde den ursprungliga frågan, det kan vara lätt att ha glömt det i slutet av en lång tråd.
I många trådar är det dock inte speciellt intressant med vem som startade dem så jag är öppen för att ta bort funktionaliteten helt.
 
Jag har nu gjort TS-markeringen lite mer färggrann, tror att det kan vara bra att den står ute lite gämfört med den andra informationen på avataren, om den skall vara kvar.
 
Jag gillar den! Har ingen koll på användare och glömmer snabbt bort vem trådskaparen är i en tråd så tycker det är en toppengrej!

Tänker att det gör ju ingen skada att ha den där, dom som inte har nytta av den så behöver ju inte kolla på den liksom :)
 
Idéen med en annan ram runt ts var bra, tyvärr har jag inte hittat något bra sätt att genomföra den, kanske längre fram.
Jag har dock arbetat vidare med ytterligare funktionalitet runt avataren. Vi får se om någon upptäcker någon skillnad :)
 
Idéen med en annan ram runt ts var bra, tyvärr har jag inte hittat något bra sätt att genomföra den, kanske längre fram.
Jag har dock arbetat vidare med ytterligare funktionalitet runt avataren. Vi får se om någon upptäcker någon skillnad :)

Man ser inte längre hur länge någon varit med? Det stör mig rätt rejält, jag vill kunna se vilka som är nya direkt (och bita mig lite extra i tungan om det behövs).
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 375
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag fick se mig slagen och var tvungen att investera i en ny telefon för kameran på den gamla mådde inte alls bra. Det blev en iPhone 13...
2
Svar
33
· Visningar
1 263
Senast: Lyan
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
376
Senast: tott
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Rutorna med populära trådar från olika delar av forumet har fått lite ändrad funktionalitet. Du behöver vara inloggad för att se detta...
Svar
3
· Visningar
1 056
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Få med sambo i hästköp
  • Sele till shettis

Omröstningar

Tillbaka
Upp