Bukefalos 28 år!

Ljusa färger i ett stall = dumt??

JessicaM

Trådstartare
Har beslutsångest över vilken färg jag ska välja i stallet. Vill ha ljusa färger pga att stallet är litet och ganska mörkt.

Någon som har ljusa färger i stallet? Är det en dum ide, kanske bara blir extremt skitigt :cool:

Detta stallet är fint tycker jag, vill ju även att det ska se lite lantligt ut :)

stallide.jpg


Få höra era åsikter, får gärna lägga in nån bild på ljusa färger i stallet om ni har någon.
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Jag har alla väggar vita, i boxarna är halva väggarna svarta, de som är mot vägg.
Övriga boxväggar är i ljust trä och har ljusa metallbeslag och galler.
Alla dörrar och fönsterkarmar är svarta.

När vi köpte var alla nederdelar på väggarna målade i grått och i boxarna svart och vitt över, men jag tyckte att det blev så mörkt så jag målade över det gråa med vit färg istället.

Jag hade det grått från oktober till i juni innan det var tillräckligt varmt för att färgen skulle torka.

Jag tycker inte att det ser skitigare ut nu när det är vitt än innan när det var grått.

Jag högtryckstvättar stallet varje år och självklart syns ju de första smuts fläckarna men inte mer än när det var grått för då såg det skitigt ut hela tiden.
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Jag har väggar målade i ljus beige = jag skurar och målar om halva väggarna varje sommar! Det är dock värt besväret efterom stallet blir så mycket ljusare!
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Själv har jag chock-rosa och mina hästar älskar det:)
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Mina föräldrars stall, som vi byggde om och målade när jag bodde hemma (och hade 3 av 4 boxar åt mina hästar ;)) Står tomt nu, därav lite bråte här och var.

PICT2267.jpg

PICT2276.jpg


PICT2266.jpg


PICT2277-1.jpg
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Jag hade ljusgult, vitt och ljust trä i mitt LILLA stall. Ljusgult upp till 1.60 på väggen ungefär, vitt ovanför, vitt tak. Boxarna i oljad furu.

Snyggt - absolut, OM man målade om varje år =)
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Önskar att jag hade bilder på hur det såg ut före också i datorn, men det var före jag hade digitalkamera :D

Då var det vitt, men såg mkt mindre ut än vad det gör nu, tänk vad det gör med ny färg och ny inredning.
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Måla om varje år vill jag verkligen inte göra. Men man städar ju stallet på sommaren..
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Måla om varje år vill jag verkligen inte göra. Men man städar ju stallet på sommaren..

Tyvärr får man räkna med att måla om ofta i stall, inte överallt varje år men på vissa ställen krävs det, oavsett vad du väljer för färg.
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Kanske för jag hade putsad betongvägg så det inte gick så bra att högtryckstvätta, men skura räckte inte tyvärr.
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Just i boxarna så beror det på hur renliga hästarna är, 2 av 5 hästar här hemma skitar inte ner medans dom andra gör det, allt är vitt.
IMG_0631.jpg

IMG_0633.jpg
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Önskar att jag hade bilder på hur det såg ut före också i datorn, men det var före jag hade digitalkamera :D

Då var det vitt, men såg mkt mindre ut än vad det gör nu, tänk vad det gör med ny färg och ny inredning.

Är det dina föräldrars stall du menar, det gröna? Vad blev det största "lyftet" då?
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

ljusa färger är toppen!! :love: mitt stall är ljust ljusgult med vita detaljer, jättefint!

gammla stallet var ljusblått och vitt.

avskyr mörka färger på inredning vare sig det är hus eller stall.
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

I förra stallet hade vi vitt och ljusgrått. Visst såg det lite sunkigt ut framåt sommaren, men då skurade vi väggar och allt och målade om så det blev fräscht igen.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 748
Senast: Lhas
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 532
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 808
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 306
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp