Bukefalos 28 år!

Ljusa färger i ett stall = dumt??

Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Jag har chockrosa i mitt lilla stall :o :crazy: Jag har inte målat själv utan det var så när vi köpte.



Bortse från det fula oborstade pälsmonstret :p

Gillar det INTE så det ska målas om!! Blir nog ljusgrått där det är rosa och fortsatt vitt upptill.

Mitt stora stall är grönt nertill på väggarna och vitt upptill, boxfronterna är träfärgade. Ska målas om, tips på färger?

26737246.jpg
[/url][/IMG]

Alltså, jag GILLADE det ROSA stallet! Det var glatt och ljust! (Den illande blå krubban skrek ju men bortsett från den då....).

Varför inte ljusrosa med cerisa detaljer?

//Waern
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Illande blå krubba och knallgula ventilationstrummor i taket gör sig inte till det rosa :crazy:

Kul att någon gillar den chockrosa färgen ;) jag gör det verkligen inte så det ska bli skönt att få måla om.

Tackar för färgtipset men jag tror inte att det blir mer rosa i stallen här hos mig.
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Vi målade vårat stall knallgult.... Tycker jag blev kanonsnyggt. Och upplevdes väldigt ljust trots att det inte var superljust....:D

Mvh Domino_s
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Någon som har svart-vitt eller brunt, latte och liknande färger. Skulle vara kul att se! Vi behöver måla om i sommar både profiler, tak och väggar. Vi har lågt till tak och nu vita väggar som blir jätteskitiga tyvärr. Frågan är om det blir för mörkt med svart nedtill? Vi har även funderat på att sätta ljusa plyfaskivor på väggarna för att det ska bli lättare att tvätta och man ska slippa måla och sedan måla ovanför och ha en färgad list i samma färg som profilerna på väggarna.

Kanske svarta profiler, träfärgade nederdelar på väggarna och vitt/latte ovanför vore snyggt...? :laugh:
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Nu fick jag syn på ett med träfärgade dörrar, profiler i engelskt rött och så kanske ljusgult eller ljusgrått till det...?
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Någon som har svart-vitt eller brunt, latte och liknande färger. Skulle vara kul att se! Vi behöver måla om i sommar både profiler, tak och väggar. Vi har lågt till tak och nu vita väggar som blir jätteskitiga tyvärr. Frågan är om det blir för mörkt med svart nedtill? Vi har även funderat på att sätta ljusa plyfaskivor på väggarna för att det ska bli lättare att tvätta och man ska slippa måla och sedan måla ovanför och ha en färgad list i samma färg som profilerna på väggarna.

Kanske svarta profiler, träfärgade nederdelar på väggarna och vitt/latte ovanför vore snyggt...? :laugh:

jag har grafitgrått nertill svarta galler och detaljer samt vitt upptill och en grismajja som trycker sig upp mot väggen för att skita i dom flesta boxarna har jag även gummimatta på väggen. har haft grönt med vita galler och överväggar förr men var inte nöjd nu bättre
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Vi har vitt och grönt i vårt stall + ek till boxdörrarna å boxväggarna.

Till sommaren högtryckstvättar vi hela stallt och sen när det har torkat så målar vi. Snyggt som bara den. :)
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Har beslutsångest över vilken färg jag ska välja i stallet. Vill ha ljusa färger pga att stallet är litet och ganska mörkt.

Någon som har ljusa färger i stallet? Är det en dum ide, kanske bara blir extremt skitigt :cool:

Detta stallet är fint tycker jag, vill ju även att det ska se lite lantligt ut :)

stallide.jpg


Få höra era åsikter, får gärna lägga in nån bild på ljusa färger i stallet om ni har någon.

Är det ditt stall på bilden? Om det är det så har jag bara en sak att säga... SKITSNYGGT :idea:

Mitt stall har jag målat med vita boxväggar och boxdörrar, stallväggarna invändigt är timmerfärgade eftersom det är timmervägg jag har inne i stallet (rundtimmer). Lyckat!
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Är det ditt stall på bilden? Om det är det så har jag bara en sak att säga... SKITSNYGGT :idea:

Mitt stall har jag målat med vita boxväggar och boxdörrar, stallväggarna invändigt är timmerfärgade eftersom det är timmervägg jag har inne i stallet (rundtimmer). Lyckat!

Nää inte mitt stall, hittade på nätet. Önskar att det vore mitt dock hehe..

Men går det verkligen att ha vitt nedtill lixom??
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Nää inte mitt stall, hittade på nätet. Önskar att det vore mitt dock hehe..

Men går det verkligen att ha vitt nedtill lixom??

Oja det fungerar iallafall i mitt lilla ponnystall :)
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Jag tycker det ska var ljusa mjuka färger i stallet. Blir mkr trevligare då, blir lätt murrigt annars.

Vi har denna färgen i ena avdelningen i stallet, lite grönare bara:


I de andra två delarna har vi blått och brunt, inte lika fint.

Bruna har jag ingen bild på.

Tyvärr är vårt lite slitet och skulle behövas målas om...
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Jag har ljust upptill men brunt nertill..vi har en häst som har en ful ovana att bajsa på väggen, och då är det mycket snyggare om det inte syns så himla väl, vilket det gjort om vi valt ljust nertill också..Men hade den hästen varit lika renlig som den andra, hade jag nog haft ljust i hela stallet..
Nu i vinter har vi varit tvugna att ha torv, och då har det varit skönt att det varit brunt nertill, annars har det nog sett ut som lervälling på väggarna..
Men som sagt, det beror på vilken slags häst du har, och vilket strö.
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Och jag har baby rosa i min sadelkammare..dock självvalt..nästan..lilltjejen valde..fast det blev bra tycker jag..chockrosa var lite ovanligt..men inte helt fel enligt dottern:laugh:..
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

th_PICT3184.jpg
Här är en bild på stallet jag har min häst. Tycker att man kan räkna det som ljust :) visst blir det lite skitigt på boxväggarna men ljusa färger tycker jag gör att det känns luftigare och större:D

th_PICT3682.jpg

Sadelkammaren :)
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Jättesnyggt på bilden! Det enda nackdelen med det är väl att det lätt blir smutsigt...
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Har inte läst hela tråden men svarar ändå. Jag har helt vitt i mitt stall. Det är målat med vit "billighetsfärg" för utebruk köpt på ÖB eller Rusta eller så. Vi högtryckar varje sommar och målar om där det behövs, vilket brukar bli boxfronter och boxväggar, och kanske något mer. Tak etc kanske vart 5:eår. Eftersom det är helt vit, obruten färg kan man göra det utan att det blir flammigt, och eftersom jag inte har någon mer färg slipper man ju oxå att maskera etc. Tar en dag, inte mer. Visst är det ganska så solkigt nu framme på vårkanten, men nu är det ju bara någon månad kvar tills man kan göra om det igen. Jag tycker det funkar jättebra, och det gör väldigt mycket för ljuset.
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Har inte läst hela tråden men svarar ändå. Jag har helt vitt i mitt stall. Det är målat med vit "billighetsfärg" för utebruk köpt på ÖB eller Rusta eller så. Vi högtryckar varje sommar och målar om där det behövs, vilket brukar bli boxfronter och boxväggar, och kanske något mer. Tak etc kanske vart 5:eår. Eftersom det är helt vit, obruten färg kan man göra det utan att det blir flammigt, och eftersom jag inte har någon mer färg slipper man ju oxå att maskera etc. Tar en dag, inte mer. Visst är det ganska så solkigt nu framme på vårkanten, men nu är det ju bara någon månad kvar tills man kan göra om det igen. Jag tycker det funkar jättebra, och det gör väldigt mycket för ljuset.

Har du någon bild på ditt stall, då jag funderar på att måla helt vitt i mitt? :laugh:
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

Ett ljuststall ser mycket smutsigare ut en ett mörkt. I stallet där jag håller till är det mörkblå väggar med vitt upptill. Mörkt, fast ändå inte "tråkigt" mörkt..
 
Sv: Ljusa färger i ett stall = dumt??

*puttar* lite på tråden då jag har byggt 2 boxar å håller på m sadelkammaren. Vill oxå ha lite mer tips på ljusa färger i stall :) Men vit har jag uteslutit då ja tycker d dra till sig all skit å sånt :grin:
Har funderat på gult, är det någon som har bild på gult stall ???
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 824
Senast: Lhas
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 524
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 839
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 332
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp